• lindasdadsad

Sveriges Radio SVT vänster vridna?

Lyssnade på vaken i p4 natten mot lördag och då ringde det in en kvinna och skulle önska en låt.
    Programledaren Pamela frågade då vart kvinnan kom ifrån.
    Göteborg sveriges chicago svarade då kvinnan någon självklart pamela låtsades inte höra och kanske hade pamela kommit undan med det om inte kvinnan ytterligare fyra gånger nämnt hur otryggt hon tycker göteborg är.
    För varje gång hon gjorde försökte pamela byta samtals ämne fortare och fortare.
    Jag säger inte att dom skulle haft en lång diskussion om det men pamela kunde väl åtmistionde ställt den självklara frågan tycker du det är otryggt?
    Men Nej hon får inte ställa den.
    Hade kvinnan istället ringt in till ring p1 så hade täppas eller nån ananan där sagt ja det är ju bara din personliga åsikt tack för samtalet och snabbt slängt på luren.

Hur ska man kunna lösa ett problem om man vägrar erkänna att det finns?
    SVT och SR och resten av gammel media och fake news media är som en alkoholist som vägrar erkänna det.

Nyligen gjorde p1 ett program om svergies största media kanal som säger sanningen swebbtv och självklart gjorde p1 ett 100% demoniserings program där dom ljög om precis allt.

• Svar på tråden Sveriges Radio SVT vänster vridna?
  • Dekanteor
    Hobgoblin skrev 2020-06-03 19:25:20 följande:
    Intressant eftersom Ring P1 skall vara ett tvärsnitt av vad svenska folket tycker.
    Håller med om att det finns en hel del "spanare" som ringer in men - de som leder programmet är tyvärr alldeles för PK. Allihop men Täppas var nog fan värst!
    Som i ett sådant här forum skall väl diskution och åsikter uppmuntras - eller??
    Inte kvävas!
    Ja om inte P1 är var skevt nog kan man ju fråga sig hur P3 med väldigt tydlig vänsterprofil kunde få fortgå så länge under parollen "ett oberoende public service" är ju en fråga för kommand generationer och forska i...
  • Dekanteor
    Bjorkeled skrev 2020-06-02 20:52:20 följande:
    Instämmer helt.
    Självklart ska inte public service vara vridet åt något håll.

Varför dessa individer tror att bara för att man påvisar alla de problem med vänstervridningen som PS har så vill man göra ett PS med slagsida åt höger, är för mig främmande.
    För de allra flesta är detta självklart att så inte är fallet.

Rekommenderar ett poddavsnitt med två moderater som analyserar och pratar om bl.a rapporten som diskuterades tidigare i tråden, där det påvisas att PS i poltiska frågor enbart har fällts för GAL/vänster-vinkling i granskningsnämden.
    Det är de första ämnet de börjar prata om (02.55 in). Här är en länk för intresserade:
    play.acast.com/s/godton/tag%3Asoundcloud%2C2010%3Atracks%2F636241911
    Kan varmt rekommendera att fortsätta lyssna på avsnittet, de har även en del intressanta inlägg och samtal om våra integrationsproblem.

Om man ändå på ett rent intellektuellt plan vill försöka förstå hur dessa individer i tråden tänker och hur de kan blåneka alla de problem som uppenbarligen finns med svensk public service, måste jag flika in vår gamle vice statsminister Per Ahlmarks bok om vänstern i Sverige. "Vänstern och tyranniet".
    www.adlibris.com/se/bok/vanstern-och-tyranniet-9789177031611

"God historieskrivning borrar djupt där den står, men kännetecknas av tidlöshet. Just en sådan bok är Vänstern och tyranniet. Den är en uppgörelse med kommunismens medlöpare, men missar aldrig målet: det fria samhällets fiender i alla dess förklädnader. Därför är Vänstern och tyranniet lika aktuell i dag som för ett kvarts sekel sedan."

Det är enligt mig dessa meknismer som lever kvar i den mer totalitära vänster som visar sig bland annat här i tråden;
    bluna, förneka, smutskasta. Idelogin och åsiktskorridoren måste försvaras till varje pris.
    Oavsett utfall för befolkningen. I detta trådämnes fall, ett icke oberoende public service.

I den "nya" vänstern som vuxit fram, tydligt förknippade med den så kallade "Generation Snowflake", visas samma typ av agg mot demokrati och öppet samtal.
    Vid ser det vid våra universitet, gymnsieskolor, hos politiker, skattefinanserade föreningar osv.
    Alltid kränka och vill få bort kritiska röster när deras ideologi och världsbild fallerar vid öppna intellektuella diskussioner.
    Dock samma mekanismer som tidigare generationer; blunda, förneka, smutskasta.

Det är samma maskineri som körts igång i andra viktiga samhällsfrågor som invandring, integration, brott och straff, hederskultur, klankultur osv.
    De förödande konsekvenser det har fått för vårt land vet vi alla idag.

Att beskylla och smutskasta högern i allmänhet och sverigedemokraterna i synnerhet för deras egna oförmågor börjar, som jag sade tidigare i tråden, bli ganska tröttsamt.
    Folk har synat bluffen.

