Bim juni 2020
Så kom tant röd idag, nu går vi all in för att det ska bli ett pluss i juni! <3 Försök nr 26.
Bim 1/6
Så kom tant röd idag, nu går vi all in för att det ska bli ett pluss i juni! <3 Försök nr 26.
Bim 1/6
Jag undrar om det är en nidblödning jag har eller om det är mens. Är på CD16, ÄL+5 idag. det började komma blod igår under eftermiddagen och idag upplever jag att det kommit mer. Förstår verkligen ingenting. Någon med erfarenhet av nidis??
Jag har känt en sådan stress över testerna. Har bara använt clearblues digitala innan, aldrig dessa.
Jag hade rätt mycket vattniga flytningar i helgen men inte nu. Min mens är beräknad att komma den 17/6
Jaja, inte kunde jag ju hålla mig när hade test hemma. BIM typ -7 och var så klart negativt. Nåja, vi ser vad som händer!
Okej, då förstår jag. För min del ger testerna mig kontroll, då missar jag inte chansen liksom. Men förstår att för vissa ger det motsatt effekt. Men om jag ändå ska tänka på det här varje dag, analysera flytningar och hänga här på föräldraliv tänker jag att jag lika gärna kan ha lite konkret information att förhålla mig till också, inte bara gissningar. Men ibland behöver man verkligen en paus från alltihopa.
Jag använder en app som analyserar ens ÄL-test åt en, premom heter den. Tycker den är bra att logga information med, så kan man se tillbaka på tidigare månader och jämföra liksom.
Om du har en lutealfas på 14 dagar och bim 17de så är det ju rätt passande om du haft/har äl nu i dagarna :)
Jag har ingen aning om min äl och det gör mig tokig! För jag brukar alltid få 2 positiva omgångar under en cykel! Alltså första positiva stickan på cykeldag 12-13, sen igen på cykeldag 18-19! Så jag vet inte om min lutealfas är väldigt kort, för jag kan få mens bara 9-10 dagar efter sista positiva stickan, eller om jag faktiskt har äl första positiva, mrn då borde jag ju inte få positivt en vecka senare som jag får?!
Så jag har verkligen ingen koll på min cykel och det stressar mig att inte ha någon jäkla aning :/
ÄL10+ idag och det kliar i fingrarna att testa tidigt. Ska försöka hålla mig åtminstone till BIM. Igår började jag må smått illa till och från under dagen, känts likadant idag. Nu på förmiddagen började lätt molvärk, den har också vart till och från sedan dess. Brösten har ömmat sedan ÄL 6+.
Känns som att symtomen bådar gott men vill samtidigt inte hoppas för mycket. Rätt som det är kanske mensen kommer istället :/
Det låter ju onekligen lite speciellt! Sånt kan man garanterat få hjälp med hos gyn eller så. Förstår att det är stressande. Är ju stressande nog bara att försöka få barn och då att inte känna att det finns någon ordning på cykeln gör ju det inte lättare.
Det låter som att du har en något kortare lutealfas, sånt finns det också något mot. Hade jag varit du hade jag hört med ett proffs så kanske dom kan hjälpa en och ta bort lite av stressen.
Nu har jag aldrig testat cb ÄL-test men är det något utrymme för tolkning där? Tänker om det är så att det bara är en ökning första gången men fullt utslag andra gången?
ÄL10+ idag och det kliar i fingrarna att testa tidigt. Ska försöka hålla mig åtminstone till BIM. Igår började jag må smått illa till och från under dagen, känts likadant idag. Nu på förmiddagen började lätt molvärk, den har också vart till och från sedan dess. Brösten har ömmat sedan ÄL 6+.
Känns som att symtomen bådar gott men vill samtidigt inte hoppas för mycket. Rätt som det är kanske mensen kommer istället :/