• Anonym (jaha)

    Gjort allt med slutade med otrohet

    Anonym (FYI) skrev 2020-03-24 16:46:19 följande:
    Fattar inte riktigt, Har hon varit otrogen, eller bara på väg att vara det, men hejdade sig innan något fysiskt inträffade?
    Jag tolkar det som att hon försökte sig på det vanliga skitsnacket och att han bara kom in genom dörren och hon ångrade sig typ ... men TS verkar inte riktigt gå på det och det gör han nog rätt i. 
  • Anonym (jaha)

    @TS, beklagar, har varit där du är och det gör förjävla ont. Framför allt vetskapen att man kommer mista halva tiden med sitt barn. 

    Jag tror INTE du kommer kunna lappa ihop ert förhållande. Det handlar egentligen inte bara om hon vart eller inte vart påsatt av nån annan snubbe även om det är vidrigt nog. Mer långsiktigt handlar mer om hennes personlighet,

    Vill du verkligen leva med någon som när det krisar i relationen av någon anledning genast får fnatt, drar och börjar träffa andra män?

    Hur kommer du må av en sån relation med en sån instabil partner?

    Hur kommer era barn må av det?

    Varför sätta ännu ett barn till livet för att bara skiljas senare?

    Jag tycker du borde avsluta nu innan det blir ännu mer infekterat och du blir ännu mer sänkt.

  • Anonym (jaha)
    Anonym (FYI) skrev 2020-03-24 17:56:34 följande:
    Jo, men tycker ändå det är oklart...
    "Sen infanns sig känslan av att hon gjort nåt dumt och inatt berättade hon."

    Hon har alltså inte berättat frivilligt, utan efter påtryckning??

    "Hon var otrogen men säger att hon ångrade sig när han "gick in" och bad honom åka, så de jag inte vet nu är, ska jag se de som en bra sak hellre än att om hon hade haft fullbordat samlag??"

    Hennes version, behöver inte vara sann. Alla otrogna ljuger så länge det går.

    "Hon ångrar sig och hela den biten men hur ska man kunna lite på henne igen."

    Har man hört det förr?
    Typ så!

    Ja, märkligt att man inte känner någon ånger förrän man blir påkommenDrömmer
  • Anonym (jaha)
    Livetsomvar skrev 2020-03-24 18:58:21 följande:

    Han trängde in i henne och då kände hon att de kröp i kroppen på henne så hon bad honom att åka, vilket han gjorde.

    Ja hade nog sett annorlunda på det om dem hade kört på så att säga, då hade de varit helt finito för mig.

    Men sen är ju frågan om jag ksn lita på henne angående just de.

    Ja de har varit väldigt kärleksfullt

    Nu lämnar hon inte min sida utan säger att hon kommer ta all skit jag kastar på henne, så hon får se de jag får genomlida pga henne. Hon tyckte tom att jag skulle ha rätt o göra samma sak så vågskålen kommer i balans.

    Just nu vet ja varken ut eller in, bara sovit en timme o är helt förkrossad


    Låter som mitt ex, de hade knappt gjoprt nåt heller och hon hade haft såååån ångest heöa tiden. Visade sig att de knullat som kaniner, gått på middag och fortsatt knulla hela natten plus lite till morgonen därpå, eller som hon så vackert beskrev för sin vänninna.... "hårt och länge så hon var öm i flera dar"

    Klart att du vet varken ut eller in, hon matar ju dig med lögner och innerst inne fattar du att hon ljuger men vill bara inte tro det.

    Du gör som du vill men var inte naiv, ALLA ljuger när de blev påkomna. Gångra det hon säger med 100 så kommer du närmare sanningen.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Ditt beslut) skrev 2020-03-25 12:37:23 följande:

    Ingen annan kan säga hur du ska reagera på det här. Det är ju väldigt lätt att sitta bakom datorn och vara kategorisk om att man skulle lämna direkt oavsett hur bra man haft det innan. 


    Om jag ska vara ärlig så är jag inte säker på om jag skulle lämna min sambo om han var otrogen mot mig (fast helt säker på att han skulle lämna mig om jag var det då han är mer kategorisk än vad jag är). Vi har 15 år tillsammans som jag upplever som väldigt bra, är jag verkligen beredd att slänga bort det för en händelse? Det som skulle vara avgörande för mig är väl hur han skulle bete sig efteråt. Skulle han vara ok med att jag får kasta skit som han bara tar emot under en period? Är han verkligen ångerfull? Kan jag ärligt tro att det är en engångsföreteelse?

    Kan tillägga att jag är självständig och har ett högavlönat flexibelt arbete så ett ev. beslut att stanna kvar i en sådan situation skulle till 100% baseras på om jag vill fortsätta mitt liv med honom och inte på praktiska saker som att klara av barnen ensam, ekonomi o.dyl. 


