Bjorkeled skrev 2020-06-02 20:52:20 följande:
Instämmer helt.
Självklart ska inte public service vara vridet åt något håll.
Varför dessa individer tror att bara för att man påvisar alla de problem med vänstervridningen som PS har så vill man göra ett PS med slagsida åt höger, är för mig främmande.
För de allra flesta är detta självklart att så inte är fallet.
Rekommenderar ett poddavsnitt med två moderater som analyserar och pratar om bl.a rapporten som diskuterades tidigare i tråden, där det påvisas att PS i poltiska frågor enbart har fällts för GAL/vänster-vinkling i granskningsnämden.
Det är de första ämnet de börjar prata om (02.55 in). Här är en länk för intresserade:
play.acast.com/s/godton/tag%3Asoundcloud%2C2010%3Atracks%2F636241911
Kan varmt rekommendera att fortsätta lyssna på avsnittet, de har även en del intressanta inlägg och samtal om våra integrationsproblem.
Om man ändå på ett rent intellektuellt plan vill försöka förstå hur dessa individer i tråden tänker och hur de kan blåneka alla de problem som uppenbarligen finns med svensk public service, måste jag flika in vår gamle vice statsminister Per Ahlmarks bok om vänstern i Sverige. "Vänstern och tyranniet".
www.adlibris.com/se/bok/vanstern-och-tyranniet-9789177031611
"God historieskrivning borrar djupt där den står, men kännetecknas av tidlöshet. Just en sådan bok är Vänstern och tyranniet. Den är en uppgörelse med kommunismens medlöpare, men missar aldrig målet: det fria samhällets fiender i alla dess förklädnader. Därför är Vänstern och tyranniet lika aktuell i dag som för ett kvarts sekel sedan."
Det är enligt mig dessa meknismer som lever kvar i den mer totalitära vänster som visar sig bland annat här i tråden;
bluna, förneka, smutskasta. Idelogin och åsiktskorridoren måste försvaras till varje pris.
Oavsett utfall för befolkningen. I detta trådämnes fall, ett icke oberoende public service.
I den "nya" vänstern som vuxit fram, tydligt förknippade med den så kallade "Generation Snowflake", visas samma typ av agg mot demokrati och öppet samtal.
Vid ser det vid våra universitet, gymnsieskolor, hos politiker, skattefinanserade föreningar osv.
Alltid kränka och vill få bort kritiska röster när deras ideologi och världsbild fallerar vid öppna intellektuella diskussioner.
Dock samma mekanismer som tidigare generationer; blunda, förneka, smutskasta.
Det är samma maskineri som körts igång i andra viktiga samhällsfrågor som invandring, integration, brott och straff, hederskultur, klankultur osv.
De förödande konsekvenser det har fått för vårt land vet vi alla idag.
Att beskylla och smutskasta högern i allmänhet och sverigedemokraterna i synnerhet för deras egna oförmågor börjar, som jag sade tidigare i tråden, bli ganska tröttsamt.
Folk har synat bluffen.
Det visar ju endast på det som är så uppenbart för alla som läser förutom dem själva; de har inte mycket att tillföra öppna diskussioner för att lösa samhällsproblem.
Jag påpekar återigen det självklara; internet finns och frodas.
Vi kan utöva våra demokratiskt rättigheter och samtala med varandra fritt och vi kan hitta information, fakta och röster bortom ideologiska fiter och tidningars självcensur.
De öppna frågorna som jag har ställt tidigare tåls att upprepas:
Återigen; det finns mängder med information, fakta, otaliga exempel och folk (även gamla medarbetare) som uppenbarligen tycker att svensk public service är vänstervinklad.
Tycker ni verkligen inte att det finns några problem med opartiskheten inom svensk public service?
Den boken skulle många må bra av att ta del av här i landet.
Även jag tycker att kan man inte se de problem public service har med sin "opartiskhet" i vårt land, ja då är man ideologiskt förblindad eller helt enkelt skiter i vilket.
Det är bara träligt att de få som alltid totalnekar att problem finns så sällan tillför något till diskussionerna, mer än att låtsas som allt är bra då..