• Anonym (Ts)

Bli ihop med styvbror?

Anser ni att det är märkligt att bli ihop med sin styvbror, om föräldrarna blev ihop efter att barnen flyttat hemifrån? När de alltså inte har växt upp ihop? Jag tycker inte det är konstigt, även om det kanske är lite ovanligt.

• Svar på tråden Bli ihop med styvbror?
  • EpicF
    Anonym (Ts) skrev 2020-05-24 12:41:00 följande:

Anser ni att det är märkligt att bli ihop med sin styvbror, om föräldrarna blev ihop efter att barnen flyttat hemifrån? När de alltså inte har växt upp ihop? Jag tycker inte det är konstigt, även om det kanske är lite ovanligt.

Om man har vuxit upp tillsammans så tycker jag det är lite märkligt men har man aldrig vuxit upp tillsammans och föräldrar blev tillsammans långt efter man själv blev vuxen så är knappast att räkna som svysyskon och då är det inte märkligt alls.
  • Anonym (Kalle)

Så länge det inte finns blodsband så är det normalt .Plötsligt händer det.

• Anonym (Gj)

Nej, tycker inte att det är konstigt. Om föräldrarna blev ihop efter att barnen flyttat hemifrån skulle jag inte ens kalla det styvbror/syster utan mammas/pappas partners son/dotter. Dom har ju ingen syskonrelation alls.

• Anonym (Å)

Kan väl bli lite jobbig stämning om man träffas alla på högtider. Men inget konstigt annars

• Fiona M

Jag tycker inte de är styvsyskon om de inte växt upp tillsammans, de är vuxna vars föräldrar blivit tillsammans.

• MrsJenka

Jag tycker inte att det är konstigt ens om de vuxit upp ihop. De är ju inte syskon.

• Pope Joan II
    MrsJenka skrev 2020-05-24 14:17:40 följande:

Jag tycker inte att det är konstigt ens om de vuxit upp ihop. De är ju inte syskon.

Så tycker jag också. 
  • Anonym (Fast jo)
    MrsJenka skrev 2020-05-24 14:17:40 följande:

Fast om styvsyskon vuxit upp tillsammans sedan dom varit småbarn är det lite creepy trots dom inte är biologiska syskon. Man har då liknade band som biologiska syskon. Lite som om adopterade syskon skulle bli ihop också.
  • MrsJenka

Nja, det är nog många, framförallt styvföräldrar som vill se det så. Men det är inte incest att ligga med nån en inte är släkt med.

Anonym (Fast jo) skrev 2020-05-24 14:40:25 följande:

Fast om styvsyskon vuxit upp tillsammans sedan dom varit småbarn är det lite creepy trots dom inte är biologiska syskon. Man har då liknade band som biologiska syskon. Lite som om adopterade syskon skulle bli ihop också.

• Anonym (Blir förvånad)

Blir förvånad av alla svaren här inne.

Jag tycker det är väldigt konstigt. Om min förälder hade träffat en ny partner som hade haft ett barn hade jag direkt tänkt att barnet är en ny familjemedlem och aldrig någonsin kunnat se på personen som något annat. Alltså att ens se på ett styvsyskon och börja tänka sexuella tankar osv är inte okej oavsett vad

Svar på tråden Bli ihop med styvbror?