• KattmannenÅtervänder

    Hur skall jag försörja mig?

    Hejsan!


    Detta är min situation just nu. 

    - Gått lång utbildning, men kommer inte kunna få arbete med den förens 
    min slutuppsats är klar. Jag sitter hemma och skriver den nu. Blir klar till spetember typ. 

    -Kan inte knega för är riskgrupp. 

    -Har levt på sparade pengar, men de är snart slut. 

    - Har inte arbetat sammanhållet tillräckligt lång tid eller tillräckligt nyligen för A-kassa. 

    Hur skall jag betala min hyra liksom...

    Ps. Jag är ingen drulle, men just nu är det lite knepigt. 
    MVH!!

  • Svar på tråden Hur skall jag försörja mig?
  • Jemp
    KattmannenÅtervänder skrev 2020-05-01 18:03:07 följande:

    Ok, men nu är ju situatione som den är. 

    Jag är student och när jag inte är det längre så är problemet borta för då jag jag jobb och lön direkt. 

    CSN är slut pga. lång utbildning. 

    Vad skall jag göra?

    Det hade de inte tänkt på de där som stiftade lagarna. 


    Tänkt har de nog gjort ärligt talat. Satt en gräns för hur länge det är rimligt att få (och få låna) skattepengar för studier. Om man byter utbildning, till ett långt program, kan det bli problem ja. Hur var din plan?

    Vad pluggar du? Iom att du så snart är klar borde du väl kunna få nåt sommarjobb?

    Coronan finns ju mycket möjligt kvar även i september. Men finns som sagt ännu inget beslut om ersättning för riskgrupper att vara hemma.
  • Spanguolis

    Börja med a-kassan, tiden är förkortad så du behöver inte betala i 12 mån längre. Tror det var 3-4 som räcker nu.

    Kontakta hyresvärd om du kan få tillfällig stopp på hyran tills du står på benen igen. 

    Börja jobba, spara, sälj skräp du har hemma. 


  • möjligt
    KattmannenÅtervänder skrev 2020-05-01 20:50:35 följande:

    Vill inte säga precis vad, men utbildningstiden överskrider de 12 terminer man får csn för. 


    Har PMat
  • Isabellisen