• Anonym (Buster)

    Legalisera bordeller för att förbättra folkhälsan?

    Det är något som jag har gått och tänkt på en tid och det är att folkhälsan bara har blivit sämre och sämre år för år. En av tio i Sverige går på antidepressiva vilket är högst i världen. Jag tror mycket beror på att vi har så enormt många singlar i Sverige (Stockholm högst i världen) som folk egentligen inte mår bra av. Vi ser i studier att ungefär 30% av männen under 30 inte har något sexliv överhuvudtaget, mot sin vilja.

    Vore inte en lösning på detta vara att legalisera bordellverksamheter och ge dessa män en chans att få närhet? Brist på närhet sägs vara farligare än rökning.

    Jag tror många skulle må bra av det, kanske en hel del kvinnor också. Om ni inte vill detta, hur vill ni få människor att må bättre?

  • Svar på tråden Legalisera bordeller för att förbättra folkhälsan?
  • Perjonsson

    Jag har aldrig betalat för sex men utomlands bodde granne med stadens exlusivaste horor o blev vän med dom.

    De hade en lättsam rolig inställnimg till detta jobb några år. De studerar fint o samlar pemgar till att köpa egen bostad. De bara skrattade o sa att vad kan vara fel med att tjäna bra på ett skönt roligt sätt.

    Ja jag är för prostutution för mannens bästa och för henne så länge det inte handlar om drog finansiering och påtvingat.

    Och ja varför inte låta kvinnorna köpa sex av män!!!

    Jag är till salu!!!

  • Anonym (J)
    Anonym (Peter) skrev 2020-04-07 10:54:44 följande:

    Jag tycker det är en utmärkt idé. Jag bor i Skåne och brukar normalt gå på lagliga bordeller i Danmark. Men nu när gränsen är stängd har jag inte knullat på över tre veckor. Känner redan hur det kryper i kroppen och jag blir på allt sämre humör.

    Så lagliga bordeller skulle utan tvekan ha en positiv effekt på folkhälsan. Jag tror de flesta kvinnor aldrig någonsin kommer att kunna förstå hur mycket det betyder för en mans välmående att få sätta på en tjej.

    Det har köpts och sålts sex i alla tider och i alla kulturer och det gör det också idag i Sverige i stor skala. Det enda man egentligen kan välja på är om det ska vara ordning och reda i branschen eller om man ska slösa en massa samhälleliga resurser på det helt hopplösa företaget att försöka utrota sexhandeln.


    Varför säljer du inte dig själv? Du får sex och tjänar en hacka på köpet. Vill ingen kvinna ha dig så finns det ju massor av män som saknar närhet. Män som gillar män och som också mår så fruktansvärt dåligt.
  • Anonym (Bra idé :))

    Kan bara instämma på att detta är en bra idé!

    Alla män är inte våldtäktsmän! Alla män vill inte vara otrogna, alla män kommer inte köpa sex, men de som vill och behöver få den avkopplingen bör få den på laglig väg precis som i resten av världen!

    Jag vet många universitetsstudenter som drygar ut sin kassa genom att sälja sex ibland!

    Jag vet om att en del som vill komma bort från ?Svensson livet? med att knega från 7-16 varje dag för enbart 5 veckor semester! Dessa älskar att unna sig saker de aldrig ens kunnat drömma om innan: flera resor/år, prylar, operationer, kläder, you name it!

    (Universitetsutbildade kan såklart unna sig detta de med efter ett par år i sina yrken men det ligger långt bort för den stora mängden människor)

    Såklart tjejerna får välja vad de vill göra med sina egna kroppar :)

    Jag går främst till Svenska tjejer när jag vill köpa sex, fördelen är att diskussioner flyter på bättre då man kan skämta enklare på svenska än ex ryska.

    De gör det frivilligt och jag frågar alltid om de vill göra det. Ingen tvång alls :) de flesta är störtsköna tjejer och många har verkligen rolig humor :)

    Har mejlat med en tjej i 24 års åldern och skall träffa henne i helgen :)

    Det enda jobbiga med hela situationen är att man måste ?smyga? med detta. Visst det ger en adrenalin så är väl bara en bonus egentligen med det lite olagliga (i enbart Sverige)

    Bilträffar, hotellträff, lgh träffar och väldigt sällan men på sommaren utomhus :D

    Detta är glädjen i livet från den tråkiga och gråa vardagen med jobb, sköta om huset, köra till och från hämtning/lämningar, städa, klippa gräs , tjafsa med kärringen, oftast någon negativt inställd kvinna med 0 sexlust i alla samhällets skikt, mm mm blä ????

