Bim juni 2020
Så kom tant röd idag, nu går vi all in för att det ska bli ett pluss i juni! <3 Försök nr 26.
Bim 1/6
Så kom tant röd idag, nu går vi all in för att det ska bli ett pluss i juni! <3 Försök nr 26.
Bim 1/6
Äntligrn gått min progesteronkräm nu!!
Vad tror ni, kan jag börja smörja med den idag?
Har som sagt kort lutealfas på ca 9 dagar och även tiden mellan mens och nästa ÄL verkar vara lång. =/
Idag är jag på CD 17 och antar ÄL sker i slutet på veckan. Har slutat ÄL testa då jag bara vart stressad och ändå fick positiva utslag 2 gånger under en och samma cykel med en veckas mellanrum. Jag verkar intr kunna ÄL första gången jag får positivt?
Kan jag börja smörja idag eller måste jag vänta till nästa cykel??
Vet att det är några fler här i tråden som haft tidiga missfall, flera av er även nyligen. Får jag fråga hur lång tid det tog för er att få ägglossning igen?
Är nu på CD 18 efter mitt mf i maj, och har inte en tillstymmelse till äl-tecken eller någon form av utslag på äl-stickor. I vanliga fall börjar jag få äl-smärta omkring en vecka innan och ändringar i sekretet några dagar innan, tydlig och långsam stegring på stickor då testen alltid är positiva två dagar i rad för att sedan sjunka. Tempar även och ligger extremt låg denna månaden i basaltemp, snittar runt 36,2 och brukar snitta 36,5. Känner mig så besviken och uppgiven på kroppen just nu.
Ja vi var på ultraljud och fick beskedet att hjärtat slutat slå. Fick remiss till sjukhuset och tid dagen efter, där fick jag bestämma själv eftersom jag fått ett missfall tidigare som tog hårt. Förstår att det var en skitjobbig väntan tills kroppen kom igång ordentligt! Det tar ju tid och det är bara att vänta trots att man vill börja om. Vi hade berättat för de närmaste bara. Ni? När ska du testa?
Efter min kemiska graviditet/tidiga missfall i maj fick jag ägglossning på cd19 (får i vanliga fall ägglossning runt dag 13-14).
Vet att det är några fler här i tråden som haft tidiga missfall, flera av er även nyligen. Får jag fråga hur lång tid det tog för er att få ägglossning igen?
Är nu på CD 18 efter mitt mf i maj, och har inte en tillstymmelse till äl-tecken eller någon form av utslag på äl-stickor. I vanliga fall börjar jag få äl-smärta omkring en vecka innan och ändringar i sekretet några dagar innan, tydlig och långsam stegring på stickor då testen alltid är positiva två dagar i rad för att sedan sjunka. Tempar även och ligger extremt låg denna månaden i basaltemp, snittar runt 36,2 och brukar snitta 36,5. Känner mig så besviken och uppgiven på kroppen just nu.
Usch, förstår vad du menar. Moderkakan fastnade hos mig och jag är inte särskilt förtjust i gynstolar som innan så när dom skulle ta ut den så skrek jag bara rakt ut av smärta och storgrät verkligen. Var hemskt och vet inte om jag någonsin kommer kunna göra det i vaket tillstånd igen. Hoppas verkligen att det blir ett barn nästa gång av det.
Ja vi hade berättat för familj och närmare vänner hade vi berättat för bara några dagar innan. Tänkte att efter v10 var det bättre odds. Känner du någon stress över att andra lite undrar när ni kommer bli gravida igen?
Jag hade också missfall, i början av maj (v4+5). Blödde ca 5 dagar och började testa nästan omgående efter att jag slutat blöda för att få koll på ÄL. Testade positivt med en rejäl peak CD15 och fick ägglossningen på CD16. Tror den brukar komma lite tidigare vanligtvis, men min kropp verkar ha plockat upp cykeln på en gång igen. Håller tummarna för att du ser din ÄL ökning snart. Har sett när jag gjorde egna efterforskningar att ÄL kan bli förskjuten så mycket som till CD20-21 efter tidigt MF. Håll ut och fortsätt testa, den kommer nog när som ska du se!
Åh vilken pärs! Jobbigt för er. Försök bearbeta det så gott det går så att det inte sätter spår och oro inför nästa graviditet. Nej, jag känner ingen stress över det. Om mina nära vänner som vet om det frågar så säger jag att jag inte är redo. Då slipper jag frågorna och pressen. Hur länge har ni försökt?
Efter min kemiska graviditet/tidiga missfall i maj fick jag ägglossning på cd19 (får i vanliga fall ägglossning runt dag 13-14).
Men oj två spökstreck!? Hur långt innan bim var detta och hur såg dom ut liksom? Maximal otur ju..