Bim Maj 2020
Idag kom mensen och med mina långa cykler innebär det bim i Maj, hoppas detta blir vår månad!
Bim
3/5 Majja92
Idag kom mensen och med mina långa cykler innebär det bim i Maj, hoppas detta blir vår månad!
Bim
3/5 Majja92
Har precis börjat tempa, men min temp tycker jag är hög hela tiden. Ska den vara det? Ligger mellan 36.70-37.07
Min mens är ju dock försenad med 8 dagar
Enligt appen är jag på äl+9 idag. Nyss kom den en blodblandad flytning. Är det försent för att vara en nidblödning? Eller är det bara att ställa in sig på att mensen är lite för tidig bara :(
Frågar igen :)
Är det någon här som tempar och fått positivt? Höll er temperatur sig väldigt hög efter ÄL och fram tills ni testade? Tycker det är stressigt att se tempen på mornarna eftersom den ju vad jag förstått ska ligga högt ihållande efter ÄL för att man ska vara gravid. När jag blev gravid senast var det så (att tempen var högre än vanligt efter ÄL just den gången) så blir så deppig när jag ser temperaturen gå ner även om den kan hoppa tillbaka dagen efter.
Grattis till er som plussat!
Men ni som plussat eller har barn sedan tidigare, när har ni kunnat plussa tidigast med vanligt test? Dvs inga testa tidigt.
Känner mig jättegravid men testa tidigt har visat negativt dessa tre dagar (ÄL+7 till ÄL+9, vet jättetidigt). Vill inte köpa fler då jag redan har 10 vanliga hemma. Men hur många dagar efter ÄL ungefär brukar man kunna ta dem?
Aha okej. Ja jag upplever jag har problem med att min ÄL är så sen och sen 9-11 dagar senare kommer mensen. Får iså fall beställa den dyrare nästa månad.
Jag tror att det är viktigast före ÄLför dig, så då har du ju beställt rätt kräm. Jag har mailat en fråga till moodmama och fick nyss svar. De skriver att på någon av dagarna 5-7 ska man börja med en pump av den svaga krämen. Man ska ta den i ca 7-14 dagar och sluta när man får tecken på ÄL, som mer flytningar. (Eller positivt ÄL-test tänker jag.) Då slutar man. Om allt känns bra behöver man inte mer kräm utan kan låta cykeln fortgå av sig själv.
De rekommenderade mig också en DHEA-kräm. Tror jag ska prova den eftersom jag har så lite mens.
Du kan maila deras kundtjänst med egna frågor, förklara ditt problem. Tog 9 dagar att få svar. :)
Hur kan det vara så olika? Läste om alla som använde mellan 1-4 pump per dag.
Börjar tro att vi är typ samma människa haha! Jag har testat flera gånger nu men jag har gett upp. BIM imorgon eller övermorgon. Tänk om mensen bara kunde komma så man kan börja med rosenrot......