    Intressant att du trotts din brist på erfarenhet tycker dig veta bättre än de som har erfarenhet? Vad får dig att tro att de som uttalar sig så kategoriskt som du säger inte tänkt precis som du gör nu?

    Alla frågor du tar upp.. Hur din partner skulle bete sig efter, om han skulle acceptera kritik, om han verkligen är ångerfull, om du kan lita på honom.... är ju frågor som ALLA som varit med om en otrohet brottats med. Det är ju väldigt få som bara plockar sina saker och drar i samma sekund av ren ilska. Det tar ju oftast tid att montera ner ett förhållande, bara en sån sak som att hitta ett nytt boende tar ju tid. Många har gemensamma barn som de inte heller velat mista halva tiden med bara sådär...

    Jag tycker du är precis lika kategorisk som de du säger menar är kategoriska, för du verkar tro att de bara inte tänkt på alla saker du drar upp.... jag kan garantera dig att den absoluta majoriteten av dem har tänkt på samtliga punkter du tar och OCH mycket mer. Varje gång frågan lämna eller stanna tas upp så tycker de allra flesta av de som själva varit med om att bli bedragna att man bör lämna, vad tror du det beror på? Är 99% av dessa bara kategoriska? Fundera lite på det....
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Ditt beslut) skrev 2020-03-25 14:41:25 följande:
    Jag har visst varit med om otrohet och då lämnade jag. Det betyder inte att jag skulle ta samma beslut om det hände i det förhållande som jag är i nu. Det kan jag omöjligt veta eftersom att det (så vitt jag vet) inte har hänt. 

    Att vara kategorisk är enligt mig att tvärsäkert säga att man skulle lämna utan att veta något alls om TS och hans partners förhållande vilket i princip alla i den här tråden gör.

    Jag säger inte att man ska stanna, bara att TS själv måste fundera igenom och ta ett eget beslut och inte bara lyssna på okända människors tvärsäkra kommentarer på internet. 
    Nja, det du kallar kategoriskt har ju kanske sin förklaring.

    1) I stor sett alla som varit otrogna ljuger, sanningen måste oftast dras fram i omgångar och ibland inte alls. Förtjänar man att bli förlåten om man dessutom ljuger?

    2) I stort sett alla som varit otrogna påstår sig ånga sig, men i verkligheten ångrar man bara att man blev påkommen och det fick konsekvenser, själva otroheten (sexet, känslorna, etc) minns man tillbaka till som ett skönt minne.

    3) Det är väldigt vanligt att otroheten repeteras. Människor ändrar inte sina värderingar och personlighet bara sådär...ibland lär man sig av en kris, men oftast om man blivit lämnad. Då är man kanske trogen i nästa förhållande. Blir man förlåten är det mycket vanligare att man inte lär sig någonting och gör om det när allt lugnat sig.

    4) Få förhållanden överlever en otrohet, visst de flesta ger det en ny chans (speciellt om man har barn) men efter några år är det få som fortfarande är ett par. Och av dem som ff är det är det många som ångrar det. tex om de stannat kvar pga barnen.

    5) För den som blivit bedragen är mycket enklare att lämna och börja om än att stanna kvar och försöka bygga något vettig av spillrorna. Det är mycket mer tärande och svårare eftersom man hela tiden påminns om det som skett.

    Slår man ihop dessa så är det ju ganska mycket som talar för att lämna oftast är ett bättre alternativ än att stanna. Så nej det handlar inte enbart om kategoriskt utan även om att man ger de råd man anser är bäst, inte bara känsloargument. Det ÄR svårare att stanna än att lämna, och det ÄR en stor risk att stanna.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Ditt beslut) skrev 2020-03-25 16:32:40 följande:
    Ja mitt ex stämde in på dina punkter och därför jag lämnade. Men jag vet också andra förhållanden i min närhet där det varit ett eget erkännande och uppriktig ånger och där förhållandet blivit bra igen. 
    Jag känner folk som vunnit på lotto, men det är ju ganska få. Varför råda folk till något som är ganska ovanligt?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Ditt beslut) skrev 2020-03-25 21:36:52 följande:
    Jag råder inte ts att stanna. Jag råder honom att tänka själv istället för att lyssna på okända människor.
    Men det kommer han ju göra oavsett, ingen av oss här kan tinga honom till något i slutändan är det hans beslut. Men om du varit med om en otrohet så vet du förmodligen hur totalt lost in space man är och hur svårt det är att veta om man ska stanna eller gå och hur viktigt det är att få andras stöd, erfarenhet och tips för just då har man ju ingen jävla aning om vad som är upp eller ner.