Det visar ju endast på det som är så uppenbart för alla som läser förutom dem själva; de har inte mycket att tillföra öppna diskussioner för att lösa samhällsproblem.

Jag påpekar återigen det självklara; internet finns och frodas.
    Vi kan utöva våra demokratiskt rättigheter och samtala med varandra fritt och vi kan hitta information, fakta och röster bortom ideologiska fiter och tidningars självcensur.

De öppna frågorna som jag har ställt tidigare tåls att upprepas:

Återigen; det finns mängder med information, fakta, otaliga exempel och folk (även gamla medarbetare) som uppenbarligen tycker att svensk public service är vänstervinklad.

Tycker ni verkligen inte att det finns några problem med opartiskheten inom svensk public service?
    Jadu som sagt...dessa faktum är det nog ingen som blint försvarar public service här som kan svara på.

De har ju hittills lyckats antyda att en del är "högerextremister" och "rasister" i alla fall men det var ju ganska väntat haha.
    Sanslöst igentligen men man kan bara skratta åt dem.
  • Padirac
    mari123 skrev 2020-06-03 19:39:14 följande:
    Jag har inte en susning MEN det jag vet är att ALL svensk MSM unisont hatar Trump. Det är ju underligt, tycker jag, för NÅGON media borde väl ha annan åsikt? När alla tycker lika så blir det lite "spooky"!
    Vem i Sverige gillar en president som beter sig som en kränkt 5-åring, som ljuger om media, som twittrar hot och är inblandad i skumraskaffärer, som utnyttjar myndigheter för att underminera politiska motståndare, som skapar osämja och konflikter i sitt eget land och mellan USA och andra länder, skapar handelskrig .. 

Jo, det finns visst några... 
  • Gasolgrillen
    klyban skrev 2020-06-03 11:50:22 följande:

Och det är därför du springer deras ärenden utan veta varför.
    En så kallat medlöpare.

Varrför inte förklara för mig vad jag gör för fel i ett PM? Vems ärenden springer jag?

Får SVT inte kritiseras eftersom SD också kritiserar SVT?
  • Padirac
    Gasolgrillen skrev 2020-06-03 20:10:30 följande:
    Varrför inte förklara för mig vad jag gör för fel i ett PM? Vems ärenden springer jag?

Får SVT inte kritiseras eftersom SD också kritiserar SVT?
    De som kritiserar PS för att de inte är politiserade nog springer SDs och extremhögerns ärenden idag.

Idag är det på den ytterkanten det kämpas för att normalisera främlingsfientliget, rasism, hat mot kulturarbetare, hot mot media ,öppen debatt mm

Kritisera vem du vill och vad du vill, men tillåt att du möts av från dig oliktänkande som liksom du får argumentera för sin åsikt och sin syn på saken.
  • Padirac
    Padirac skrev 2020-06-03 20:24:21 följande:
    De som kritiserar PS för att de inte är politiserade nog springer SDs och extremhögerns ärenden idag.

Idag är det på den ytterkanten det kämpas för att normalisera främlingsfientliget, rasism, hat mot kulturarbetare, hot mot media ,öppen debatt mm

Kritisera vem du vill och vad du vill, men tillåt att du möts av från dig oliktänkande som liksom du får argumentera för sin åsikt och sin syn på saken.
    'stopp för öppen debatt' ska det naturligtvis stå..
  • Gasolgrillen
    Padirac skrev 2020-06-03 20:24:21 följande:

Du missar ju målet. Jag kritiserar SVT för att de är för politiserade.

Jag har inga problem med argument från oliktänkande. Kan dock tycka det är ohederligt att påstå att jag springer extremisters ärenden, för det är inte sant.
  • Padirac
    Gasolgrillen skrev 2020-06-03 20:36:32 följande:
    Du missar ju målet. Jag kritiserar SVT för att de är för politiserade.

Jag har inga problem med argument från oliktänkande. Kan dock tycka det är ohederligt att påstå att jag springer extremisters ärenden, för det är inte sant.
    Kan du ge exempel på vad du anser är politiserar och varför detta är vänster, vad som är neutral och vad som är höger i olika generella frågor eller om det är någonting specifik du tänker på?  
  • klyban
    mari123 skrev 2020-06-03 11:57:28 följande:

Något jag noterat i min stilla enfald är att ALL svensk media UNISONT hatar D Trump! Radio, teve och tidningar! Jag har inte en susning men tycker mig minnas att förr så hade tidningar olika politiska plattformar? Man tyckte olika(?) eller har jag drömt?

Det är för trumpen ljuger så mycket som man berättar en del av alla dessa +18000 lögner och missrepressenterande av fakta.
    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • klyban
    mari123 skrev 2020-06-03 14:41:42 följande:
    Så ALL svensk media är vänstervriden? Ska man hitta ngt positivt om Trump så får man leta på alternativ media? SKRÄMMANDE! Inga nyanser utan VÄNSTER...punkt slut.

Nope, den är för fakta, forskning och saklighet med en röd tråd och för nå konsensus.

hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
Svar på tråden Sveriges Radio SVT vänster vridna?