Anonym (Why not) skrev 2020-04-05 14:02:29 följande:
Oj det lät jobbigt men inte omöjligt. Nu vet vi inte alla detaljer men jag förutsätter att TS känner båda i paret väl med tanke på vad de valt att göra tillsammans. Att ts kunde få och fick moderskänslor för bebisen borde inte heller komma som en blixt från klar himmel. Om de båda sitter ner och får tid på sig att diskutera och fundera så kanske de skulle känna att det var en bra lösning för de två.
För barnet tror jag att det skulle vara den bästa lösningen också, vilket andra redan haft tankar kring. Ts kommer ha svårt att förklara sig för barnet om hon behåller det för sig själv, den andra mamman likaså. Om det ens är möjligt för den andra mamman att bli förälder som det ser ut nu?
De sitter helt klart i en ovanlig situation, kanske är det en ovanlig lösning som behövs? (förutsatt att alltihop inte är påhittat såklart)
Jag vill inte tala för TS nu, men hon har sagt att "det har varit sånt kaos fram och tillbaka" och att frun inte har varit oskyldig i allt det här. Tycker att det finns mycket som tyder på att något gemensamt föräldraskap med frun inte är det bästa i det här fallet.
Plus, varför ska TS vända ut och in på sig själv för dessa människor? Hon har redan gått igenom nästan en hel en graviditet och snart en förlossning för deras skull. Varför ska hon även gå med på att bli varannan vecka-förälder eller gå in i ett lesbiskt skenförhållande med den här kvinnan, speciellt när vi inte har den blekaste vad som faktiskt har hänt?