Anonym (Trött) skrev 2020-03-31 14:28:32 följande:
Vet inte om jag var otydlig, alltså hör, läsförståelse är hyfsat god. Barnet läser mycket, så kompenserar sina svårigheter en hel del. Men kan inte formulera knappt någon längre mening/text på varken engelska, svenska el tyska. 2 av dessa är dessutom modersmål. Så det är främst skrivsvårigheter... Men även läsning är problematisk. Mycket forcerad läsning, vänder på bokstäver, konstiga slarvfel. Dåligt flyt.
Barnet är inkopplad i elevhälsan sedan lång tid eftersom vi tjatat tills man går under. Utredd dessutom via Logoped som bara kunde konstatera att något problem finns men vet inte vad. Det skulle enligt denne Specialpedagog på skolan utreda. Men händer inget. Trots påtryckningar.
Nej inget svar än från rektorn. Får maila imorgon igen. Ringa några ggr till under e.m nu.
Hmm, ja det kan vara dyslexi men det borde de isf ha upptäckt redan tycker man. Det kan vara relaterat till diagnosen annars på något sätt. Sedan tycker jag personligen inte det spelar någon roll, dyslexi eller inte så har alla barn rätt till hjälp. Bra att du fortsätter kämpa iaf.