• Majja92

Bim Maj 2020

Idag kom mensen och med mina långa cykler innebär det bim i Maj, hoppas detta blir vår månad!

Bim

3/5 Majja92

• Svar på tråden Bim Maj 2020
  • Nykär15
    Zamaso1 skrev 2020-04-24 12:16:25 följande:

Ja vet inte, för vad ja har förstått de som så blir det ju positivt av ovitrelle och det har jag tagit. Så jag måste vänta iallafall tills efter dag 10 eller nått. Dudå?

När jag tagit Ovitrelle så har jag testat från dag 9, då har det vart utslag på sticka, sen har det blivit svagare fram till dag 12 och blankt dag 13 först, har man billigare stickor kan man ju följa sänkning för att sen se ev ökning :) viktigt testa samma tid på dagen då. Det är lurigt med Ovitrelle, jag hade inte litat på ett test på ex dag 11 utan att först ha följt en ev nergång.
  • Zamaso1
    Nykär15 skrev 2020-04-24 12:36:24 följande:

När jag tagit Ovitrelle så har jag testat från dag 9, då har det vart utslag på sticka, sen har det blivit svagare fram till dag 12 och blankt dag 13 först, har man billigare stickor kan man ju följa sänkning för att sen se ev ökning :) viktigt testa samma tid på dagen då. Det är lurigt med Ovitrelle, jag hade inte litat på ett test på ex dag 11 utan att först ha följt en ev nergång.

Jag har massa billiga tester så tog ett nyss bara för akojsskull o blev ju hur tydligt positovt som helst. Men ne ja ska vänta till iaf dag 14
  • Nykär15
    Undrandee skrev 2020-04-24 12:28:04 följande:

Kan man köpa progesteronkräm själv? Trodde inte det.

Jag upptäckte mitt MA på ett tidigt ultraljud just för att jag var orolig att något var fel, trodde jag var gravid i v.8, men tvillingarna hade avstannat i v.6+0 redan.

Ja det går beställa på nätet :)

Usch så trist :( mitt ma var sent, liten dog i v 13, när man trodde allt skulle vara bra :(
  • Undrandee

Denna månad fick jag kortare utslag på ÄL-testet. Har haft 3 dagar med glad gubbe annars, denna testade jag bara den dag jag brukar få positivt, vilket var den 22/4. Igår hade jag ägglossningssmärtor och idag känner jag ingenting. Tur vi fick till sex samma dag ÄL-testet var positivt!

• 88sandra

Hej,

Ny på forumet och ny i "försöka-skaffa-barn"-djungeln.

Jag tog ut min hormonspiral för två månader sen och har efter det haft väldigt regelbunden ÄL och mens, 12 dagar mellan både ÄL och mens och mellan mens och ÄL. Jag har testat med LH-stickor och även tagit temp. varje morgon så jag har nog fått skaplig koll på kroppen nu :)

Jag borde ha ägglossning idag (12 dagar sen förra mensen) men fick inte lika starkt positivt LH- test som jag brukar få igår? Man kunde se en stegring igår men det är fortfarande negativt, idag är stegringen mindre igen. Tidigare månad har LH-testerna varit klart positiva i 1,5-2 dagar. Jag har inte heller några ägglossningsflytningar, de har varit mer vita och krämiga senaste dagarna (jag har ingen koll på hur de brukar se ut däremot).

Kan LH-testernas styrka/resultat variera från månad till månad och att jag kanske har ägglossning nu trots det svagare och strecket/kortare ökningen än jag haft tidigare? Och hur kan flytningarna ställa till det om de inte är genomskinliga och tråkiga utan lite vitare och krämigare?

Det här är första månaden som vi försöker bli gravida, så jag håller tummarna för BIM omkring 6 maj :)

Mvh

Sandra

• Tryggsan

Tjo alla fina! Läst igenom tråden och jag joinar gärna! ???? Planerar syskon till vår dotter. Försökt i 8 månader. Denna månaden hände något konstigt, misstänker pcos men inga tydliga tecken via blodprov så är inte fastställt. Men! Min mens är sen denna månad BIM+ 10... ingen mens i sikte och bara neg gravtest. Är dock svullen, illamående samt har molvärk varje dag. Någon som upplevt samma eller liknande symptom vars mens varit sen/uteblivit?

