Bim Maj 2020
Idag kom mensen och med mina långa cykler innebär det bim i Maj, hoppas detta blir vår månad!
Bim
3/5 Majja92
Idag kom mensen och med mina långa cykler innebär det bim i Maj, hoppas detta blir vår månad!
Bim
3/5 Majja92
Okej håller tummarna att de inte är det, jag brukar ha mensvärk 1 dag innan mens å sen kommer mensen, å när jag vart gravid har jag gått med mensvärk precis som före mens men i fler dagar å ingen mens har kommit.. men dock minns jag inte hur jag känt från äl till dagarna innan bim, har aldrig tidigare haft sån koll å analyserat ev tecken haha, varit mer avslappnad å tagit de hela med ro, men nu när man är så innerligt sugen på att få plussa å va gravid är de svårare haha. Eftersom man haft de så enkelt alla andra gånger vågar man inte heller tro att de alltid ska få va så enkelt känner jag.
Trist, samma sits då...ledsamt vänta in mensen några dagar :(
Hade ägglossning någon gång mellan 2-4 maj och hade sex innan samt under de dagarna.
Har den senaste tiden haft molande värk i magen av och till, är på ÄL+6 cirka. Är det någon som känt lika? Kan man ens känns av symptom såhär kort efter?
Tog ett test nu, tydligt positivt! :)
Tog ett test nu, tydligt positivt! :)
Haha känner igen det, har testat tidigt några gånger, ibland kan jag hålla mig till mensen kommer. Tydligen mindre otålig vissa månader.
Några av våra närmsta vänner berättade i helgen att de var gravida med första barnet beräknat i slutet av året, hade ju varit fantastiskt att få vara gravida ihop.
Dem lyckades på första försöket, precis som det andra nära kompisparet vi har som har barn. Är överlycklig för deras skull, samtidigt lite avundsjuk.
Man slits lite mellan hopp och förtvivlan där ibland.
Oddsen talar dock till din fördel ;). Ingen mens än och smärtan har avtagit lite! Vet inte om det är positivt eller negativt. Bara att hålla i sig nu tills mensen kommer :)
Fortfarande avtagande smärta?
Jag känner fortfarande noll, förutom ont i brösten. Min känsla om ett plus har ändrats till att jag tror att det här nog inte tog sig alls... haha det går verkligen upp och ner.
Det har avtagit helt for mig men vad jag förstår så kan det ta nio dagar innan ägget fäster sig och många känner det inte alls! Så det betyder inte att du inte kommer plussa. Jag har absolut inte ont alls idag så jag vet inte. Eftersom jag inte hade några ÄL-flytningar och väldigt sketchy resultat på ägglossningstesten så är jag fortfarande negativt inställd. Kanske en försvarsmekanism också, att ställa in sig på det värsta liksom så kan man ju bara bli positivt överraskad! Kommer du klara av att hålla dig till BIM?
Jaa men precis man vill ju skydda sig själv från att bli besviken. Men man hoppas ju så mycket!
Jaaa jag tror det blir lättare nu att hålla sig till bim när jag känner mig så nedslagen som jag gör just nu. Vill leva på hoppet så länge som möjligt, hehe!
För dig låter det ju ändå lovande? Med smärtan som du haft osv!