• Anonym (Arg)

Gränslösa ex o styvbarn!

Nu hittade jag äntligen rätt forum till att debattera o diskutera det här ämnet.

Jag är gift sen några år tillbaks med en man som har en dotter i myndig ålder som lever här varannan vecka fortfarande.

Hennes o min relation har gått från bra till riktigt dålig tyvärr för jag har känt att hon blir mer o mer manipulativ för varje vecka som går.

Igår fick jag en flipp. Vi har nämligen varit själva här hemma denna vecka o igår dukade vi upp en massa godsaker, laddade med champagne o satt ute o badade tunna näck bara gubben o jag. Han hade lagt upp en bild om det på sociala medier. Inte på oss men på champagneglas o tapasbrickan.

En timme efter att den bilden legat uppe så vad händer? Helt plötsligt så dyker hans ex o dotter upp vid badtunnan o ropar heeej o nu vill dottern vara här hos oss. Exet hoppar in i bilen o dottern gapar att hon ska klä på sig bikini o hoppa in i tunnan med oss.

Min man blev helt ställd o sa åt henne att han visste inte att hon skulle komma o jag blir vansinnig o klär på mig o går o lägger mig. Det här förstörde hela vår kväll!

Men inte nog om det. Står imorse i köket o kokar kaffe när jag hör nyckeln sättas i dörren. Helt plötsligt står hans jävla ex i hallen o säger att ?bääääbisen fick inte med sig alla sina saker igår?. Jag fick flippen o gapade på henne att lämna ifrån sig nyckel o att det är inte okeeeeej att hon gör intrång i vårt hus, skrek stick härifrån också för jag tappade det helt!

Nu kan folk tro att jag skämtar o jag önskar att jag gör det men det här hände igår kväll o imorse.

Nu är det liksom krig men hur ska jag gå till väga?

Finns det fler som har helt galna ex o styvbarn på halsen som håller på så här? Tänk på att hans dotter är vuxen men går efter frasen bäääääääbis av hans ex.

Tacksam för respons...

• Svar på tråden Gränslösa ex o styvbarn!
  • Anonym (herregud)
    Virriga Vera skrev 2020-05-02 15:08:20 följande:
    Inte heller att det vuxna barnet har rätt att klampa in precis när det passar.
    Nej, det är självklart inte heller ok, men att exet tar sig friheten att klampa in är ännu värre.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (tragiskt) skrev 2020-05-03 04:56:50 följande:

Håller med, detta handlar inte bara om en bortskämd ung vuxen. Det är uppenbart att något inte står rätt till. TS har kanske inte insett det för att hon har haft fullt upp med sina egna barn samt mest uppfattat styvdottern som bortklemad och söndercurlad. Det kan förstås ha bidragit, men detta handlar om något mer. Dock är det ju inte ts ansvar, det är flickans föräldrar som har svikit henne genom att inte sätta gränser samt inte sett till att hon fått hjälp.

fornminne skrev 2020-05-03 05:32:09 följande:

Det är också vanligt att personer med autistiska drag utvecklar ångest samt har dålig empatisk förmåga, precis som du skriver att hon har. Detta ofta ihop med just med bristande initiativförmåga och socialt avvikande beteende. De är sällan medvetet elaka, deras svårigheter ska inte förväxlas med antisocial personlighetsstörning eller dylikt, även om de kan ha antisociala drag. En del är utagerande, särskilt om de inte har fått rätt hjälp och stöd. Andra är lugna och snälla, men socialt avvikande.

Jag har i ren frustration sagt att hon beter sig som ett psykfall till min man o det är mindre konstruktivt.

Kan absolut vara som så att hon har lite släng av nån borderline, bipolaritet, tvångssyndrom eller nåt annat men problemet för mig är att ta upp det här med min man. Han ser det lite som skällsord o ren elakhet att prata om diagnoser o hans barn i samma mening.

