• Anonym (MM)

    F.d. Incel, men håller med i vissa saker

    Fråga vad ni vill men håll god ton och döm inte förrän ni läst igenom TS.

    Jag är en f.d. incel. Visste väl inte vad ordet då betydde förrän det fått uppmärksamhet idag. Incel = ofrivilligt celibat och inget annat. 

    Hade en period upp till 27 års ålder då jag inte hade lyckats få till det trots ansträngningar på alla plan. 

    Jag sympatiserar INTE med den våldsbejakande delen som många förknippar incels med och den stora hat delen. Så sätt inte den stämpeln på mig. Jag hatar inte kvinnor eller vill dem illa. Men jag kan fortfarande vara bitter på kvinnor, tycka mycket är orättvist i samspelet med kvinnor och jag håller med om att kvinnor både äger och har det lättare på sexmarknaden.

    Jag har förklaringar till alla mina tyckanden så beror på vad ni vill fråga.

  • Svar på tråden F.d. Incel, men håller med i vissa saker
  • Drottningen1970
    Anonym (MM) skrev 2020-05-10 19:10:39 följande:

    Just det, se ut och vara. 

    Män ska både se ut, vara, bete sig rätt, ha rätt personlighet, bete sig rätt, säga rätt saker på rätt tillfällen och så vidare.. 


    Det är faktiskt exakt samma sak för kvinnor och så har det alltid varit. Finns extremt mycket förväntningar på hur du ska vara som kvinnor. Det ni män nu upplever har kvinnor upplevt i alla tider. Men det är nytt för er att behöva duga. Förr i tiden när kvinnor för sitt liv och sin försörjning varit helt beroende av att en man ville ha henne så gick alla män åt. Även de som idag kategoriseras som incells. Kvinnorna hade helt enkelt inget val. Idag när kvinnor är självförsörjande och fria kan vi välja bort vissa män, precis som män alltid kunnat välja bort kvinnor. Det är alltså inget nytt att man måste anstränga sig för att attrahera en partner, skillnaden är att detta nu även drabbar män... börja böla liksom.
  • Anonym (!)
    Anonym (MM) skrev 2020-05-10 19:18:08 följande:
    Så varför försöka förändra något som är skevt till det bättre överhuvudtaget?

    Med den inställningen så skulle t.ex. jämställdheten få bli hur skev som helst. Det är bara upp till dig själv. 

    Jag tycker när något blir för orättvist så har man sin rätt att sätta ner foten och klaga lite och se om man kan påverka samhället åt något håll.
    Hur ska det kunna bli en förändring i just detta ämne hade du tänkt? Man kan ju inte tvinga någon att attraheras eller ha sex med någon annan. Man kan inte tvinga andra att tycka om en. 

    Jämställdhet och mycket annat kan man lagstifta kring. Man kan inte skapa lagar som gör det till en rättighet att ha sex eller relationer. 
  • Ignoramus

    Jo, det är i princip en myt. Det funkar på en liten klick, som väl har blivit lika indoktrinerade som er i att det skulle vara rätt väg att gå.

    Han får väl gärna vara svag. Men det är skillnad på att säga: ?jag tycker det är väldigt jobbigt att vara ensam, jag saknar närhet. Önskar lite tips eller hejarop för att förändra eller acceptera min situation? (dvs jag äger själv det här problemet och är ödmjuk och öppen inför det) och ?det är orättvist. Tjejer får ligga hela tiden och jag får aldrig det. Det är så sjukt att tjejer får hundra meddelanden om dagen och jag får inte ett enda!!? (dvs felet är någon annans, varför serveras tjejer inte på silverfat, de faller bara för bad boys!!)

    Vi blir ?elaka? för att ni skyller ert ?misslyckande? på oss. Och dessutom har mage att avfyra en lång, fördomsfull harang om diverse påhittade orättvisor under tiden.

    Det förklarar både varför det inte går så bra för er - för den inställningen och kvinnoföraktet skiner igenom DIREKT och är sjukt obehagligt - och varför ni inte blir bemötta med öppna armar. Väx upp så ska ni få se att bemötandet blir något annat.


    Anonym (MM) skrev 2020-05-10 19:14:27 följande:

    Det jag reagerar på i din text är:

    Det intressanta är att när jag spelar ett spel för att vara en person jag inte är då får jag också resultat med tjejer. Men när jag blir mitt vanliga jag så slutar resultaten. Så det är inte bara en myt om att man ska bete sig på ett visst sätt. Jag har sett det med egna ögon och det finns vissa killar som kör spelet och får ligga med fler än en tjej.

    Jag tror inte att tjejer skulle få samma råd. Det ligger något infekterat i att en kille gnäller över något. En kille får inte vara svag, en kille får inte gnälla över något. Det ligger inbyggt och därför tror jag tjejerna slår så mycket hårdare emot en kille som gör det. De kan rent av bli elaka. Det skulle inte hända mot en tjej som gnällde över detta ämne.


  • Ignoramus

    Wooooord!