    Eskorter, prostituerade, tjejer överlag är guld värda ??

    Ni är bäst ! ????

  • Anonym (Bra idé :))
    Anonym (J) skrev 2020-04-08 05:00:33 följande:

    Varför säljer du inte dig själv? Du får sex och tjänar en hacka på köpet. Vill ingen kvinna ha dig så finns det ju massor av män som saknar närhet. Män som gillar män och som också mår så fruktansvärt dåligt.


    Fast nu tänkte du lite galet va! Inte alltid det blir rätt när man vill förmedla något :)

    En kvinna säljer ju oftast inte sex för att kunna komma nära andra kvinnor för att få ha sex med dom!

    Så om en man vill köpa sex av en kvinna i samförstånd som vuxna människor gör så blir ju ingen skada skedd. :)

    Så att dra paralleller med att sälja sig själv som man för att få ha sex med annan man är ju bara ett hysteriskt desperat incitament.

    Säg istället något i stil med:? jag tycker inte om att män skall ha rätten att köpa sex för då försvinner min kvinnliga makt att kunna styra och ställa som jag gjort sedan barndomsben. Nu blir detta ett hot mot min existens.?

    Behöver inte vara just denna text men skulle kunna vara det för vissa .

    Ha en fortsatt trevlig dag :)

    Mvh
  • Anonym (Bra idé :))
    Anonym (abcd) skrev 2020-04-07 15:48:15 följande:

    Det skulle kanske förbättra folkhälsan hos män men sannolikt försämra folkhälsan hos kvinnor lika mycket. Ett nullsummespel.

    Finns det inget annat karlarna kan göra för att må bättre än att besöka prostituerade?


    Hur menar du med att detta försämrar folkhälsan hos kvinnorna i Sverige?

    Är det att de kvinnorna som självmant väljer att sälja sex som det är synd om?

    Eller är det kvinnosläktet i helhet som förlorar sin libido när män har ett alternativ att gå till när de efter några år fått det de velat?

    Jag har en bekant som får pendla ca 1,5 timmar till jobbet pga inget körkort, jobba 9 timmar på ett lager, åka 1,5 timmar hem och hämta upp barnen på dagis. Ensamstående, trasig i kroppen och vill verkligen inte ha detta livet alls men HON måste för att försörja familjen.

    Hon tvingas mer eller mindre till detta knegarjobb... henne ÄR det synd om!!! Inte kvinnan som själv väljer att sälja sex i 30 min för att netto tjäna lika mycket som min vän gör på två dagar och offrat 12 + 12 timmar för samma summa!!

    30 min = 1500kr

    2 dagars jobb = 1500kr

    Säg mig... vem gör bäst deal här?! Vem får mest fritid att umgås och göra vad de vill på!!!!

    Eskorten är den smarta, den person som är vinnaren! Hon lurar av en dum torsk massa pengar för något hon ibland kunnat göra gratis :D som de säger win win för prostituerade
  • Anonym (si)

    Så din lösning för att få en liten grupp män lite gladare är att göra det lättare att göra livet till skit för en massa kvinnor som sen får gå på antidepp och som får kraftigt försämrad ohälsa. Sen är dom flesta torskar vanliga män som har familj och lever ett bra liv och äter inte antidepp så det är knappast dom deppiga som det skulle hjälpa. Har själv inget sexliv men jag skulle inte bli lyckligare som man legaliserade slaveriet och det gick att köpa en sexslav legalt. Jag skulle aldrig göra det för jag är emot slaveri och utnyttjande. Men sen är jag inte så simpel människa att det är bara sex jag vill ha. Det är ett förhållande med någon som älskar mig. Är man bara ute efter sex då kan man lika gärna onanera eller skaffa en sexrobot. Det handlar troligen mer om att du är rädd för att åka ditt när du köper en slav och vill kunna göra det legalt men tro mig dom som säljer sex är till största majoritet olyckliga och hatar det.

