• Anonym (Fri)

Tok kär i sitt ex igen

Hej hallå!

är snart ett år sen jag gjorde slut med mitt ex, det var inte lätt, han var min bästa vän och jag älskade han otroligt mycket men jag var inte kär längre. Och allt kändes bara fel. Det har varigt up och ner i snart ett år med känslor, men mest bara en saknad av min vän och allt vi gjort tillsammans. Vi har ihop i sex år så vi han med en del. Men nu senaste månaden så vet jag inte vad som händer! Känner mig kär i bara tanken på honom! Saknar han på ett helt annat sätt nu.

Fler en jag som upplevt så här? Vad gjorde ni? Sökte ni up exet? Vill höra era historier

• Svar på tråden Tok kär i sitt ex igen
  • Anonym (Fri)
    Anonym (aaa) skrev 2020-03-17 20:43:20 följande:

Jag känner två par som gjort slut och sedan återförenats. Ena efter 3 år, andra efter 15 år.

Båda dessa par har det minst lika bra andra vändan.

Man blir så glad av såna fina historier!

Hur vanligt är det att man får tillbaka känslor bara så där? Eller att man bara inser att man tagit fel beslut?
  • Anonym (Chansa)
    Anonym (Fri) skrev 2020-03-17 20:23:19 följande:

Ligger och tänker mycket på mitt ex och hur jag ska göra fram över. Ska jag höra av mig? Eller ska jag låta det som varigt vara och försöka gå vidare?

En vän sa idag att om han inte vill ses så kanske jag bara blir mer lässen för stunden men då vet man.

Tidigare så jämförde jag inte alls killar jag träffa med mitt ex, men nu hela tiden!

Jag tycker du ska höra av dig annars går du i ovisshet men ställ in dig på att du kan mötas av negativt från honom! Lycka till <3
  • Anonym (Nej)

Hur går det ts? Hört av dig än?

• Anonym (M)

Blev också kär i mitt ex igen efter en stund ifrån varandra, jag var så otroligt ledsen över uppbrottet och han likaså, men det funkade bara inte just då. Jag lät mig själv sörja och släppa ut alla känslor och sen var det dags att gå vidare, jag började ta hand om mig själv och började träna ganska mycket och blev så himla glad av det! När jag väl började må bättre själv så kände jag att jag blev så glad och fick lyckorus när jag tänkte på honom och kände mig helt nykär, vilket jag blev lite förvånad över.

• Anonym (Oj)
    Anonym (M) skrev 2020-03-23 11:28:57 följande:

Blev också kär i mitt ex igen efter en stund ifrån varandra, jag var så otroligt ledsen över uppbrottet och han likaså, men det funkade bara inte just då. Jag lät mig själv sörja och släppa ut alla känslor och sen var det dags att gå vidare, jag började ta hand om mig själv och började träna ganska mycket och blev så himla glad av det! När jag väl började må bättre själv så kände jag att jag blev så glad och fick lyckorus när jag tänkte på honom och kände mig helt nykär, vilket jag blev lite förvånad över.

Vad hände där då? Blev ni ihop igen? Hur länge var ni ifrån varandra?
  • Anonym (M)
    Anonym (Oj) skrev 2020-03-23 12:10:29 följande:

Vad hände där då? Blev ni ihop igen? Hur länge var ni ifrån varandra?

Vi började ses på en kaffe och så blev det fler och fler träffar. Just nu dejtar vi och ska ta det långsamt därifrån eftersom vi båda fortfarande är lite rädda för att bli sårade och må så dåligt som vi gjorde efter uppbrottet så vill vi inte kasta oss in ett förhållande direkt. Det är ju även viktigt att man kan vara öppen och prata med varandra om vad man känner och vill samt sånt som har varit problem. Vi var ifrån varandra i lite mer än 1 månad ungefär, jag tror att vi båda behövde bearbeta det som hände och att kunna trivas i oss själva utan varandra. Det beror ju självklart mycket på varför man gjorde slut och hur mycket man känner för varandra. Framtiden är ju alltid oklart, man vet ju aldrig vad som kommer hända, men vi var villiga att ta den risken om det leder till att vi blir lyckligare.
  • Anonym (Oj)
    Anonym (M) skrev 2020-03-23 16:04:59 följande:

