• Anonym (jadu)

Är hon otrogen?

Nu är det kanske jag som är paranoid, men jag har i vissa lägen med tjejen känt (vad jag tror är) sperma i henne. Låter sjukt, jag vet, men hon har blivit väldigt nära en manlig kollega på senaste och hon är väldigt mycket på mobilen.

Ibland när vi ska ha sex så tycker jag mig känna att hon är extra våt, fast inte normalt våt liksom. Och om jag kollar det det ut som sperma till viss del.

Det är inte mitt då jag aldrig kommer i henne (hon vill inte) och hon kändes aldrig såhär innan hon började umgås med denna kollega.

Jag har frågat henne skämtsamt om det men hon säger att hon bara måste vara extra våt eller något.

Hjälp, nån?

• Svar på tråden Är hon otrogen?
  • Anonym (FYI)
    Anonym (maniköping) skrev 2020-05-15 09:28:34 följande:
    Inte alls. Med sin partner har man investerat så mycket mer än sex. Man delar ett liv tillsammans och har oftast sin partner som stöd, Det är väl vad vi kallar kärlek. Men sex är ju något annat. Det är ju en drift som man antingen kan eller inte kan leva utan. 

I dagens samhälle så står vi alltid oss själva närmast. Vi älskar oss själva mer än någon partner. Mycket handlar det, enligt min teori, att vi håller på att strukturera om vårt samhälle från att två är normen till att vi skall kunna klara oss bra på egen hand. På många områden är vi redan där. Ensamstående personer kan mycket väl ha råd att köpa boende, bil, ta lån och skaffa barn helt på egen hand. 

Konsekvensen av att vi kan leva våra liv på egen hand är att vi inte står en partner riktigt lika nära. Vi är inte beroende av varandra på samma sätt. Så, det här med att älska sin partner har fått en liten annan innebörd. Och här krockar det med det sexuella lite... I Mitt fall tycker jag det är en rättighet jag har att se till att jag får tillgodose mitt sexliv. Märk väl att jag inte kräver något av min partner. Bara rätten att jag själv tillåts ha ett bra sexliv. det ställer jag lika självklart som att jag själv får bestämma vilket jobb jag vill ha, vilka fritidsaktiviteter jag vill utöva och helt enkelt hur jag vill leva mitt liv. 

Problemet är, som jag beskrivit i en annan tråd, att samhället inte hänger med. Stat och religion vill fortfarande tvinga in oss i tvåsamhet. Och de som bryter normen får utstå mycket fördömanden från sin omgivning. Därför ser man så allvarligt på otrohet fortfarande. Så pass att man är beredd att förkasta ett, i övrigt, fullt fungerande förhållande. 
    Men vad finns det då för anledning att leva i ett förhållande? Det var inte bara en sak du räknade upp som du vill bestämma själv, utan att blanda in din partner utan flera, och det finns säkert fler ändå som du inte tycker din partner har med att göra.
    Om du levde i ett sådant förhållande där ni var överens och båda tyckte detsamma om detta hade det inte varit fel, men vad jag förstår har Hen ingen aning om att du är en stor egoist som verkar skita i vad hen tycker.
    För dig funkar ju förhållandet verkar det som men det kanske inte skulle funka lika bra för hen. Är det ok?
  • Anonym (man)
    Inte alls. Med sin partner har man investerat så mycket mer än sex. Man delar ett liv tillsammans och har oftast sin partner som stöd, Det är väl vad vi kallar kärlek. Men sex är ju något annat. Det är ju en drift som man antingen kan eller inte kan leva utan. 
    Exakt och allt detta 'r du tydligen ok med att sätta på spel, mer än så är det tydligen inte värt. Att använda sin partner som stöd samtidigt som man bedrar personen och ljuger personen i ansiktet är ju inget annat än manipulation och  utnyttjande av personens förtroende.

Du blandar ff ihop saker, sex är en sak och otrohet en helt annan sak. Man kan ha sex utan att svika och ljuga.
  • Anonym (Samma)
    I Mitt fall tycker jag det är en rättighet jag har att se till att jag får tillgodose mitt sexliv. Märk väl att jag inte kräver något av min partner. Bara rätten att jag själv tillåts ha ett bra sexliv. det ställer jag lika självklart som att jag själv får bestämma vilket jobb jag vill ha, vilka fritidsaktiviteter jag vill utöva och helt enkelt hur jag vill leva mitt liv. 
    Vet din partner om att du anser dig ha den rättigheten? Informerade du om det från första början?

