• Nimzay

    Hur kan det vara möjligt att föas i en fel familj? Vad hade hänt med mig om jag växte upp med trygghet, kärlek & stöd m.m?

    Du kanske har ärvt grund för din personlighet från personer långt, långt bak i släkten som du inte alls känner till? Eller typ från någon avlägsen släkting som du aldrig har träffat?

    Sen samtidigt är det ju dessutom så oerhört komplicerat det här med hur en människas personlighet utvecklas, kan ju liksom verkligen vara så många olika saker som spelar in, som exempelvis ärftliga faktorer, precis som du är inne på, och detta då säkert på ett väldigt komplicerat sätt, med olika gener i arvsmassan som samspelar och påverkar varje individ på ett unikt sätt. Samt dessutom, som du också är inne på: uppväxtmiljön, och då också, tänker jag lite: hur varje unika individ påverkas av sin uppväxtmiljö, vilket säkert kan påverkas dels a vilka ärftliga tendenser man råkas födas med. Samt dessutom tror jag för min del också att personlighetens utveckling påverkas mycket av en massa olika händelser som slumpartad råkar inträffa under ens uppväxt, just precis samtidigt som personen råkar vara i olika stadier av personlighetens utveckling i sitt undermedvetna, vilket som sedan jag antar att i princip är totalt omöjligt att spåra tillbaka sen i efterhand - och alla dessa slumpartade händelser tänker jag ju också då att påverkar olika människor väldigt olika, beroende på vad för ärftligt medfödda personlighetsdrag de fötts med, vilket i sin tur gör det hela ännu mer komplicerat. Så detta är ju förmodligen helt klart en mycket, mycket komplicerad fråga du funderar på. ;)

    Men jag beklagar hur som helst att du fick utstå en så pass jobbig uppväxt som du berättar om, hoppas verkligen du har det bättre i dag, och om inte att du i så fall lyckas må bättre och få en fin tillvaro nån gång så småningom <3 Kram

Svar på tråden Hur kan det vara möjligt att föas i en fel familj? Vad hade hänt med mig om jag växte upp med trygghet, kärlek & stöd m.m?