• Majja92

Bim juni 2020

Så kom tant röd idag, nu går vi all in för att det ska bli ett pluss i juni! <3 Försök nr 26.

Bim 1/6

• Svar på tråden Bim juni 2020
  • Undrandee

Okej, kunde inte hålla mig från att köpa ett äl paket äl-tester från cb denna månad heller, och detta fick jag precis! :)

• Aammi

God morgon god morgon

Bim -2 idag och kunde inte sova för att jag var så ivrig att testa. Lyckades hålla mig kvar i sängen tills fyra på morgonen men inte längre. Testade med ett apoteket test och såg ingenting. Ahh! Tror ni att jag skulle väntat några timmar till? Haha

Jag har fortsatt illamående, spänningar i brösten och stor trötthet. Precis som i mars när jag plussade för första gången. Men efter ett par dagar försvann symtomen och jag fick ett missfall i 5+5 ... kan inte vänta på att få fira ett nytt pluss!

• Loea
    Aammi skrev 2020-06-06 04:24:57 följande:

God morgon god morgon

Bim -2 idag och kunde inte sova för att jag var så ivrig att testa. Lyckades hålla mig kvar i sängen tills fyra på morgonen men inte längre. Testade med ett apoteket test och såg ingenting. Ahh! Tror ni att jag skulle väntat några timmar till? Haha

Jag har fortsatt illamående, spänningar i brösten och stor trötthet. Precis som i mars när jag plussade för första gången. Men efter ett par dagar försvann symtomen och jag fick ett missfall i 5+5 ... kan inte vänta på att få fira ett nytt pluss!

Är det blankt så är det ofta det de är. Därför jag inte litar på symptom, dom kan vara olika vid olika graviditeter och många gånger olika vid olika menscykler. Men du kanske ska satsa på test som mäter från 10hcg och inte 25 som dom oftast gör (lurigt här, vissa heter testa tidigt fast dom "bara" mäter från 25).

Tog själv ett testa tidigt idag nu på morgonen, ÄL+11 bim-3, och det visade totalt blankt. Så är helt enkelt inte gravid. Är inte ens säker på att jag hade riktig ÄL denna månaden men hoppades ändå.
  • Aammi

Tack för svar!

Får se om jag lyckas hålla mig en dag eller två innan jag testar igen eller om jag orkar vänta tills BIM. Håller tummarna för att vi båda ändå får ett positivt svar!

• 33villbligravid
    Loea skrev 2020-06-06 09:03:34 följande:

Är det blankt så är det ofta det de är. Därför jag inte litar på symptom, dom kan vara olika vid olika graviditeter och många gånger olika vid olika menscykler. Men du kanske ska satsa på test som mäter från 10hcg och inte 25 som dom oftast gör (lurigt här, vissa heter testa tidigt fast dom "bara" mäter från 25).

Tog själv ett testa tidigt idag nu på morgonen, ÄL+11 bim-3, och det visade totalt blankt. Så är helt enkelt inte gravid. Är inte ens säker på att jag hade riktig ÄL denna månaden men hoppades ändå.

Jag tror tyvärr också så! Men man vill ju alltid leva på hoppet! Jag har BIM nästa veckas ons eller to och hade tänkt testa på måndag, men är så rädd att bli besviken att kanske hellre väntar in mensen ändå.. hoppas så klart vi alla får plus ändå!
  • 33villbligravid

Gick just tillbaka i kalendern och kollade att jag med sonen plussade på CD 26 och minns det var helt klart och tydligt och inte alls svagt. Så om följer motsvarande sku jag kunna testa på ti om mensen inte ännu kommit ... men borde ju nog synas redan på måndag ..

• Aammi

Jag trodde verkligen inte jag skulle bli så obsessed över detta men plötsligt kan jag inte ens tänka på något annat. Och jag som ser mig själv som rationell och med good självkontroll. Kan man skylla på hormonerna? ;)

• soff92

Jag har BIM imorgon! Tiden går sååå segt. Vad gör ni för att hålla er sysselsatta? (hur ska man fördriva 9 månader när man väl blir gravid börjar man ju också fundera!?) 

Är hos svärisarna och barnkalas idag, men medan alla är fult upptagna så sitter jag bara o tänker på huruvida jag är gravvis eller ej.... JOBBIGT men så spännande samtidigt. Vi är kvar här till imorgon så testar imorgon em. Känns som en eeevighet kvar. Har väldigt ömma bröst och känningar i nedre delen av magen. 

• Loea
    33villbligravid skrev 2020-06-06 09:39:57 följande:

Gick just tillbaka i kalendern och kollade att jag med sonen plussade på CD 26 och minns det var helt klart och tydligt och inte alls svagt. Så om följer motsvarande sku jag kunna testa på ti om mensen inte ännu kommit ... men borde ju nog synas redan på måndag ..

Ja jag plussade tydligt på vanligt gravtest äl+11 senast. Så tror att många gånger syns det tydligt vid den tiden. Håller tummarna för dig!
Svar på tråden Bim juni 2020