Tycker ni båda att det är ett bra upplägg så har jag inga invändningar mot det.
  • Anonym (Behöver ingen annan då)

I dagens samhälle så står vi alltid oss själva närmast. Vi älskar oss själva mer än någon partner. Mycket handlar det, enligt min teori, att vi håller på att strukturera om vårt samhälle från att två är normen till att vi skall kunna klara oss bra på egen hand. På många områden är vi redan där. Ensamstående personer kan mycket väl ha råd att köpa boende, bil, ta lån och skaffa barn helt på egen hand. 

Konsekvensen av att vi kan leva våra liv på egen hand är att vi inte står en partner riktigt lika nära. Vi är inte beroende av varandra på samma sätt. Så, det här med att älska sin partner har fått en liten annan innebörd. Och här krockar det med det sexuella lite... I Mitt fall tycker jag det är en rättighet jag har att se till att jag får tillgodose mitt sexliv. Märk väl att jag inte kräver något av min partner. Bara rätten att jag själv tillåts ha ett bra sexliv. det ställer jag lika självklart som att jag själv får bestämma vilket jobb jag vill ha, vilka fritidsaktiviteter jag vill utöva och helt enkelt hur jag vill leva mitt liv. 

Problemet är, som jag beskrivit i en annan tråd, att samhället inte hänger med. Stat och religion vill fortfarande tvinga in oss i tvåsamhet. Och de som bryter normen får utstå mycket fördömanden från sin omgivning. Därför ser man så allvarligt på otrohet fortfarande. Så pass att man är beredd att förkasta ett, i övrigt, fullt fungerande förhållande. 
    Men då så. Lev ensam och ha massor med sex. Det är lösningen på ditt problem fixat och du behöver inte dra in någon annan i ditt drama.
  • Anonym (maniköping)
    Anonym (Behöver ingen annan då) skrev 2020-05-16 14:03:55 följande:
    Men då så. Lev ensam och ha massor med sex. Det är lösningen på ditt problem fixat och du behöver inte dra in någon annan i ditt drama.
    Nu är det ju så att sex inte är det enda jag behöver. Jag har en fantastisk familj och en bra fru. Vi stöttar varandra genom livet och får vardagen att gå ihop också
  • Anonym (man)
    Anonym (maniköping) skrev 2020-05-18 10:22:40 följande:
    Nu är det ju så att sex inte är det enda jag behöver. Jag har en fantastisk familj och en bra fru. Vi stöttar varandra genom livet och får vardagen att gå ihop också
    Exakt, allt handlar om vad du vill ha.... och du struntar i vad du gör mot andra bara du får som du vill. Du har en väldigt narcissistisk världsbild.
  • Anonym (man)
    Anonym (maniköping) skrev 2020-05-18 10:22:40 följande:
    ..... Jag har en fantastisk familj och en bra fru. Vi stöttar varandra genom livet och får vardagen att gå ihop också
    Frågan är bara om hon skulle vilja stötta dig och få vardagen att gå ihop med dig om hon visste sanningen om dig.... hon lever i en lögn.
  • Anonym (ooo)

Misstänker du något så gör du, men du har verkligen inga "bevis" 

Hur kan det se ut som sperma och hur har du sett det? Har du tittat in i vaginan när ni haft sex eller vad menar du? 

Vad innehåller sms:en? Om de inte tydligt visar att de stämt möte för att ha sex så har du inget bevis där heller. 

Hur är du annars? Har du även tidigare varit oroad över flickvänners beteende eller är detta något som kommit nu? 

• Anonym (maniköping)
    Anonym (man) skrev 2020-05-18 10:34:14 följande:
    Frågan är bara om hon skulle vilja stötta dig och få vardagen att gå ihop med dig om hon visste sanningen om dig.... hon lever i en lögn.
    Det är ju ointressant vad som skulle hända om sanningen kom fram. Just nu har vi ett fantastiskt liv tillsammans... 
  • Anonym (man)
    Anonym (maniköping) skrev 2020-05-18 10:38:57 följande:
    Det är ju ointressant vad som skulle hända om sanningen kom fram. Just nu har vi ett fantastiskt liv tillsammans... 
    Som sagt, en väldigt narcissistisk världssyn.... allt är ok för dig eftersom du får äta kakan och ha den kvar... att hon lever i en lögn och kanske slösar bort sitt liv på en man som hon kanske inte velat ha om hon vetat sanning spelar ju inte dig någon roll... bara du får som du vill så är du nöjd....
Svar på tråden Är hon otrogen?