• Nandez

Robinson 2020

I kväll startar Robinson, fler som ska titta?

• Svar på tråden Robinson 2020
  • Johannus
    Beccus skrev 2020-04-15 19:42:30 följande:
    Nä, känns som att det är mycket snack på Jani. Tror han ryker nästa gång dom sitter i öråd faktiskt
    Tycker också att han snackar mer än han klarar av. Försöker göra bra intryck på det andra. Ragnar jobbade på bra.
  • Johannus
    Nandez skrev 2020-04-15 19:57:09 följande:
    Trubbel i lag Syd
    Vadå trubbel? Menar du att Mattias är less på Josefin? Det är jag också.
  • molly50
    Johannus skrev 2020-04-15 21:46:12 följande:
    Jag med. och på Nina och Raymond.
  • flygrl

Det har hunnit hända en del sen jag skrev sist. I lag Syd är det jobbig och konfliktfylld stämning där Raymond, Nina, Josefina och Fabian stärker sitt grepp och dessutom tycks ha fått med sig dom båda nya i sina planer. :/ Mikael är sjysst men verkar i praktiken också rösta efter Raymond & co:s instruktioner. Dom enda som opponerar sig är väl Cruise och Mattias men jag tror det va ett taktiskt misstag av dom båda att flytta iväg en bit från lägret. :/

Raymond mfl. mobbar Cruise friskt. Det är mycket snack om Cruises brist på mognad men jag tycker nog han är den som uppför sig mest moget av allihop. Raymonds elakheter är obehagliga att se. Snacka om att den mannen saknar självinsikt. 50+ men så jävla obalanserad och omogen. :/

Jag är verkligen glad att jag inte är med där. Vet att jag skulle må dåligt av dom där fasonerna och Raymond speciellt. :/

Tuff immunitetstävling för lag Nord där Jonas som vanligt vann och med starka insatser av Pia och Ragnar. Fast ska man va ärlig borde Jonas och nog också Ragnar ha diskats då dom inte hade rätt vinkel på benen. Pia satt som man skulle och hade det därför betydligt tyngre.

I örådet åkte Pia och Ola. Ola klarade tydligen 18 dagar på ön så det blev oavgjort i interna kampen han hade mot sin fru. Både Pia och Ola va vettiga personer.

Och så blev det ännu ett öråd i samband med nästa tävling. Inga immuniteter den här gången så Jonas åkte snabbt ut i Nord och Cruise i Syd efter massa BS från en viss Raymond. Trist och barnsligt se Ragnar och Julia roas av Raymonds påhopp på Cruise.

Verkligen trist att Cruise röstades ut. :/ Han är en av mina favoriter i årets Robinson.

Skönt att Gränslandet kom tillbaka och att Jonas och Cruise fick komma dit. Två sympatiska, sansade men starka deltagare som snabbt fann varandra i det rätt trivsamma och välutrustade lägret. Dom kunde båda konstatera att dom deffo har det bättre där än dom hade i sina lag. Dom har konserver med käk och lyckas utöver det fånga massa fisk i nätet, bla. en liten tonfisk. Nu kan dom äta upp sig.

Fast den där madrassen såg ju riktigt f*****g vidrig ut. Hade aldrig velat ligga på den. Fy fan! :/

Jani är trevlig och snäll men snackar oavbrutet i Nord. En udda figur. Efter hård kamp lyckades Jani och Ragnar vinna över Christoffer och Clara i pristävlingen. Jani agerade konstigt när han halvhjärtat grävde i sanden och i stället tittade på va motståndarna gjorde. Ragnar fick tillrättavisa honom. :/ Starkt iaf att dom hämtade in Syds stora försprång och kunde vinna.

Utöver fördel i kommande Robinsontävling valde dom en låda med sjysst käk.

Skönt lag Nord lyckades rädda elden i regnskuren. Vem va det som hade glasögonen dom gjorde upp eld med? Pia tror jag så dom skulle verkligen behöva ett tändstål nu.

Fan alltså, kan dom inte på nåt jävla vis manövrera ut Raymond? En möjlighet kan komma när han nu börjat skälla på paktkompisen Josefina.

• flygrl
    Nandez skrev 2020-04-09 19:36:12 följande:

Gillade Fabian i början men inte nu

Samma här. Tycker han är fullständigt opålitlig och kom alldeles för lindrigt undan sveket mot egna laget. Hoppas åtminstone man slipper höra honom berätta mer om sitt jävla kissande och att han åker ut snart.
    Nandez skrev 2020-04-14 19:33:20 följande:

Fattar inte hur de tänker när dom röstar ut dom som är starka, hur har dom tänkt att vinna tävlingar där det behövs styrka

Det är lugnt. Dom har ju Jani nu.
    Nandez skrev 2020-04-14 19:36:35 följande:

Trist stämmning i lag Syd

Verkligen. Skönt man inte själv behöver va där utan kan beskåda eländet från TV-soffan.
    Nandez skrev 2020-04-14 19:52:42 följande:

Jani är snacksalig

Verkligen.
    Nandez skrev 2020-04-15 19:39:04 följande:

Grattis lag Nord, Jani var bra på pussel

Ja, det va ju skönt för hans grävinsats va inte imponerande.
    Nandez skrev 2020-04-15 19:48:03 följande:

Jani är en udda fågel

Han är ju det men jag gillar honom som person so far.
    Nandez skrev 2020-04-15 19:50:52 följande:

En rejäl firre

Den behövde dom!
    Nandez skrev 2020-04-15 19:55:39 följande:

Dom njuter verkligen av maten

Ja, va säkert en härlig måltid både för näringen och smaken.
  • flygrl
    Johannus skrev 2020-04-09 22:40:10 följande:

Det var en bra tävling och hade båda lagen ´kommit på att dem kunde bära så hade det gått fortare, men pusslet var inte lätt.