    Drottningen1970 skrev 2020-05-10 19:22:49 följande:

    Det är faktiskt exakt samma sak för kvinnor och så har det alltid varit. Finns extremt mycket förväntningar på hur du ska vara som kvinnor. Det ni män nu upplever har kvinnor upplevt i alla tider. Men det är nytt för er att behöva duga. Förr i tiden när kvinnor för sitt liv och sin försörjning varit helt beroende av att en man ville ha henne så gick alla män åt. Även de som idag kategoriseras som incells. Kvinnorna hade helt enkelt inget val. Idag när kvinnor är självförsörjande och fria kan vi välja bort vissa män, precis som män alltid kunnat välja bort kvinnor. Det är alltså inget nytt att man måste anstränga sig för att attrahera en partner, skillnaden är att detta nu även drabbar män... börja böla liksom.


  • Tecum
    Ignoramus skrev 2020-05-10 19:06:40 följande:
    Fast nä. PMS är en hormonell rubbning som du inte kan påverka. Incels handlar från början till slut om ens egna inställning. Nä, du kanske inte kan påverka din attraktionskraft tillräckligt, men du behöver inte heller gå ner dig totalt pga det. DÄR kommer det personliga ansvaret in.

    Jag är också en heterosexuell kvinna. Jag är fet (alltså inte kurvig utan typ ordentlig ölmage för jag älskar godis, läsk och mat), jag har tunt, stripigt hår där man ser skalpen på flera ställen, hängbröst har jag väl haft sedan högstadiet, håriga ben och armhålor, blir helt röd och svettig vid *minsta* ansträngning, sminkar mig inte, har dålig hållning, dåliga tänder, små ögon, glasögon, klär mig som en trashank, duschar lite för sällan, fötterna är torra och spruckna som fnöske, och jag älskar att pilla på sår så jag har ofta nåt sånt projekt på g... behöver jag fortsätta? XD Ja just det, och ingen social kompetens alls på det. Kan inte hålla igång ett samtal med en främling ens i en halv minut utan att få panik.

    Tror ni verkligen att det bara är att dyka upp i baren och invänta de oanständiga förslagen för någon som mig? Alltså jag har ju verkligen INGENTING going for me, hahaha! Det hade ju varit ctrl+alt+del och börja om helt från början om jag satte ett värde i att attrahera det motsatta könet - eller någon överhuvudtaget. Det finns liksom inte ens ett grundmaterial att jobba med alls, för även om jag skulle gå ner alla de här kilona skulle jag fortfarande vara halvt flintis med förstörda tänder. Även om jag skulle operera mig sönder och samman hade jag inte kommit längre än hej innan jag sumpade konversationen. Det är totalt game over.

    Jag vågar faktiskt påstå att ingen bitter incel har sämre förutsättningar eller utsikter än mig, men om jag kan skratta åt eländet och hitta något annat att berika mitt liv med så kan fan ni också det.
    Men jag vill minnas att du har både sambo och vänner, då har du övervunnit dina sämre förutsättningar? Var du dig själv när du träffade din sambo eller "spelade" du som TS säger?
    Jag tycker att det är fel råd att ge upp och "hitta något annat" som substitut. Bättre då att kämpa på och lyfta fram det man är bra på istället för att bara fokusera vad man är dålig på.
    Vad har du för tillgångar mer än att du är bra på att formulera dig i skrift? 
  • Fjäril kär
    Anonym (MM) skrev 2020-05-10 19:19:11 följande:

    Jag har gjort resan och jag har inte sett en enda tjej som lagt ner lika många timmar under veckan på att förbereda på att gå ut till helgen som jag gjorde. Tjejerna börja förbereda samma dag eller dagen innan. Mina förberedelser började med studier av dokument och metoder redan på måndagen.


    Du ser det inte för att du inte vill se det.

    Öppna vilken tidning som helst, se tv, läs nyheter, kolla statistik på vem som drabbas av ätstörningar, kolla vem skönhetareklamen riktar sig till, kolla alla tips på dejting sidor, (logga in som kvinna på Tinder och se vad vi får stå ut med), kolla alla bloggar och influencers. Vad handlar det om? Jo att vi kvinnor inte duger. Att vi måste vara vältränade, smarta, snygga, rätt sorts bröst, rätt vikt, rätt längd, rätt social status, rätt utseende, rätt inkomst, rätt husdjur, rätt politisk åsikt etc etc.

    Hur vi än gör duger vi inte.

    Och vem bestämmer allt detta? Jo männen... Männen som sitter högst upp i sina styrelser på direktörsplats och tjänar pengar på att vi kvinnor ska ses som objekt för att vi annars inte duger.

    Vi har fått anpassa oss efter männens önskemål i hundratals år. Det här är vår vardag. Vi duger inte. Och från incels kommer ännu ett dråpslag i och med att de anser att vi kvinnor dessutom ska ägna oss åt välgörenhetssex för att de inte orkar anpassa sig... Vilket vi redan gjort sedan Cleopatras tid i Egypten...

    Vi anstränger oss hela tiden, vad i detta är det du inte förstår?
  • Anonym (R2)

    Jag kan tillägga att det inte räcker med att se bra ut som kvinna heller. Jag vann i genlotteriet och gjorde en del modelljobb som ung men jag var och förblir ett litet ufo.