    Men visst har du en poäng i att här kommer han få väldigt olika råd, för vi är olika och har olika erfarenheter. Det bästa vore kanske om han kan prata med någon professionell.
  • Anonym (jaha)
    Livetsomvar skrev 2020-03-26 11:10:40 följande:

    Ja de är mitt beslut som sagt, de enda jag känner är värt nåt nu är sanningen.

    Allt annat betyder ingenting och vill inte bygga nåt på en lögn. Och isåfall vad händer nästa gång hon känner att jag inte vågar satsa på oss.

    Sen att hon "råkade" ha oskyddat sex, enligt henne så sket han i den och hon upptäckte den låg bredvid öppnad. Men enligt henne så hann han bara stoppa in den 2 gånger. Innan hon bad honom sluta.

    Hon säger att hon blev äcklad och skadan var redan skedd så skällde inte ut honom. Utan bad han åka.

    Ok inte mycket man kan fördärva sig på o tänka om de tänkte jag ......OM de inte hade varit för att detta hände över en månad sen och hon har fortfarande inte testat sig.

    Vad i helvete liksom

    Skyller på att de inte funnits tid så dåliga ursäkter duggat tätt, visst de ha varit rejält mycket vab osv osv

    Under denna sista månad har hon varit kärleksfull mot mig samtidigt som hon inte viljat ha sex med mig

    Sagt till henne att berätta sannigen för jag är inte dum i huvudet, så berätta eller så skiter vi i de för ärlighet är viktigare nu än nån annan gång. Men hon menar dyrt och heligt att de är sanningen.

    Och tror jag henne inte så fanns de inget att bygga på enligt henne och de håller ja med om. Men de var också hon som gjorde de värsta man kan göra mot en annan människa.

    Och jag vet inte men hon är här hemma hos mig, ångerfull sagt att hon ska ta all skit ifrån min söndertrasade själ. Utstå alla faser jag går igenom och se vad jag genomlider. Även pratat om att jag skulle ligga med nån annan, för att få vågskålen i balans men de är nåt som jag inte skulle kunna göra.

    Jag ger mig inte in i nåt ytligt köttsligt när jag har känslor för nån annan. Jag gör inte de jag ser mig själv som en bra människa som försöker göra gott, och om inte detta funkar åtminstone ge henne en en liten wakeup call så hon kan utvecklas som person och må bra, för vår dotters skull.

    Var gärna ödmjuk när ni svarar då i vårt fall har ultimatum aldrig lett till något bra, bett henne göra en egen tråd så hon får ge sin syn.

    De ligger mycket bakom i både hennes liv och mitt som lett upp till detta. Det är ingen ursäkt bara en förklaring.

    Jag är storsint av mig, vill förstå, lära mig och utvecklas som person när tillfälle ges.

    Sen är frågan, kom hon tillbaka till mig eller är de bara en trygghet hon ville ha under dessa corona tider. Jag har erbjöd långt innan allt detta huserum och mininera risken att hon och hennes älsta son blir smittade då dem har astma.

    Allt för deras skull men hon har inte sett de.


    Jadu TS, som sagt, jag har varit där du är, tänkt som du gör, varit lika naiv och gjort samma misstag. Du vill att ni ska vara ödmjuka, ärliga och snälla mot varandra, och bara man kan vara ärliga så kan man lösa alla problem.... låter ju jättefint.. men det du missar att det där bara funka om BÅDA gör likadant. Och nu är det ju inte så. Hon går bakom din rygg och nu sitter hon och ljuger för dig, hennes agerande säger ju det ganska klart, men du vill ju inte riktigt tro det, du vill ju tro att bara du är snäll och försiktigt så kommer hon snart bli så ärligt som du vill att hon ska vara... det gör dig väldigt lättmanipulerad.

    Det finns väl inte så mycket mer att säga, eller rättare sagt, det finns massor att säga men jag tror inte du är mottaglig för det än. Så jag avrundar med att önska dig lycka till och hoppas det löser sig för dig på ett eller annat sätt.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Utan känslor ingen otrohet) skrev 2020-03-27 11:55:32 följande:
    Riktig otrohet enligt mig att älska och känslor för en annan och inte berätta om det.

    Gör distinkt skillnad mellan kärlek och sex.

    Sex styra ofta av helt andra mekanismer.
    Märklig inställning kan jag tycka. I båda fallen går personen bakom din rygg och det är väl det som är det verkliga problemet med en otrohet?

