• Majja92

Bim juni 2020

Så kom tant röd idag, nu går vi all in för att det ska bli ett pluss i juni! <3 Försök nr 26.

Bim 1/6

• Svar på tråden Bim juni 2020
  • Loea
    Aammi skrev 2020-06-06 09:55:25 följande:

Jag trodde verkligen inte jag skulle bli så obsessed över detta men plötsligt kan jag inte ens tänka på något annat. Och jag som ser mig själv som rationell och med good självkontroll. Kan man skylla på hormonerna? ;)

Så var jag första månaderna efter att jag slutade med preventivmedel. Tänkte också att jag är ju inte en sån person i vanliga fall. Men tror det berodde mycket på att man inte har kunskap om det än. Efter att ha läst här några månader så var man mer rationell och hade ett mer realistiskt förhållningssätt. Krävdes några besvikelser.

Mitt bästa tips är att mäta ÄL så man har en chans att bli gravid och inte lita på appar eller uträkningar som säger när den borde va. Plus att anteckna alla symptom så man kan stryka dom tills nästa månad.
  • Aammi

Jag brukar ?känna i kroppen? runt tiden när jag får ägglossning. Men nu tror jag att jag ska köpa riktiga ägglossningstesr till nästa månad.

Soff92 om inte ens ett barnkalas kan distrahera är det nog svårt att hitta något dom kan göra det!

• rutins
    Loea skrev 2020-06-06 09:03:34 följande:
    Är det blankt så är det ofta det de är. Därför jag inte litar på symptom, dom kan vara olika vid olika graviditeter och många gånger olika vid olika menscykler. Men du kanske ska satsa på test som mäter från 10hcg och inte 25 som dom oftast gör (lurigt här, vissa heter testa tidigt fast dom "bara" mäter från 25).

Tog själv ett testa tidigt idag nu på morgonen, ÄL+11 bim-3, och det visade totalt blankt. Så är helt enkelt inte gravid. Är inte ens säker på att jag hade riktig ÄL denna månaden men hoppades ändå.
    Jag har också BIM 9/6 och tog ett tidigt test imorse som var negativt. Har haft bruna/ljusrosa flytningar sen i förrgår och trodde väl det var något annat då det kändes för tidigt för mens på BIM-5 men ah, det känns som mensen är på G. (har haft sådana tidigare och sen kom mensen)

Har en andra känningar i magen som känns mer som mensvärk. 

Känns som det inte blev något denna gång trots att jag inte fått mensen än, men pallar ärligt inte ens hoppas på något p.g.a. negativt test ÄL+11. känns som det blir nya tag nästa månad och förmodligen slipper jag mygla på midsommarfesten som är inplanerad.. Skrikandes
  • 33villbligravid

Oj men skönt att vi är många här nu i samma sits! De värsta dagarna är ju precis innan BIM ... sen en vacker dag får man två självklara streck på testet och börjar oroa sig för annat ????

Jag känner mig exakt som före mens. Irriterad, molvärk och kissnödig. Magkänslan säger verkligen inte gravid denna månad ...

• Hjärtat902

Hej!

Hoppar in här. Andra försöket. Har använt ägglossningstest denna månaden. Lyckades få till några gånger vid blinkande gubbe och samma dag som fast gubbe på testet. Sedan fick vi inte till det mer därefter. Hoppas det räckte... enligt appen har jag bim 18/6.

• ESemlan84

LH peek igår och ägglossning idag. Vi har kört varannan dag under veckan och idag är sambon borta så hoppas att det räckte med att vi fick till det igår. Nu är det långa väntan till BIM 21/6.

• Undrandee

Verkar ha haft min äl peak nu igår! Hade sex tidigt imorse..

Fick positivt på både clearblues digitala och rfsu:s vid 17.30 igår.

Undrar om vi hann träffa äl, vad tror ni??

• Sanal1
    Undrandee skrev 2020-06-06 13:01:05 följande:

Verkar ha haft min äl peak nu igår! Hade sex tidigt imorse..

Fick positivt på både clearblues digitala och rfsu:s vid 17.30 igår.

Undrar om vi hann träffa äl, vad tror ni??

Tror du träffade den perfekt, håller alla tummar för er nu!
  • Efterlängtatpluss

Efter en ofostrig graviditet som slutade v 10 i april och ett tidigt missfall v 5 i februari så fick vi nu positivt på bim -3! Hoppas på tredje gången gilt och att bebis vill stanna kvar den här gången :)

• ESemlan84
    Efterlängtatpluss skrev 2020-06-06 13:25:41 följande:

Efter en ofostrig graviditet som slutade v 10 i april och ett tidigt missfall v 5 i februari så fick vi nu positivt på bim -3! Hoppas på tredje gången gilt och att bebis vill stanna kvar den här gången :)

Åh grattis!
Svar på tråden Bim juni 2020