Anonym (Grabb) skrev 2020-05-07 13:58:47 följande:
Allt går, utom trasiga klockor och små barn...
Visst är det så, TS kan ställa hur många frågor som helst, anser han att allt han får i retur är lögner. Tja, då får han ju ställa sig frågan om han vill leva kvar i den här relationen. Alternativt så får han ju bevisa hennes lögn, och därigenom berätta att han kikat i hennes telefon.
Men att hon "ljuger" om att hon inte messar med sin manliga kollega innebär ju inte att hon har sex med personen i fråga, och jag uppfattar TS initiala inlägg till att det är vad han tror och det får han att gå i spinn.
Kladd mellan benen, i trosorna, och mess till den manliga kollegan = otrogen flickvän i TS huvud just nu...
Uppskattar inte TS att hans flickvän underhåller en kontakt med en manlig kollega, kanske utanför arbetstid. Säg det då, förklara varför, var förberedd på lögner och undanflykter, var förberedd för att bli kallad för en kontrollerande psykopat, men våga stå för vad du känner (TS).
Min poäng är bara att 1+1 behöver inte bli 2 i sådana här fall, och att gå runt och dra egna slutsatser kommer bara bli jobbigt i längden. Upp med ev skit på bordet istället.
Sen kan jag tillägga att envetet messande med "obekanta" som, dessutom, undanhålls är jag ingen fan av personligen. Sen har man givetvis rätt till ett privatliv och personlig integritet.
ATT hon ljuger har han redan bekräftat.
Anonym (jadu) skrev 2020-05-07 10:08:05 följande:
Men jag har också hittat att hon messar honom ibland. Men om jag frågar så säger hon att hon inte gör det. Hon vet inte att jag snokat i hennes mobil.
Så det enda som återstår är för honom att ta ställning till om han vill leva med någon som ljuger för honom.
1+1 behöver inte alltid vara 2 men är oftast det, varför ska man utgå ifrån att det inte är det när det oftast är det?
Man har rätt till ett privatliv men man har ingen rätt att missbruka sin partners förtroende, svika och ljuga. Missbrukar man sin partners förtroende ska man sen inte gnälla när ens privatliv inte respekteras. Kan man inte respektera andra så ska man inte förvänta sig att bli respekterad. respekt går åt båda hållen.