• Anonym (Fri)

Tok kär i sitt ex igen

Hej hallå!

är snart ett år sen jag gjorde slut med mitt ex, det var inte lätt, han var min bästa vän och jag älskade han otroligt mycket men jag var inte kär längre. Och allt kändes bara fel. Det har varigt up och ner i snart ett år med känslor, men mest bara en saknad av min vän och allt vi gjort tillsammans. Vi har ihop i sex år så vi han med en del. Men nu senaste månaden så vet jag inte vad som händer! Känner mig kär i bara tanken på honom! Saknar han på ett helt annat sätt nu.

Fler en jag som upplevt så här? Vad gjorde ni? Sökte ni up exet? Vill höra era historier

• Svar på tråden Tok kär i sitt ex igen
  • Anonym (Chansa)
    Anonym (Nej) skrev 2020-03-16 20:11:44 följande:

Berätta gärna om din situation? OM inte ts tar illa upp förstås?

Ja isf så får hon säga till så klart :)

Ja detta är helt sjukt men har barn med honom som är 1 år och nu blev vi gravid igen nu när hon va 8 mån jag kunde inte göra abort så han sa åt oss att flytta! Så nu sitter man här med stor mage och ledsen!

Varför tog de slut mellan er?
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Chansa) skrev 2020-03-16 20:39:30 följande:
    Ja isf så får hon säga till så klart :)

Ja detta är helt sjukt men har barn med honom som är 1 år och nu blev vi gravid igen nu när hon va 8 mån jag kunde inte göra abort så han sa åt oss att flytta! Så nu sitter man här med stor mage och ledsen!

Varför tog de slut mellan er?
    Alltså förlåt men han låter som en idiot och ingen som du ska gå tillbaka till!
  • Anonym (Fri)

Lätt inte alls som en bra kille om han lämnar dig mitt i graviditeten..

Idag var det en jobbig dag. Tänk så fruktansvärt mycket på mitt ex. Fick låsa in mig på toa på jobbet och gråta i hela 45minuter. När allt tog slut så vare nog bara min bästa vän som jag sakna men nu?? Känslorna tar verkligen över

• Anonym (Fri)

En kollega sa ochså idag att man saknar inte kon fören båset är tomt.

Hur många har upplevt att det varigt så?

• Anonym (Oj)
    Anonym (Fri) skrev 2020-03-16 21:13:26 följande:

Lätt inte alls som en bra kille om han lämnar dig mitt i graviditeten..

Idag var det en jobbig dag. Tänk så fruktansvärt mycket på mitt ex. Fick låsa in mig på toa på jobbet och gråta i hela 45minuter. När allt tog slut så vare nog bara min bästa vän som jag sakna men nu?? Känslorna tar verkligen över

Oj, gråta i 45 min?! Låter som om du har en depression eller nåt? Och kan du låsa in dig så länge på toa på jobbet?
  • Anonym (Fri)
    Anonym (Oj) skrev 2020-03-16 21:22:14 följande:

Oj, gråta i 45 min?! Låter som om du har en depression eller nåt? Och kan du låsa in dig så länge på toa på jobbet?

Har ett väldigt bra jobb där jag kan styra min arbetstid och raster själv. Ja en depression Äre nog. Och har nog haft det hela tiden sen vi skilde oss. Men har endå varigt okej tills nu. Nu går jag verkligen sönder av känslorna för honom
  • Anonym (Chansa)
    Anonym (Nej) skrev 2020-03-16 20:50:50 följande:

Alltså förlåt men han låter som en idiot och ingen som du ska gå tillbaka till!

Jag vet det men jag känner mig så svag o ensam nu med graviteten och allt så jag vet att jag sänker mig själv totalt!

Men hoppas att det känns annorlunda sen när bebisen kommit och jag blir starkare!
  • Anonym (.)

Min kompis separerade från sitt ex efter tio år, på eget initiativ efter mycket tjafs och "försvunna" känslor. Efter ett och ett halvt år fick hon känslor för honom igen, i tidssamband med att han långt omsider träffade en ny. Hon berättade för honom om sina känslor, han tänkte igenom saken och det slutade med att de blev tillsammans igen och flyttade ihop. Sedan blev det åtta år till innan hon fick veta att han bedragit henne under en lång tid (förutom att han "flytt" när hon behövt stöttning i en stor sorg) och gjorde slut direkt och för alltid.

Grejen är att du aldrig vet hur det blir förrän du har hela facit. Vad som är självklart efter fem eller tio år kan vara borta efter femton eller tjugo. Du kan bara gå efter hur det är nu och i bästa fall göra en objektiv värdering av chanserna. Är man singel kan man kanske lättare kasta sig in i känslostormarna och se vart de bär, som förälder får man vara lite mer ansvarsfull.

• Anonym (Fri)

Ligger och tänker mycket på mitt ex och hur jag ska göra fram över. Ska jag höra av mig? Eller ska jag låta det som varigt vara och försöka gå vidare?

En vän sa idag att om han inte vill ses så kanske jag bara blir mer lässen för stunden men då vet man.

Tidigare så jämförde jag inte alls killar jag träffa med mitt ex, men nu hela tiden!

• Anonym (aaa)

Jag känner två par som gjort slut och sedan återförenats. Ena efter 3 år, andra efter 15 år.

Båda dessa par har det minst lika bra andra vändan.

Svar på tråden Tok kär i sitt ex igen