• lindasdadsad

Sveriges Radio SVT vänster vridna?

Lyssnade på vaken i p4 natten mot lördag och då ringde det in en kvinna och skulle önska en låt.
    Programledaren Pamela frågade då vart kvinnan kom ifrån.
    Göteborg sveriges chicago svarade då kvinnan någon självklart pamela låtsades inte höra och kanske hade pamela kommit undan med det om inte kvinnan ytterligare fyra gånger nämnt hur otryggt hon tycker göteborg är.
    För varje gång hon gjorde försökte pamela byta samtals ämne fortare och fortare.
    Jag säger inte att dom skulle haft en lång diskussion om det men pamela kunde väl åtmistionde ställt den självklara frågan tycker du det är otryggt?
    Men Nej hon får inte ställa den.
    Hade kvinnan istället ringt in till ring p1 så hade täppas eller nån ananan där sagt ja det är ju bara din personliga åsikt tack för samtalet och snabbt slängt på luren.

Hur ska man kunna lösa ett problem om man vägrar erkänna att det finns?
    SVT och SR och resten av gammel media och fake news media är som en alkoholist som vägrar erkänna det.

Nyligen gjorde p1 ett program om svergies största media kanal som säger sanningen swebbtv och självklart gjorde p1 ett 100% demoniserings program där dom ljög om precis allt.

• Svar på tråden Sveriges Radio SVT vänster vridna?
  • klyban
    Gasolgrillen skrev 2020-06-05 08:14:01 följande:
    Jag är borgerlig och kritiserar gärna sittande sosse-regering. Så ska det väl vara i ett demokratiskt samhälle? Eller har du andra ideer.

Och jag sin trodde det handlade om SVT, tänkt vad agenda avslöjar dig snabbt nu.
    Centern är ett högerparti, bara det berättar vilken typ av höger du tillhör.
    Du börjar komma till en punkt där du inte behöver låtsas längre.

hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • klyban
    mari123 skrev 2020-06-05 08:31:52 följande:
    Du har din bild och jag har min och ALDRIG kommer vi att kunna enas. Diskussionen är onödig och jag drar mig tillbaka med min lilla åsikt.

Din bild innebär du glömmer av, så då är det redan avgjort.
    Och jag, det är bara en "åsikt" dock helt utan grund.

Dock ställer jag mig frågan om det är en medveten, eller om att du inte bara vet.
    Inget av dom är speciellt bra för dig.

• mari123
    klyban skrev 2020-06-05 09:06:52 följande:

+18000 lögner och fel, och haft främmande makt, pressat nationer och göra optics(betyder de säger saker som aldrig skett eller ska ske, i syfte för politisk vinning), kastat småbarn i burar och separerat ifrån föräldrar(som fortfarande man inte ens i närheten lyckats återbörda till föräldrar eller släktingar)

Totalt skiter i COVID-19 krisen(110179 döda i skrivandet stund), ger råd som är dödliga, skjuter tårgasar och gummikulor för stå posera med bibeln.
    Detta är bara en bråkdel allt skit trumpen gjort, och du sade vad sade du??????

Det är den gamla vanliga för fascisterna att man få/aldrig göra några fel, bara alla andra.

Så vad var det du sade, sade du?
    Rätt skrämmande man måste påminna dig, antingen har du inte en aning, eller så vet du precis, inget av alternativen är bra för dig.

Lugna ner dig. Vi bor i Sverige.
  • klyban
    mari123 skrev 2020-06-05 09:12:44 följande:
    Lugna ner dig. Vi bor i Sverige.
    Och jag som trodde vi pratade om verkligheten.
  • KillBill
    mari123 skrev 2020-06-05 08:31:52 följande:
    Du har din bild och jag har min och ALDRIG kommer vi att kunna enas. Diskussionen är onödig och jag drar mig tillbaka med min lilla åsikt.
    Trist att sanningen blev för jobbig för dig. 
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • mari123
    klyban skrev 2020-06-05 09:19:20 följande:
    Och jag som trodde vi pratade om verkligheten.
    Vad som är "verkligheten" är ju närmast en filosofisk fråga som man kan resonera om i ÅR!? Kanske?  Alla har vi vår egen......,tänker jag! Kanske har jag fel men det är vad jag tror. Liksom lika många "verkligheter" som det finns människor......
  • klyban
    mari123 skrev 2020-06-05 09:33:23 följande:
    Vad som är "verkligheten" är ju närmast en filosofisk fråga som man kan resonera om i ÅR!? Kanske?  Alla har vi vår egen......,tänker jag! Kanske har jag fel men det är vad jag tror. Liksom lika många "verkligheter" som det finns människor......

Nu pratar vi om en person, så blanda in andra, vad tror du det ska ändra?
    Tror gör man i kyrkan, och uppenbarligen är du ointresserad annat än att tro.

Det du gör ett klassiskt sätt och låta bli och diskutera om nått du redan vet om är fel, och vet du inte så är det rätt skrämmande faktiskt.

• Padirac
    mari123 skrev 2020-06-05 09:33:23 följande:

Det du säger är inte riktigt sant.

I verkligheten var det färre som besökte Trumps installationatall än tex Obamas installationstal. Den alternativa verklighet som målades upp av Trump att hans installationstal var det mest besökta är inte verkligt någonstans. Inte ens i hans eller i någon annans huvud. Verklighet är inte samma sak som fantasier baserade på en grandios självbild eller narcissisistiska tillkortakommanden.

5 myror är alltid fler än 4 elefanter.. oavsett vad någon inbillar sig.
  • mari123
    Padirac skrev 2020-06-05 10:02:46 följande:
    Det du säger är inte riktigt sant.

I verkligheten var det färre som besökte Trumps installationatall än tex Obamas installationstal. Den alternativa verklighet som målades upp av Trump att hans installationstal var det mest besökta är inte verkligt någonstans. Inte ens i hans eller i någon annans huvud. Verklighet är inte samma sak som fantasier baserade på en grandios självbild eller narcissisistiska tillkortakommanden.

5 myror är alltid fler än 4 elefanter.. oavsett vad någon inbillar sig.
    I MIN verklighet så blev Trump vald till president. Märkligt valsystem i USA måhända men som jag fattat det så har det sett likadant ut i hundratals år? Amerikanarna valde denne Trump. Precis som vi valde Löfven! 
  • klyban
    mari123 skrev 2020-06-05 10:14:16 följande:
    I MIN verklighet så blev Trump vald till president. Märkligt valsystem i USA måhända men som jag fattat det så har det sett likadant ut i hundratals år? Amerikanarna valde denne Trump. Precis som vi valde Löfven! 

Nej Amerikanerna valde Hillary, det kan aldrig ändra sig.
    Dock det som skedde var att en del delstaterna med ett fåtals rösters övervikt gav elektorerna till trumpen.

Och nej, vi valde inte Löfven, utan en kollation av partier valde Löfven som statsminister.

Inser dina kunskaper om statsskick och hur saker och ting fungerar är under all kritik.
    Inte konstig att du tror en massa när du inte har en susning.

Svar på tråden Sveriges Radio SVT vänster vridna?