Bra och svår tävling, särskilt den biten med att bära hövdingen mellan plattformarna. Synd inte lag Nord lyckades komma ikapp och vinna.
    Johannus skrev 2020-04-13 19:38:52 följande:

Vilket djävla sätt att prata som Raymond pratar.

Raymonds snack är så jävla lågt och obehagligt. Skitstövel.
    Johannus skrev 2020-04-13 19:40:38 följande:

Börjar verka som det flesta Mobbar Cruise. Hoppas verkligen att laget splittas för det är inte roligt mer.

Håller med. Dom mobbar ut Cruise helt. Och Raymond snackar om Cruises ungdomliga omognad...wtf...Cruise är fan så mycket mer mogen än 50+ Raymond. Pinsamt att se.
    Johannus skrev 2020-04-13 19:41:58 följande:

Ett spel för galleriet att Raymond hållit sig tillbaka för elak är han och jag tror inte att han fattar själv hur elak han är.

Elak och utan självinsikt. Hoppas han åker ut snart.
    Johannus skrev 2020-04-13 21:59:24 följande:

Det var nästan räknat att Gränslandet skulle komma nu för inte vill produktionen att två starka ska ut för dem måste visa att dom verkligen är två starka.

Hoppas nu när Raymond fick svarta handen att han röstas ut nästa gång han är på öråd för så som han pratade med Cruise var inte snällt. Men om dom röstar ut Raymond så hamnar han också på gränslandet och där blir han inte långvarig.

Jag gillade Hon polisen i början, men jag börjar tröttna på henne med och Nina.

Den enda jag gillar är Kristove och jag hoppas han får vara kvar.

Skönt att Gränslandet kom till slut för stackars Cruise och Jonas skull. Dom verkar ha det bra där tillsammans och kan förhoppningsvis ta sig tillbaka till Robinson-ön. Och hoppas dom kan slå ut Raymond om/när han kommer dit. Och jag vill även ha ut både Josefina och Nina.

Kristove är vettig och har oanade talanger som tex. fiske och får gärna gå långt i Robinson.
    Johannus skrev 2020-04-14 19:37:30 följande:

Håller med Katarina att Raymond, Nina och Josefina ser till att ta över hela laget.

Dom har väl i princip redan tagit över. Jag hoppas Raymonds tjafsande med Josefina ska kunna sabba deras pakt och till slut få honom utröstad.
    Johannus skrev 2020-04-15 21:45:08 följande:

Tycker också att han snackar mer än han klarar av. Försöker göra bra intryck på det andra. Ragnar jobbade på bra.

Tycker Jani är rätt gullig ändå men visst snackar han väl mycket. Har kanske lite dålig självinsikt angående va han kan och inte kan, typ jägarvila och pussel.
  • flygrl
    molly50 skrev 2020-04-13 22:33:34 följande:

Ja,precis.

Jag gillar inte heller Raymond,Nina eller Josefina.

Tycker att de mer eller mindre mobbade ut Cruise.

Och jag har inte ändrat min uppfattning efter att ha sett dem munhuggas i en Robinsongrupp på facebook.

Så jag hoppas att någon av dem åker ut snart.

Jag gillar också Kristove.

molly50 skrev 2020-04-14 19:47:31 följande:

Nja,det var väl Cruise som startade en tråd där han berättade lite om hur dte var där och om tjafset som var.

och då dök både Raymond och Nina upp i tråden och började hacka lite på honom igen.

Lite tonårsfasoner.

Jobbigt se hur dom mobbade Cruise. :/ Tråkigt för honom att röstas ut men han har det ju deffo mycket lugnare och bättre på alla vis nu i Gränslandet. Och Jonas med.

Blir inte förvånad att Cruise blev fult påhoppad även där på Facebook. Undrar om Raymonds firma går bra nu efter han visat upp sin spetskompetens på TV? :/

Kristove och Cruise är två av mina favoriter i årets Robinson. Och Jonas växer alltmer i mina ögon.
  • molly50
    flygrl skrev 2020-04-16 15:26:08 följande:
    molly50 skrev 2020-04-14 19:47:31 följande:

Nja,det var väl Cruise som startade en tråd där han berättade lite om hur dte var där och om tjafset som var.

och då dök både Raymond och Nina upp i tråden och började hacka lite på honom igen.

Lite tonårsfasoner.

Jobbigt se hur dom mobbade Cruise. :/ Tråkigt för honom att röstas ut men han har det ju deffo mycket lugnare och bättre på alla vis nu i Gränslandet. Och Jonas med.

Blir inte förvånad att Cruise blev fult påhoppad även där på Facebook. Undrar om Raymonds firma går bra nu efter han visat upp sin spetskompetens på TV? :/

Kristove och Cruise är två av mina favoriter i årets Robinson. Och Jonas växer alltmer i mina ögon.
    Ja,verkligen!
    Ja,vi får hoppas det.

Ja,det var hemskt att se.
    Hoppas att Raymonds kunder ser vad han går för nu. 

Ja,de är mina favoriter också. 
  • Nandez
    Johannus skrev 2020-04-15 21:45:08 följande:
    Ja, han är en pratkvarn.
    Johannus skrev 2020-04-15 21:46:12 följande:
    Det är mycket tjafs i lag Syd.
Svar på tråden Robinson 2020