Vi började ses på en kaffe och så blev det fler och fler träffar. Just nu dejtar vi och ska ta det långsamt därifrån eftersom vi båda fortfarande är lite rädda för att bli sårade och må så dåligt som vi gjorde efter uppbrottet så vill vi inte kasta oss in ett förhållande direkt. Det är ju även viktigt att man kan vara öppen och prata med varandra om vad man känner och vill samt sånt som har varit problem. Vi var ifrån varandra i lite mer än 1 månad ungefär, jag tror att vi båda behövde bearbeta det som hände och att kunna trivas i oss själva utan varandra. Det beror ju självklart mycket på varför man gjorde slut och hur mycket man känner för varandra. Framtiden är ju alltid oklart, man vet ju aldrig vad som kommer hända, men vi var villiga att ta den risken om det leder till att vi blir lyckligare.

Ok, vem var det som tog initiativet till en kaffe? Och vem tog initiativet till att ni skulle börja dejta igen? Ja öppenhet, tillit och kommunikation är ju superviktigt.

Men vem gjorde slut och varför tog det slut?
  • Anonym (M)
    Anonym (Oj) skrev 2020-03-23 17:30:15 följande:
    Ok, vem var det som tog initiativet till en kaffe? Och vem tog initiativet till att ni skulle börja dejta igen? Ja öppenhet, tillit och kommunikation är ju superviktigt.

Men vem gjorde slut och varför tog det slut?
    Det var jag som tog initiativet till en kaffe. Det började med en vanlig konversation och plötsligt dök ämnet upp och vi är ganska ärliga med varandra om vad vi känner så då bestämde vi oss att vi skulle försöka igen men att vi inte var redo för att hoppa in i ett förhållande på en gång. 

Det var ett gemensamt beslut därför tog det också mycket på oss båda två när det tog slut, vi båda bröt ihop totalt. Vi småbråkade ganska mycket på slutet så det blev mycket negativ energi och jag tror att vi förlorade oss själva i varandra att vi bara ville att den andra skulle må bra så vi kanske glömde bort att tänka på oss själva också. Det blev liksom en ond cirkel tillslut. Nu i efterhand så tror jag verkligen på att man behöver vara en egen individ i ett förhållande och kunna vara oberoende av varandra. Även vara bra på att kommunicera och kunna respektera varandra utan att ta beslut åt varandra, samt lär det finnas tillit. 
  • Anonym (Oj)
    Anonym (M) skrev 2020-03-23 21:24:22 följande:

Det var jag som tog initiativet till en kaffe. Det började med en vanlig konversation och plötsligt dök ämnet upp och vi är ganska ärliga med varandra om vad vi känner så då bestämde vi oss att vi skulle försöka igen men att vi inte var redo för att hoppa in i ett förhållande på en gång. 

Det var ett gemensamt beslut därför tog det också mycket på oss båda två när det tog slut, vi båda bröt ihop totalt. Vi småbråkade ganska mycket på slutet så det blev mycket negativ energi och jag tror att vi förlorade oss själva i varandra att vi bara ville att den andra skulle må bra så vi kanske glömde bort att tänka på oss själva också. Det blev liksom en ond cirkel tillslut. Nu i efterhand så tror jag verkligen på att man behöver vara en egen individ i ett förhållande och kunna vara oberoende av varandra. Även vara bra på att kommunicera och kunna respektera varandra utan att ta beslut åt varandra, samt lär det finnas tillit. 

Ok tack för att du svarar så utförligt! Men ni bestämde er för att försöka igen innan ni hade setts på en kaffe?

Jag saknar mitt ex som sjutton men vet inte vad jag ska göra? Jag försöker typ luska ut om han saknar mig eller inte, om han kommit över mig om han dejtar någon ny osv. Men känns som om jag gör helt fel, att jag istället driver honom ifrån mig. Känns bara så kört :/
  • Anonym (......)

Ja, men mitt ex vill ej ha mig tillbaka.

Svar på tråden Tok kär i sitt ex igen