Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Snova

Ihopfällbart skötbord?

Vi har ett liiitet badrum och jag kom plötslit på att det borde väl finnas skötbord som står på ben/stativ men som är ihopfällbara? Som en strykbräda ungefär. Kollde runt lite på nätet men hittade inget, bara en badbalja på ungefär ett sådant stativ jag tänkt mig.

Någon som känner till något?

• Svar på tråden Ihopfällbart skötbord?
  • Birka Blårök

Jag har också ett superlitet badrum och hade tänkt mig ett som man fäller ihop mot väggen när man är klar så det bara ser ut som ett platt skåp, såna finns varefall på IKEA och babyproffsen, men jag tror inte att det är ett sådant du menar igentligen.

• Snova

Nä, ett sånt funderade vi på först men tydligen så är de flesta såpass små att barnet växer ur det rätt fort. Känns onödigt att borra i kaklet då...

Tack iaf!

• Pimz

Bor du i lägenhet eller hus? Tänkte om du har tvättstuga eller inte... Vi har vår skötplats i tvättstugan eftersom vi oxå har ett litet badrum. Det är helt perfekt! Tror att du kommer bli väldans trött på att fälla upp och ner ett skötbord varje gång du ska byta blöja. Det hade inte funkat för mig....

• Snova

Jag bor i lgh=ingen tvättstuga tyvärr.

Hade absolut ej tänkt fälla ihop/upp skötbordet vid varje blöjbyte! Vi tänkte ha det ståendes i duschen och så flyttar man bara undan det när man ska duscha. Hade föreställt mig ett med en lös skötbädd man lägger ngnstans och ett stativ man bara fäller ihop.

Ett annat alternativ som kan funka är om ngn känner till ett väldigt lätt skötbord som man enkelt kan flytta ut ur duschen när man ska duscha. IKEAs "sniglar" är i tyngsta laget iaf...

• miss kitty

Vi har samma problem. Vi tänkte nog satsa på ett vägg-monterat skötbord, men det kommer vi behöva specialanpassa så att det kan fungera som elementskydd när det är uppfällt eftersom enda tänkbara väggen har ett stort element också.

Har hittat ett ihopfällbart skötbord på Babyland för 649:- som verkar va ungefär ett sånt du är ute efter.
    http://www.babyland.se/article_list.aspx?ChildGroupIdentifier=3020&mainID=302#

Lycka till!

• Snova

miss Kitty - tack! Det är precis ett sånt jag letat efter, skumt, trodde jag hade kollat på Babyland...är väl gravidseg och missade det. Kanon iaf!

• Snova

Det enda man kan klura över är hur 17 de kan ta 649 spänn för det! Är inte mer avancerat än en strykbräda och en sådan kan man hitta på IKEA för under hundralappen. Ja, ja, var bara tvungen att gnälla lite...

• miss kitty
    hehe.. ja det är ju en djungel av babyprylar därute, man blir ju helt nipprig av att leta prylar.
    Har spanat runt som en dåre ochdet va bara tur att jag kom ihåg vart jag sett just det där skötbordet. Funderade ett tag på ett sånt också, men vi har ju badkar och det blir väldans lite plats kvar om man ställer in ett sånt på golvet, men perfekt om man har dusch ju!
  • miss kitty

ja, jag håller med dig om att det var löjligt mycket pengar för ett par pinnar och en tygbit

• Ängel82

vi har en skötbordsställning som man ställer upp på badkaret som funkar jättebra och som man lätt flyttar ner på golvet när man behöver duscha/bada. Men det kräver ju att man har ett badkar...haha, va dum jag e....*koko*

Svar på tråden Ihopfällbart skötbord?