Inlägg från: Anonym (Albina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Albina)

    Hjälp! Bilda bonusfamilj utomlands? (Långt inlägg)

    Jag vill bara,börja med att säga att jag förstår dig kring graviditeten. Blev själv oplanerat gravid med en sladdis när jag var 37 och min känsla av att vara färdig med barnafödande gjorde att nästan det enda jag kände var ångest. Nu valde jag av olika skäl att behålla och jag älskar så klart min treåring mer än livet Själv. Men jag märker hur intensivt jag uppskattar varje steg hon tar mot att bli större. För oss slutade det också i separation trots pappans enorma glädje över graviditeten. Och intensiva bedyranden om att det här var den sista byggstenen vi behövde. Så att behålla är inte det givna svaret. Utan där måste du följa,din egen känsla.

    När det kommer till utlandsflytten så tycker jag ärligt talat det är en dålig idé. Precis som någon skrev så är det ditt ansvar att vara en bättre förälder än pappans eget omdöme om det sviktar. Och det är inte ok att flytta. små barn så oerhört långt från en förälder. En fyraåring klarar ibte av att upprätthålla en god och nära relation till nån som inte är del av den vardag. Och. Att sen behöva,skiljas från dig för att åka till den främling pappan sakta kommer att bli... Det tror jag inte blir ett hållbart alternativ för nån.

    Sen är nöjeslivet oerhört svårt som det är. Att då kastas in i det med full kraft utan nån som helst trygghet i det välbekanta runt om vore som att kasta barn i vattnet för att lära,dem att simma. Att bo utomlands är i sig oerhört utmanande och utmattande. Jag som testat både och skulle aldrig drömma om att kombinera,de två största utmaningarna jag satt min familj igenom. Det vore inte ansvarsfullt föräldraskap av mig.

    Din partner låter naiv och med en tendens att inte se de svårigheter som livet bjuder på. Det kan vara en charmig egenskap men det lägger oerhört stort ansvar på omgivningen att vara,de,som tar ansvar och tänker igenom saker.

    Jag fy mer däremot inte ni är hemska och dåliga människor! Det är bara konstigt att döma andra,så.

  • Anonym (Albina)
    Anonym (TS) skrev 2020-04-23 07:09:06 följande:

    Tack! Många bra synpunkter.

    Jag är övertygad om att upplägget skulle fungera för barnen. Deras pappa är inte en främling och blir det inte mer av att vi också spenderar tid utomlands.

    Att han jobbade på sjön visste jag när vi träffades och när vi skaffade 3 barn. Att vara borta långa perioder från sin pappa eller snarare att han varit borta 8v i stöten från dem har varit vår vardag. Det var han som valde att lämna vårt äktenskap, det var han som gick vidare. Han skulle i princip kunna hälsa på var 4;e veckanlm han vill.

    När vi separerade hade barnens farmor och farfar barnen på hans vecka den första tiden när han inte var hemma. De finns tyvärr inte i livet längre. Det är anledningen att jag har barnen så mkt mer dvs han är inte intresserad av att jobba annorlunda eller med ngt annat för att kunna ha sina barn mer. Det är hans beslut. Alltid varit


    Du menar att du inte skulle se problemet för din fyraåring att sättas på ett plan tvärs över jorden till en förälder den inte haft kontakt med månadsvis i taget? 1000tals min från den förälder den har haft som anknytningsperson hela sitt liv? Det låter inte helt inkännande.
Svar på tråden Hjälp! Bilda bonusfamilj utomlands? (Långt inlägg)