• Anonym (Fri)

Tok kär i sitt ex igen

Hej hallå!

är snart ett år sen jag gjorde slut med mitt ex, det var inte lätt, han var min bästa vän och jag älskade han otroligt mycket men jag var inte kär längre. Och allt kändes bara fel. Det har varigt up och ner i snart ett år med känslor, men mest bara en saknad av min vän och allt vi gjort tillsammans. Vi har ihop i sex år så vi han med en del. Men nu senaste månaden så vet jag inte vad som händer! Känner mig kär i bara tanken på honom! Saknar han på ett helt annat sätt nu.

Fler en jag som upplevt så här? Vad gjorde ni? Sökte ni up exet? Vill höra era historier

• Svar på tråden Tok kär i sitt ex igen
  • Anonym (Oj)
    Anonym (M) skrev 2020-03-24 18:09:11 följande:

Om du vet vad du vill så gå efter den känslan! Fråga om han vill ses på en kaffe, känn sedan efter och se vart det leder. Vad är det värsta som kan hända? Ni har ju varit ifrån varandra ett tag nu, tillräckligt för att veta vart ni står, om du vill veta vad han känner och tänker så måste du ta tag i saken. Annars är risken att du bara grubblar över det och aldrig får ett svar, vilket inte gör dig något gott. 

Ja det värsta som kan hända är att han avvisar mig. Men ni hördes inte av alls på en månad sen började ni höras lite smått? Hur lång tid efter att ni började höras igen sågs ni på en kaffe?
  • Anonym (M)
    Anonym (Oj) skrev 2020-03-25 07:31:39 följande:

Ja det värsta som kan hända är att han avvisar mig. Men ni hördes inte av alls på en månad sen började ni höras lite smått? Hur lång tid efter att ni började höras igen sågs ni på en kaffe?

Ja men jag hade tyckt att det värsta var att sitta och grubbla hela dagarna. Det är väl skönast att bara få ett rakt svar även om det skulle göra ont.. Ja vi började höras av lite smått och efter nån vecka så frågade jag om han vill ses på en kaffe.
  • Anonym (......)

Har du hört av dig till honom?

• Anonym (Oj)
    Anonym (M) skrev 2020-03-25 09:45:30 följande:

Ja men jag hade tyckt att det värsta var att sitta och grubbla hela dagarna. Det är väl skönast att bara få ett rakt svar även om det skulle göra ont.. Ja vi började höras av lite smått och efter nån vecka så frågade jag om han vill ses på en kaffe.

Fast jag grubblar inte hela dagarna, istället har jag gått runt och hoppats och drömt om att det ska bli vi en dag igen, har liksom känt mig glad då. Så jag vet inte om jag vill veta egentligen.

Men blev du inte nervös när han dröjde med svar eller något då? Eller han kanske svarade direkt på dina mess?
  • Anonym (M)
    Anonym (Oj) skrev 2020-03-25 16:31:13 följande:

Fast jag grubblar inte hela dagarna, istället har jag gått runt och hoppats och drömt om att det ska bli vi en dag igen, har liksom känt mig glad då. Så jag vet inte om jag vill veta egentligen.

Men blev du inte nervös när han dröjde med svar eller något då? Eller han kanske svarade direkt på dina mess?

Okej, ja du gör ju självklart som du känner.

Jo jag var väldigt nervös innan jag skulle skicka iväg mitt sms även när jag väntade på svar eftersom jag inte hade någon aning alls vad han kände eller tänkte men jag kände att om det inte skulle bli som jag tänkt så kan jag äntligen gå vidare med mitt liv och om det är utan honom så då är det väl så. Jag kan ju inte tvinga honom direkt..
  • Anonym (Oj)
    Anonym (M) skrev 2020-03-26 17:07:19 följande:

Okej, ja du gör ju självklart som du känner.

Jo jag var väldigt nervös innan jag skulle skicka iväg mitt sms även när jag väntade på svar eftersom jag inte hade någon aning alls vad han kände eller tänkte men jag kände att om det inte skulle bli som jag tänkt så kan jag äntligen gå vidare med mitt liv och om det är utan honom så då är det väl så. Jag kan ju inte tvinga honom direkt..

Ok men då måste han ju ha svarat snabbt? Eller tog han lång tid på sig?

Ja nu var vi messat lite med varann, han har slutat svara så jag får anta att han inte är intresserad då. Har gråtit hela dagen idag. Men på ett sätt känns det skönt för vet ju nu att han inte vill ha ngt mer med mig att göra. Så nu kan jag gå vidare.
  • Anonym (M)
    Anonym (Oj) skrev 2020-03-26 17:18:33 följande:

Ok men då måste han ju ha svarat snabbt? Eller tog han lång tid på sig?

Ja nu var vi messat lite med varann, han har slutat svara så jag får anta att han inte är intresserad då. Har gråtit hela dagen idag. Men på ett sätt känns det skönt för vet ju nu att han inte vill ha ngt mer med mig att göra. Så nu kan jag gå vidare.

Han svarade efter en stund, men killar fungerar ju olika. Min brukar svara relativt snabbt om han inte har något för sig, men han svarar alltid mig. Vad var det sista ni skrev då? Man behöver inte alltid hålla konversationen uppe men jag förstår dig..
  • Anonym (Oj)
    Anonym (M) skrev 2020-03-26 22:16:42 följande:

Han svarade efter en stund, men killar fungerar ju olika. Min brukar svara relativt snabbt om han inte har något för sig, men han svarar alltid mig. Vad var det sista ni skrev då? Man behöver inte alltid hålla konversationen uppe men jag förstår dig..

Nu svarade han, men jag vet inte, intresset känns ju väldigt lågt om man väntar två dagar med att höra av sig. Vi skriver bara om vardagliga saker just nu.
  • Anonym (Oj)

Han skriver dock alltid motfrågor så antar att han vill hålla konversationen igång då på något sätt?

• Anonym (M)
    Anonym (Oj) skrev 2020-03-27 07:25:21 följande:

Han skriver dock alltid motfrågor så antar att han vill hålla konversationen igång då på något sätt?

Ja det vill han nog, tycker inte du ska övertänka allting han skriver eller om han inte svarar. Allt behöver ju inte ligga på hans ansvar, vill båda lika mycket så kommer det att gå.

Hur gamla är ni?
Svar på tråden Tok kär i sitt ex igen