  • Anonym (Bra idé :))
    Anonym (si) skrev 2020-04-09 00:24:19 följande:

    Så din lösning för att få en liten grupp män lite gladare är att göra det lättare att göra livet till skit för en massa kvinnor som sen får gå på antidepp och som får kraftigt försämrad ohälsa. Sen är dom flesta torskar vanliga män som har familj och lever ett bra liv och äter inte antidepp så det är knappast dom deppiga som det skulle hjälpa. Har själv inget sexliv men jag skulle inte bli lyckligare som man legaliserade slaveriet och det gick att köpa en sexslav legalt. Jag skulle aldrig göra det för jag är emot slaveri och utnyttjande. Men sen är jag inte så simpel människa att det är bara sex jag vill ha. Det är ett förhållande med någon som älskar mig. Är man bara ute efter sex då kan man lika gärna onanera eller skaffa en sexrobot. Det handlar troligen mer om att du är rädd för att åka ditt när du köper en slav och vill kunna göra det legalt men tro mig dom som säljer sex är till största majoritet olyckliga och hatar det.


    Så du påstår att du har så pass bra insyn att du ?vet? att precis exakt 100% av hela jordklotets prostituerade går på antidepressiva! Är det korrekt uppfattat...?

    Du påstår att de flesta hatar det... antingen måste du vara någon slags generaldirektör i Europa departementet eller så är du någon spådam som har denna massiva makt att kunna föra alla eskorters talan, wow.

    Jag ser dig mer som en som slåss för din egen åsikt och som delar ut offerkoftor till höger o vänster just nu :s

    Förstår inte varför du är så pass insnöad på antidepressiva medel..? Brukar du sådant själv?

    Kom ihåg allesammans: alla eskorter har INTE blivit hotade till det utan de flesta i svenskar gör det av fri vilja...

    (Jag erkänner iaf att detta påstående bara är mina egna reflektioner) ... så inte fakta!

    Kom med något bättre nästa gång va :)
  • Mimosa86
    Anonym (Peter) skrev 2020-04-07 10:54:44 följande:

    Jag tycker det är en utmärkt idé. Jag bor i Skåne och brukar normalt gå på lagliga bordeller i Danmark. Men nu när gränsen är stängd har jag inte knullat på över tre veckor. Känner redan hur det kryper i kroppen och jag blir på allt sämre humör.

    Så lagliga bordeller skulle utan tvekan ha en positiv effekt på folkhälsan. Jag tror de flesta kvinnor aldrig någonsin kommer att kunna förstå hur mycket det betyder för en mans välmående att få sätta på en tjej.

    Det har köpts och sålts sex i alla tider och i alla kulturer och det gör det också idag i Sverige i stor skala. Det enda man egentligen kan välja på är om det ska vara ordning och reda i branschen eller om man ska slösa en massa samhälleliga resurser på det helt hopplösa företaget att försöka utrota sexhandeln.


    Ja det har sålts sex i alla tider. Och varför har det gjort det? Är det för att kvinnor är så kåta och sextokiga att de inte fixar att göra annat än att knulla?

    Eller kan det vara så att kvinnor haft en väldigt utsatt position i samhället där man varit TVUNGEN att sälja sin kropp för att överleva? För att ens barn ska kunna överleva?

    För är det inte märkligt att prostituerade kvinnor vanligtvis alltid finns i samhällets bottenskikt? Hade det bara handlat om att förena nytta med nöje, varför prostituerar sig inte medel och överklass kvinnor? varför ser vi inte en rik madam i päls på Malmskillnadsgatan

    Som vinkar in bilar? För det handlar ju inte om utsatthet utan att hon är så jävla kåt, eller?
  • Anonym (Kompromiss)
    Anonym (si) skrev 2020-04-09 00:24:19 följande:

    Så din lösning för att få en liten grupp män lite gladare är att göra det lättare att göra livet till skit för en massa kvinnor som sen får gå på antidepp och som får kraftigt försämrad ohälsa. Sen är dom flesta torskar vanliga män som har familj och lever ett bra liv och äter inte antidepp så det är knappast dom deppiga som det skulle hjälpa. Har själv inget sexliv men jag skulle inte bli lyckligare som man legaliserade slaveriet och det gick att köpa en sexslav legalt. Jag skulle aldrig göra det för jag är emot slaveri och utnyttjande. Men sen är jag inte så simpel människa att det är bara sex jag vill ha. Det är ett förhållande med någon som älskar mig. Är man bara ute efter sex då kan man lika gärna onanera eller skaffa en sexrobot. Det handlar troligen mer om att du är rädd för att åka ditt när du köper en slav och vill kunna göra det legalt men tro mig dom som säljer sex är till största majoritet olyckliga och hatar det.