Autistisk tror jag inte alls att hon är för det här är inte ett beteende som hon har mot alla. Hon har varit helt okej med att mamman har relationer o kan vara ensam hemma då som jag förstått. Det här vaktbeteendet verkar hon enbart rikta mot vår relation, inte för att hon inte gillar mig men hon är svartsjuk.

Jag tror att det handlar mer om att hon isåfall har en mer manipulativ psykisk åkomma än att hon är autistiskt lagd.
  • Anonym (1)
    Anonym (Arg) skrev 2020-05-03 08:12:12 följande:

Vissa delar är väldigt likt men hon utpressar honom genom att gråta. Ilska visar hon inte mot sina föräldrar utan det är nåt som hon riktar mot mig eller mot andra vuxna som säger ifrån.

Hennes farföräldrar blir hon vansinnig på o hon har ett stort hatobjekt i min bästa väninna. Det var en incident när vi gifte oss o hans dotter försökte köra över mig med själva upplägget för bröllopet o surade över att hon inte var inräknad på bröllopsnatten. Hon försökte dominera mig där o då gick min kompis in o plattade till henne lite, inte fysiskt såklart men hon fick sig en vass tillrättavisning o det är sånt hon inte glömmer.

Stämmer nog lite överens om det du beskriver.

Vänta, va? Ville hon vara med under er bröllopsnatt?!
  • Anonym (Arg)
    Anonym (1) skrev 2020-05-03 08:37:46 följande:

Vänta, va? Ville hon vara med under er bröllopsnatt?!

Hon reagerade starkt på att vi skulle ta in på värdshuset den natten o att inte hon o mina barn var inräknade. Mina barn hade aldrig ens tänkt tanken. Men så här har det varit o det var ännu värre förr när de var yngre o alla bodde hemma.

Så som du o flera andra förstår så hade vår relation aldrig överlevt om inte kärleken var så stark. Det här sista som hände var bara toppen på isberget!
  • Anonym (1)
    Anonym (Arg) skrev 2020-05-03 08:49:10 följande:

Hon reagerade starkt på att vi skulle ta in på värdshuset den natten o att inte hon o mina barn var inräknade. Mina barn hade aldrig ens tänkt tanken. Men så här har det varit o det var ännu värre förr när de var yngre o alla bodde hemma.

Så som du o flera andra förstår så hade vår relation aldrig överlevt om inte kärleken var så stark. Det här sista som hände var bara toppen på isberget!

Hur gammal var hon då?
  • Anonym (Arg)
    Anonym (1) skrev 2020-05-03 09:27:57 följande:

Hur gammal var hon då?

Min dotter var 16 år då o de är lika gamla.
  • Anonym (1)
    Anonym (Arg) skrev 2020-05-03 09:51:00 följande:

Min dotter var 16 år då o de är lika gamla.

Ok, så inte vuxen än, men ändå konstigt att hon hellre ville vara med sin pappa på hans bröllopsnatt än med sin mamma. Men hon ville väl ha eget rum i alla fall? Eller ville hon dela rum med er på bröllopsnatten?
  • Miss Skywalker
    Anonym (Arg) skrev 2020-05-03 08:49:10 följande:

Och nu långt efter 20 vill hon bada tunna med er näck. En ren gåta hur du stått ut och att din man är så mesig..
  • Anonym (Emma)

Eftersom mamman har behandlat henne som en babis hela tiden saknar hon den vuxna livet.

Det hon försökte att komma till er var bara att bli behandlad som en vuxen. Det hon saknar är lite uppmärksamhet och den vuxna livet.

• Anonym (X)
    Anonym (Emma) skrev 2020-05-03 10:46:11 följande:

Eftersom mamman har behandlat henne som en babis hela tiden saknar hon den vuxna livet.

Det hon försökte att komma till er var bara att bli behandlad som en vuxen. Det hon saknar är lite uppmärksamhet och den vuxna livet.

Hur tänker du nu?
Svar på tråden Gränslösa ex o styvbarn!