flygrl skrev 2020-04-16 14:28:58 följande:
Det har hunnit hända en del sen jag skrev sist. I lag Syd är det jobbig och konfliktfylld stämning där Raymond, Nina, Josefina och Fabian stärker sitt grepp och dessutom tycks ha fått med sig dom båda nya i sina planer. :/ Mikael är sjysst men verkar i praktiken också rösta efter Raymond & co:s instruktioner. Dom enda som opponerar sig är väl Cruise och Mattias men jag tror det va ett taktiskt misstag av dom båda att flytta iväg en bit från lägret. :/
Raymond mfl. mobbar Cruise friskt. Det är mycket snack om Cruises brist på mognad men jag tycker nog han är den som uppför sig mest moget av allihop. Raymonds elakheter är obehagliga att se. Snacka om att den mannen saknar självinsikt. 50+ men så jävla obalanserad och omogen. :/
Jag är verkligen glad att jag inte är med där. Vet att jag skulle må dåligt av dom där fasonerna och Raymond speciellt. :/
Tuff immunitetstävling för lag Nord där Jonas som vanligt vann och med starka insatser av Pia och Ragnar. Fast ska man va ärlig borde Jonas och nog också Ragnar ha diskats då dom inte hade rätt vinkel på benen. Pia satt som man skulle och hade det därför betydligt tyngre.
I örådet åkte Pia och Ola. Ola klarade tydligen 18 dagar på ön så det blev oavgjort i interna kampen han hade mot sin fru. Både Pia och Ola va vettiga personer.
Och så blev det ännu ett öråd i samband med nästa tävling. Inga immuniteter den här gången så Jonas åkte snabbt ut i Nord och Cruise i Syd efter massa BS från en viss Raymond. Trist och barnsligt se Ragnar och Julia roas av Raymonds påhopp på Cruise.
Verkligen trist att Cruise röstades ut. :/ Han är en av mina favoriter i årets Robinson.
Skönt att Gränslandet kom tillbaka och att Jonas och Cruise fick komma dit. Två sympatiska, sansade men starka deltagare som snabbt fann varandra i det rätt trivsamma och välutrustade lägret. Dom kunde båda konstatera att dom deffo har det bättre där än dom hade i sina lag. Dom har konserver med käk och lyckas utöver det fånga massa fisk i nätet, bla. en liten tonfisk. Nu kan dom äta upp sig.

Fast den där madrassen såg ju riktigt f*****g vidrig ut. Hade aldrig velat ligga på den. Fy fan! :/
Jani är trevlig och snäll men snackar oavbrutet i Nord. En udda figur. Efter hård kamp lyckades Jani och Ragnar vinna över Christoffer och Clara i pristävlingen. Jani agerade konstigt när han halvhjärtat grävde i sanden och i stället tittade på va motståndarna gjorde. Ragnar fick tillrättavisa honom. :/ Starkt iaf att dom hämtade in Syds stora försprång och kunde vinna.
Utöver fördel i kommande Robinsontävling valde dom en låda med sjysst käk.
Skönt lag Nord lyckades rädda elden i regnskuren. Vem va det som hade glasögonen dom gjorde upp eld med? Pia tror jag så dom skulle verkligen behöva ett tändstål nu.
Fan alltså, kan dom inte på nåt jävla vis manövrera ut Raymond? En möjlighet kan komma när han nu börjat skälla på paktkompisen Josefina.