    Att onanera eller ha sex med en robot är inte samma sak som sex
  • Anonym (si)
    Anonym (Bra idé :)) skrev 2020-04-09 08:02:13 följande:
    Så du påstår att du har så pass bra insyn att du ?vet? att precis exakt 100% av hela jordklotets prostituerade går på antidepressiva! Är det korrekt uppfattat...?

    Du påstår att de flesta hatar det... antingen måste du vara någon slags generaldirektör i Europa departementet eller så är du någon spådam som har denna massiva makt att kunna föra alla eskorters talan, wow.

    Jag ser dig mer som en som slåss för din egen åsikt och som delar ut offerkoftor till höger o vänster just nu :s

    Förstår inte varför du är så pass insnöad på antidepressiva medel..? Brukar du sådant själv?

    Kom ihåg allesammans: alla eskorter har INTE blivit hotade till det utan de flesta i svenskar gör det av fri vilja...

    (Jag erkänner iaf att detta påstående bara är mina egna reflektioner) ... så inte fakta!

    Kom med något bättre nästa gång va :)
    Dom flesta studier som gjorts av saken har visat att myten om den lyckliga horan är en myt. Dels är en stor del av dom som säljer sex offer för trafficking. Sen är även dom som gör det "frivilligt" ofta beroende av droger som tvingar dom eller så är det ett självskadebeteende. Sen att dom du köper sex av säger att du är "så fin och att det är så roligt" innebär inte att det är så. Folk som säljer kan ljuga vet du. Sen visst finns säkert någon procent som är nymfoman och som älskar att sälja sex. Men bara för det ska man inte legalisera. För majoriteten gillar inte det. Sen är det inte jag som påstår något. Det är dom som jobbar med prostitution i olika former som säger att det är så. Det är forskare som säger att det är så. Och framförallt det är dom som säljer sex och som lyckats lämna som säger att det var skit. Var för övrigt en journalist som gjorde en granskning i Thailand för ett tag sedan. Och där fick han två helt olika bilder beroende på vem han pratade med. Torskarna som såg på det som dig att tjejerna tyckte att det var underbart och dom var ju så glada när dom pratade med dom. Sen pratade han med tjejerna och fick veta sanningen. Dom hatade torskarna men var tvungen att sälja endera för att dom var tvingade med våld eller av ekonomiska skäl. Ingen ville jobba med det.

    Sen att någon inte med våld tvingas sälja sex behöver inte betyda att dom mår bra av det. En drogberoende säljer sex det är ingen person som tvingar men det är det sätt som dom kan bekosta drogerna. Är det då av fri vilja? Eller tex dom som blivit utsatt för sexövergrepp och som säljer sex som ett självskadebeteende är det då frivilligt?

    Det finns inget bra argument för att legalisera bordeller. I dom länder där man har gjort det finns det fortfarande trafficking. Det finns fortfarande kvinnor som tvingas sälja sex. Och det skapar fortfarande en massa lidande. Var nyss en intervju med en kvinna som sålt sex i Tyskland på bordell. Hon berättade att alla kvinnorna där var tvungen att supa och ta droger för att orka leva. Är det så du vill ha det.

    Bara för att du inte kan ragga så innebär det inte att du har rätt att köpa en annan människa och skapa lidande för den personen. Det finns massor av män som inte kan få sex men som är man nog att inte bli ett svin bara för det. Klarar du inte det då får du väl ta medicin som dämpar din sexlust. Eller skaffa dig en sexrobot. 
  • Anonym (abcd)
    Anonym (Peter) skrev 2020-04-07 12:17:21 följande:

    Du likställer frivilligt sex med övergrepp och då är det inte lönt att föra en diskussion.


    Det går inte att tala om fri vilja när pengar är inblandade.
Svar på tråden Legalisera bordeller för att förbättra folkhälsan?