    Jag misstänker att jag har aspergerdrag för jag har aldrig förstått det sociala spelet, hur man flörtar eller är förförisk. När jag blir nervös börjar jag prata om mina specialintressen, även om jag har tränat upp min sociala förmåga under årens lopp.

    Män blir ofta förtjusta i min udda personlighet först (i kombination med mitt yttre) men jag är en besvikelse som partner när jag förväntas umgås hela tiden, mingla, vara representativ och leva kärnfamiljsliv. Jag orkar inte göra det i längden och jag kan inte bygga en relation på att försöka vara någon annan än jag är. Så jag lever ensam och accepterar att det lär förbli så.

    Jag förstår att det är tufft för män på dejtingmarknaden, det är mycket lättare för kvinnor att få ligga och träffa någon, men livet är inte svartvitt. Inte ens ett snyggt yttre är en garanti för kärlek.

  • Anonym (Eeeeeh)
    Anonym (MM) skrev 2020-05-10 19:16:06 följande:
    Intressant. Vad är det för bitar du håller med i gällandes världsbilden?
    Har du sett de där karaktärerna de använder för att beskriva personlighetstyper? Becky, Stacy, Chad osv. Klockrent.

    Jag tycker mig själv vara väldigt mycket Becky, men de säger att jag är Stacy.

    Men mycket annat, hur vi väljer partner, hur vi väljer bort partner, hypergami mm. Vågar en bara vara lite självkritisk så är det ju sådär det är :/
  • Tecum
    Fjäril kär skrev 2020-05-10 19:43:40 följande:
    Du ser det inte för att du inte vill se det.
    Öppna vilken tidning som helst, se tv, läs nyheter, kolla statistik på vem som drabbas av ätstörningar, kolla vem skönhetareklamen riktar sig till, kolla alla tips på dejting sidor, (logga in som kvinna på Tinder och se vad vi får stå ut med), kolla alla bloggar och influencers. Vad handlar det om? Jo att vi kvinnor inte duger. Att vi måste vara vältränade, smarta, snygga, rätt sorts bröst, rätt vikt, rätt längd, rätt social status, rätt utseende, rätt inkomst, rätt husdjur, rätt politisk åsikt etc etc.
    Hur vi än gör duger vi inte.
    Och vem bestämmer allt detta? Jo männen... Männen som sitter högst upp i sina styrelser på direktörsplats och tjänar pengar på att vi kvinnor ska ses som objekt för att vi annars inte duger.
    Vi har fått anpassa oss efter männens önskemål i hundratals år. Det här är vår vardag. Vi duger inte. Och från incels kommer ännu ett dråpslag i och med att de anser att vi kvinnor dessutom ska ägna oss åt välgörenhetssex för att de inte orkar anpassa sig... Vilket vi redan gjort sedan Cleopatras tid i Egypten...
    Vi anstränger oss hela tiden, vad i detta är det du inte förstår?
    Nu låter du som en kvinnlig motsvarighet till incels… "Männen" bestämmer inte ett skit över kvinnor, det är ert val att följa mode, sminka och träna, vara till lags osv. För vad händer om ni inte gör det? Kommer män att sluta vilja ha sex med er, leva ensamma och tjura? Tror inte det va...  
    Tiden är förbi när kvinnor är beroende av män för sin försörjning. Ta av offerkoftan och inse att både män och kvinnor är individer och att vissa individer har större problem än andra att hitta någon. Män att få sex, kvinnor att få sex med rätt person. 
  • t1000
    Anonym (R2) skrev 2020-05-10 19:50:27 följande:

    Jag kan tillägga att det inte räcker med att se bra ut som kvinna heller. Jag vann i genlotteriet och gjorde en del modelljobb som ung men jag var och förblir ett litet ufo.

    Jag misstänker att jag har aspergerdrag för jag har aldrig förstått det sociala spelet, hur man flörtar eller är förförisk. När jag blir nervös börjar jag prata om mina specialintressen, även om jag har tränat upp min sociala förmåga under årens lopp.

    Män blir ofta förtjusta i min udda personlighet först (i kombination med mitt yttre) men jag är en besvikelse som partner när jag förväntas umgås hela tiden, mingla, vara representativ och leva kärnfamiljsliv. Jag orkar inte göra det i längden och jag kan inte bygga en relation på att försöka vara någon annan än jag är. Så jag lever ensam och accepterar att det lär förbli så.

    Jag förstår att det är tufft för män på dejtingmarknaden, det är mycket lättare för kvinnor att få ligga och träffa någon, men livet är inte svartvitt. Inte ens ett snyggt yttre är en garanti för kärlek.


    Varför träffar du inte en likasinnad kille då ?   Finns massor av introverta killar som inte heller är duktig på det sociala samspelet som hade gillat dig  och dina specialintressen. Antar att det är hundar eller hästar ?
    Jag tycker du låter som ett kap.   
Svar på tråden F.d. Incel, men håller med i vissa saker