Inlägg från: Maddis17 |Visa alla inlägg
  • Maddis17

    Vill bli toppmodell

    Jag har fått höra hur bra jag ser ut och att jag verkligen har en superfin kropp. Jag har haft dåligt självförtroende och har inte tyckt det själv, så jag är verkligen ingen skrytmåns snarare tvärtom. Men nu har jag börjat få självförtroendet och börja drömma om att bli en toppmodell.

    Men vart ska jag vända mig till och skicka in mina bilder? Jag är 1,60 lång väger 44 kg och har fin kropp. Någon som vet

  • Svar på tråden Vill bli toppmodell
  • Maddis17
    Persikaplommon skrev 2020-05-11 22:21:35 följande:

    Du passar tyvärr inte som ? toppmodell? med din längd , men du kan alltid söka som people model , och jobba med reklamfilmer , annonser mm.

    Stockholmsgruppen söker till exempel people modeller.

    www.stockholmsgruppen.com/become-a-model

    Sök till people & talang avdelningen.


    Tack men jag vill satsa på riktigt och vill verkligen vara modell i USA
  • Maddis17
    Aniiee skrev 2020-05-11 22:42:09 följande:
    Men det kan du inte bli över en natt för att du vill det. Det krävs en jäkla massa hårt arbete och att jobba sig upp. Toppmodeller börjar ytterst sällan som head-huntadade topmodeller. Många började redan som barn i reklamfilmer eller för barnmode.

    Det är fint att drömma men du blir inte serverad stekta sparvar på silverfat i modebranchen. 
    Jag vet att jag får jobba hårt men att vara modell i Sverige är för amatörer deluxe. Du verkar tro att du vet och kan allt men så är de inte
  • Maddis17
    Vargaflickan skrev 2020-05-11 23:24:42 följande:
    Jag ser nu att det var en annan användare som var 32... Men faktum kvarstår att du är för kort för att bli toppmodell, du får söka till någon agentur som gör reklamfilmer och sånt.
    Jag kan ha högklackat så då är jag inte för kort. reklamfilmer är inta alls samma sak
  • Maddis17
    Gravid99 skrev 2020-05-11 23:24:48 följande:

    Om du vill bli modell får du söka runt till modellagenturer. Men eftersom du är minderårig måste dina föräldrar göra det åt dig. Man kan bli medlem på statist.se där kommer det ofta upp jobb på reklamer eller fotograferingar. Men som sagt så måste din mamma eller pappa göra detta. Varnar dig dock att vara vaksam. Vissa flickor blir lurade att ta lättklädda bilder och säljer dem till porrsajter. En tjej i Småland blev även lurad och mördad när hon trodde hon skulle fotograferas.


    Tack, jag kommer ta ett snack med mina föräldrar när det är dags. Jag är inte så lättlurad så jag kommer inte bli lurad
  • Maddis17
    Vargaflickan skrev 2020-05-11 23:36:22 följande:
    Även om du har högklackat så är du för kort, alla andra toppmodeller är minst 175 utan klackar. Nej, någon Victoria's secret angel kommer du aldrig bli, utan det får bli reklamfilmer eller inget för din del.
    Det finns 15 cm klackar då är jag lika lång dom alla dem andra.
  • Maddis17
    Gravid99 skrev 2020-05-11 23:46:45 följande:
    Nej om du googlar Victoria secret modeller. Som tex adriana Lima hon är 178 cm lång + hon har 15 cm klackar
    Ja, men någon gång får la den första korta toppmodellen kliva in
  • Maddis17
    Alessia skrev 2020-05-12 01:25:19 följande:

    Som de flesta redan har påpekat: du är ca 20 cm för kort (och med bibehållen vikt då) om man ska jämföra med de flesta modeller som verkar inom och utom landet. Att dina kompisar säger att du är söt eller ser bra ut har inte med saken att göra. Det är vad KAMERAN ser som är viktigt. En del toppmodeller är ärligt talat inte söta alls, tvärtom, men de har drag som gör sig på bild, t ex höga kindben, fint formad mun och fina tänder, lång hals osv osv

    Men för all del  - dream on little girl!


    Jag får även höra de av främlingar och de är även på foton. Du påstår att toppmodeller inte är snygg utan bara på foton kanske stämmer på vissa men inte alla. Varför ska inte korta tjejer få göra roliga saker för? De är dags att någon som är kort kliver fram i denna branch.
  • Maddis17
    Barbro45 skrev 2020-05-12 01:29:54 följande:

    Se till att ha en riktigt bra portfolio, framtaget av proffs. Bilder både med och utan smink. En kropp med långa ben brukar vara en stor fördel, om du har något speciellt i ditt utseende som sticker ut så poängtera det i dina bilder. Variera dina bilder, olika kläder, olika omgivningar, samt även olika fotografer. Inte enbart en fotografs tolkning. 

    Att vara modell är ett fysiskt tungt arbete, se till att du är vältränad och har god kondition.

    Om du inte vill gå via en svensk agentur Stockholmsgruppen t.ex. så kontakta agenturer i Milano eller Berlin. De flesta stora internationella agenturer förväntar sig att man lämnar sina bilder personligen. Se till att lära dig franska eller italienska också, av någon anledning är de bästa internationella fotograferna italienare. Lycka till, det är en tuff bransch du ger dig in i.


    Tack snälla du för tips/infon
  • Maddis17
    EnAnonumius skrev 2020-05-12 08:10:45 följande:

    Minimum längden är 170cm och du är 160cm. Så jo du är för kort.


    Dags att någon som är lite kortare bli modell då
Svar på tråden Vill bli toppmodell