    Jag menar oavsett om din partner knullade ett helt fotbollslag men käkade popcorn o kollade på film under tiden eller knullade en person och bara sprutade känslor åt alla håll så har ju personen fortfarande gått bakom din rygg, ljugit och manipulerat och går inte att lita på. Varför skulle det vara mer ok att svika, ljuga och manipulera bara för att man inte är kär?
  • Anonym (jaha)
    Livetsomvar skrev 2020-03-30 13:03:28 följande:

    Om insta var den utlösade faktorn som jag tog på mig skulden för borde hon kunna släppt de och litat på mig.

    De året som följde bestod av mängder med hot även att hon inte tyckte de var det.

    Som tex, kallar mig en dålig karl, hotar om ensam vårdnat för hon tyckte jag inte lyssnade på henne angående dottern, ska be sitt ex om sperma för att kunna bli gravid även att jag ville, ville bara sörja efter missfallet. Skulle jag lägga ett finger på henne så skulle hennes bror åka och slå ihjäl mig.

    Jag ville inte umgås med familjen för jag inte hann köra vid olika tillfällen, jag missunnade hennes son resa till äventyrsland när de handlade om att vi inte hade råd.

    Tyckte att jag inte skulle umgås med grannarna för dem tyckte inte om djur och barn. Dem har både djur barn och gifte sig.

    Hotar om bodelning, frågar om jag har kvitton på saker innan vi flyttade ihop

    Listan kan bli lång

    Men ok visst hon hade en kris men de finns fan rimliga gränser hur man beter sig eller är jag värd att bli behandlad så.

    Allt de påverkade mina känslor självklart, jag hoppades att de skulle gå över men vet inte om allt de kan bero på insta, är de ens rimligt??


    Ja listan är onekligen lång, men den intressanta frågan är varför i helskotta vill leva med en sån kvinna? Gillar du att ha ett komplicerat liv med en uppenbarligen instabil person som dessutom går bakom din rygg?

    Vad är det som gör att du är kvar?

    Ren självplågeri eller någon naiv förhoppning om att hon någon gång i framtiden kommer bli den du vill hon ska vara?
  • Anonym (jaha)
    Livetsomvar skrev 2020-03-31 14:26:15 följande:

    Nej de var hon verkligen inte, innan de stöttade hon mig i allt jag tog mig an och var jordnära.

    Och jag kände mig så extremt trygg och förälskad med henne, inte hade jag trott att de var hon som skulle skapa min otrygghet i framtiden.

    Men då ska man ha i åtanke att då var hon gravid, blev ett hus och ville gifta sig på samma år. Jag tyckte de gick alldeles för fort, efter andra året tillsammans bara.

    Så för en stund kände hon säkert att jag var på väg att ge henne allt, men sen när jag bara ville sakta ner farten så kom allt annat som jag inte kände igen från hennes sida. Jag var inte längre den provider hon ville ha och då kom bitterheten.

    Hennes ex verkar besatt av henne, kör 6 mil enkel resa sent på kvällen för att lämna mat då hon inte har några pengar, hon bad honom aldrig köpa utan satt och klagade i telefonen om hur fattig månad de blir. Jag var där då.

    Han ger henne saker hela tiden, har sagt att hon utnyttjar honom. Men nej nej hon kan inte påverka de. Klart hon kan.

    De jobbigaste av allt är att jag känner folk i byn sneglar på mig, nästan tar avstånd och sett vissa tom tagit bort mig på fb. Detta gör jävligt ont för jag har alltid varit en person som hjälpt och ställt upp för andra människor. Varit vänlig och bemötande. Vad har hänt liksom??


    Det som har hänt är att du är dumsnäll så det gränsar till självskadebeteende och accepterar i stort sett vad som helst från henne och då tycker folk lite synd om dig men tappar all slags respekt för dig. Om du inte kan respektera dig själv, varför ska andra göra det?

    Du skriver att hon utnyttjar sitt ex, men verkar inte se hur hon utnyttjar dig med. Om du någon gång lyckas se klart så kommer du se ett mönster i hennes beteende.
  • Anonym (jaha)
    Livetsomvar skrev 2020-04-02 20:12:04 följande:

    De låter som nåt hon själv hade kunnat skriva de.


    Det är väl klart att det låter som att hon hade kunna skriva det när du sitter och hittar på alla möjliga förklaringar för att förminska, normalisera och rättfärdiga hennes agerande så du ska kunna svälja det lättare...

    Alltså, jag tror inte det finns så mycket mer att tillägga. Jag tror inte någon som sägs i denna tråd kommer göra någon skillnad för du kommer bara hitta sätt att rationalisera bort det. Om du vill lägga dig platt och acceptera allt hon gör så får du välja göra det. Personligen tycker jag inte det är bra att vara så svag att man inte kan stå upp för sig själv, men det är ju ditt liv och ditt val.

    Lycka till TS!
Svar på tråden Gjort allt med slutade med otrohet