Blir ju koko av detta + gyn hänvisar till att vänta i 2-3 månader om inte mensen har dykt upp än. Förståligt men otåligt.

Tackar för svar! ????????

• Nykär15
    88sandra skrev 2020-04-24 12:50:35 följande:

Hej,

Ny på forumet och ny i "försöka-skaffa-barn"-djungeln.

Jag tog ut min hormonspiral för två månader sen och har efter det haft väldigt regelbunden ÄL och mens, 12 dagar mellan både ÄL och mens och mellan mens och ÄL. Jag har testat med LH-stickor och även tagit temp. varje morgon så jag har nog fått skaplig koll på kroppen nu :)

Jag borde ha ägglossning idag (12 dagar sen förra mensen) men fick inte lika starkt positivt LH- test som jag brukar få igår? Man kunde se en stegring igår men det är fortfarande negativt, idag är stegringen mindre igen. Tidigare månad har LH-testerna varit klart positiva i 1,5-2 dagar. Jag har inte heller några ägglossningsflytningar, de har varit mer vita och krämiga senaste dagarna (jag har ingen koll på hur de brukar se ut däremot).

Kan LH-testernas styrka/resultat variera från månad till månad och att jag kanske har ägglossning nu trots det svagare och strecket/kortare ökningen än jag haft tidigare? Och hur kan flytningarna ställa till det om de inte är genomskinliga och tråkiga utan lite vitare och krämigare?

Det här är första månaden som vi försöker bli gravida, så jag håller tummarna för BIM omkring 6 maj :)

Mvh

Sandra

De trådiga flytningarna gör det lätt för spermierna att simma mot ägget och leva i små fickor i detta. Krämiga flytningar funkar inte, så gissar du inte haft äl än.
    barnlängtanochpcos skrev 2020-04-24 12:50:53 följande:

Kan progesteronkräm hjälpa till med själva ägglossningen också? Alltså hjälpa att ägget släpper?

Nej progesteronet ökar efter äl, man använder ju krämen endast mellan äl och mens, när äl varit. Man ska inte börja förrän äl varit, kan snarare hämma släppet om man börjar för tidigt eftersom naturliga ökningen av progesteron i kroppen sker först när ägget släppt.
    Tryggsan skrev 2020-04-24 13:38:59 följande:

Tjo alla fina! Läst igenom tråden och jag joinar gärna! ???? Planerar syskon till vår dotter. Försökt i 8 månader. Denna månaden hände något konstigt, misstänker pcos men inga tydliga tecken via blodprov så är inte fastställt. Men! Min mens är sen denna månad BIM+ 10... ingen mens i sikte och bara neg gravtest. Är dock svullen, illamående samt har molvärk varje dag. Någon som upplevt samma eller liknande symptom vars mens varit sen/uteblivit?

Blir ju koko av detta + gyn hänvisar till att vänta i 2-3 månader om inte mensen har dykt upp än. Förståligt men otåligt.

Tackar för svar! ????????

Så har det varit för mig de gånger jag inte ägglossar, så ha lite koll och kan ju vara så ja att det är något hormonellt strul :/
  • kolsyrade

Hur gör ni med alkohol mellan äl och bim? Jag har druckit litegrann (ett par glas vin) runt äl några gånger, men ingenting mellan typ äl+5 och bim (känns fel att dricka efter att ett eventuellt ägg fäst). Tar också någon enstaka snus ibland. Kanske borde avstå helt egentligen, men vill samtidigt fortsätta leva hyfsat normalt under tiden, har ju ingen aning om hur lång tid det kan tänkas ta...

• idorina
    kolsyrade skrev 2020-04-24 19:02:54 följande:

Hur gör ni med alkohol mellan äl och bim? Jag har druckit litegrann (ett par glas vin) runt äl några gånger, men ingenting mellan typ äl+5 och bim (känns fel att dricka efter att ett eventuellt ägg fäst). Tar också någon enstaka snus ibland. Kanske borde avstå helt egentligen, men vill samtidigt fortsätta leva hyfsat normalt under tiden, har ju ingen aning om hur lång tid det kan tänkas ta...

Jag dricker extremt sällan. Men ikväll tänkte vi mysa lite och dricka nåra öl. Är på äl+3 idag.
Svar på tråden Bim Maj 2020