• Majja92

Bim juni 2020

Så kom tant röd idag, nu går vi all in för att det ska bli ett pluss i juni! <3 Försök nr 26.

Bim 1/6

• Svar på tråden Bim juni 2020
  • Loea
    33villbligravid skrev 2020-06-05 09:25:41 följande:

Hej! Jag har också blivit en gång oplanerat gravid när jag var typ 21 som slutade i abort. 

Sedan vår son tog sig först på femte försöket, men slutade i missfall i vecka 12 pga moderkakan som satt fle och blödde. Sedan tog det 3 månader och vi var gravida igen.

Har inte kört på ÄL-stickor nu utan räknar med att den infaller mellan dag 12-14 som den gjort tidigare och följer med i app. Kanske måste börja ÄL-testa om inte tar sig snart, men tycker bara jag blir stresad av dem och att blir lite för mycket press på sängkammarverksamheten :) Försöker få till det varannan/var tredje dag under mitt "fertila fönster" :)

Fint ändå att höra historier om folk som gått igenom samma sak och sen fått ett barn. Ger en hopp och lite insikt. Man vet ju logiskt sett att få graviditeter blir det barn av men man orkar liksom inte vänta. Vill så gärna bli gravid igen så man kan se framåt och inte tänka på den förra graviditetens bf osv. Kommer inte orka ta mig igenom oktober (månaden som förra bf var i) om jag inte är gravid då igen känns det som.
  • Hoppas2021

Första gången jag testar denna typ av äl-tester. Kan ni hjälpa mig tolka? Tycker att jag ser en tydligen ökning onsdag-torsd men ändå väldigt svagt i jämförelse med kontrollstrecket.

Symtom-mässigt så tror jag inte att ägglossningen har varit ännu och känns fortfarande som att den är ett par dagar bort.
  • Undrandee
    Hoppas2021 skrev 2020-06-05 10:46:22 följande:

Första gången jag testar denna typ av äl-tester. Kan ni hjälpa mig tolka? Tycker att jag ser en tydligen ökning onsdag-torsd men ändå väldigt svagt i jämförelse med kontrollstrecket.

Symtom-mässigt så tror jag inte att ägglossningen har varit ännu och känns fortfarande som att den är ett par dagar bort.

Ett bra tips jag fick här är att ladda ner appen Premom och lägg in dina äl test så räknar appen ut om/när du får din peak :)
  • Undrandee

Ingen är positiv än, men om några dagar skulle jag säga att du kommer få din äl, men testa appen som sagt. Tycker också det är jätte svårt att tyda sådana här tester :)
  • MR8692

Jag skulle tolka det som att din kropp gjort ett försök till ÄL med tanke på dessa resultat men att det ännu inte blivit något. Det är inte ovanligt med anovulatoriska cykler då och då heller, tyvärr. Eller så kommer ÄL senare. Hur har dina flytningar varit? Har du haft den hala, blöta, klistriga äggvitekonsistensen?
  • Aammi

Hej allihop!

Bim -3 idag och mår sedan två dagar illa, har spänningar i brösten och ?konstig känsla? i nedre delen av magen. Huvudvärk kommer och går. Vad tror ni? Försöker hålla mig med att testa till helgen. Imorgon kanske! :)

BIM JUNI 2020:

Majja92 28/5, 28 år. Första barnet

Vegaveravegavera 1/6 25 år. Första barnet

Abrakadabra 1/6 28 år. Första barnet

Lizzie09 1/6, 28 år. Andra barnet

Sararebecca 2/6, 28 år. Andra barnet

Ann3h 3/6, 26år Första barnet

Leia123 4/6, 34 år. Tredje barnet

Acge 6/6, 28 år. Första barnet

Olivträdet 6/6, 25 år. Första barnet

Marmow, 6/6, 32 år. Första barnet

Soff92, 7/6, 28 år. Första barnet

Aammi 8/6, 29 år. Första barnet

Hanna0315, 9/6, 35 år. Första barnet.

Loea 9/6, 29 år. Första barnet

H0nd3ndär 9/6 35 år. Tredje barnet

Kira16 10/6 33 år. Andra barnet

33villbligravid, 11/6, 36 år. Andra barnet.

MsPinnipeds 14/6, 29, Första barnet

Emm94 14/6, 26år, Första barnet

sbina86, 15/6, 33 år. Tredje barnet.

Canama, 15/6, 31 år. Andra barnet

Lillahjärtat2020 15/6, 26 år, första barnet

Trio2021 17/6, 28 år, tredje barnet

Gisse, 18/6, 31 år, tredje barnet

Fruitloop, 19/6, 32 år, Andra barnet

Bäbislängtan, 21/6, 31 år, andra barnet

Esemlan, 21/6, 36 år, andra barnet

(Humlan), 23/6, 34 år, andra barnet

Mrs Lina, 23/6, 33 år, andra barnet

Barnlängtan, 25/6, 27år, första barnet

apan95, 26/6, 24 år, första barnet

Enkeli, 6/6, 36 år, andra barnet

• Aammi

Oj blev lite otydligt. Skulle skriva att jag mår illa, har spänningar i brösten och konstig molande känsla i nedre delen av magen.

• 33villbligravid
    Loea skrev 2020-06-05 09:36:19 följande:
    Fint ändå att höra historier om folk som gått igenom samma sak och sen fått ett barn. Ger en hopp och lite insikt. Man vet ju logiskt sett att få graviditeter blir det barn av men man orkar liksom inte vänta. Vill så gärna bli gravid igen så man kan se framåt och inte tänka på den förra graviditetens bf osv. Kommer inte orka ta mig igenom oktober (månaden som förra bf var i) om jag inte är gravid då igen känns det som.
    Ja, jag förstår dig så bra och minns precis hur det kändes eftermissfallet! MEN du har på riktigt jättegoda chanser att lyckas. Att du blivit gravid redan två gånger spontant bådar gott! Jag vet det känns jobbigt att vänta - är ju själv nu otålig som fan fastän inte borde ha ngt problem (och ingen fara egentligen om går ngra månader mer eller mindre, men vill ju att det ska funka på direkten).
  • Canama

Hej!

Jag fick aldrig tydligare ÄL än sådär när jag blev gravid med dottern. Men hon blev ju bevisligen till ändå. Tror absolut du kan haft ÄL ons-tors nått.
  • Canama
    Canama skrev 2020-06-05 12:09:26 följande:

Hej!

Jag fick aldrig tydligare ÄL än sådär när jag blev gravid med dottern. Men hon blev ju bevisligen till ändå. Tror absolut du kan haft ÄL ons-tors nått.

Testar lägga in bild från mina ÄL tester 2018. Enligt natural cycles skedde ÄL då CD13, vilket jag tror stämmer.

Svar på tråden Bim juni 2020