Hyllemor skrev 2020-04-10 22:21:11 följande:
Min man arbetar 10-timmars nattpass på ett hotell. Innan coronakrisen så hade de kostavdrag och köket levererade en tallrik varm mat till honom innan de gick hem. Nu är restaurangen stängd och möjligheterna till att värma mat under pågående pass är obefintliga då han inte har rast.
De senaste veckorna har han tagit med sig mackor och pastasallad, men börjar tröttna på det, så han frågade om jag hade någon idé till vad han kan äta. Det har jag inte, så därför frågar jag här, om ni har några idéer?
Det är en fördel om man kan göra färdiga eller halvfärdiga matlådor som kan stå i frysen, som han kan ta fram och tina under dagen, så att han slipper att ställa sig och fixa mat varje kväll innan han går iväg.
Be företaget ställa dit en mikro?
Låter som det borde vara nått de skulle göra utan större diskussion.(Kan man tycka i alla fall)
Men vad för kall mat, det är en bra fråga.
Men viss vanlig middagsmat behöver man inte värma, och vara god.
Dock får man inte haft den i kylen, för om man haft så måste man ju värma upp den.
Men såna där "koppnudlar" man häller varmt vatten, så kan man ta med sig en vattenkokare.(som är enkelt att ta med sig)
Det finns en hel del mycket goda nudlar såna i Asienbutiken, men även vanliga mataffärer har såna mestadels.
Och du har ju ett gäng till såna med tillsätta varmt vatten, varma koppen tex.
Sen kan man göra soppor/köttfärssås och ta med sig i termos, i termosen kan man också ta med sig varmkorv.
Sen mackor kan man göra till baguetter, och dessa kan man ju variera väldigt mycket och till måltider om man så önskar.