Inlägg från: 100wfs |Visa alla inlägg
  • 100wfs

    Alkohol mot tandvärk på barn?

    Funkade säkert strålande på 1800-talet. Men idag finns ju värktabletter. 

  • 100wfs
    Lallaren skrev 2020-06-19 00:07:22 följande:

    Ja, och såklart glömde jag nämna i trådstarten att barnet även får värktabletter utöver själva spriten. Såg att några tog upp just värktabletter.

    Så utöver typ Alvedon så ska barnet ligga och suga på en whisky-indränkt tampong i det natten för att kunna sova.


    Det är väl för fan ännu värre.
  • 100wfs
    Lallaren skrev 2020-06-19 08:57:07 följande:

    Som säkert alla fattar så är det min polare som anser att detta är en bra metod. Jag har typ skällt ut honom för hans idioti. Jag har sagt att det där nog kan räknas som barnmisshandel.

    Men han ger sig inte. Det där med alkohol och Alvedon var något han själv fick av sin mamma när han hade tandvärk som liten.

    Det sjuka är att den här familjen är helt vanlig och föräldrarna är jättefina. Barnen mår bra och är glada. Det är just det här med tandvärken som är så märklig.

    Någon nämnde tandläkare här ovan. Självklart har barnet varit hos tandläkare, det är något med tandskena och snedväxande tänder, har inte fattat detaljerna. Men barnet håller på med någon skena för att räta ut.

    Men vafan, man kan ju inte ge ett barn Alvedon och sedan trycka in en whisky-indränkt tampong i munnen på henne när hon ska sova. Kan ju till och med kvävas!


    Hade en unge på min arbetsplats berättat att den får piller (värktabletter) och sen alkohol för att kunna sova hade jag gjort en orosanmälan till soc. Du kan ju ta det exemplet till din kompis för att sätta det hela i ett annat perspektiv. För det där är bara så jävla dumt. Det funkar inte att säga "min mamma gjorde så när jag var liten". Dom flesta människor växer upp till fristående tänkande individer och inser att allt ens föräldrar gjorde inte var korrekt eller bra. 
  • 100wfs
    annabellelee skrev 2020-06-19 14:17:29 följande:
    Fast va, inte konstigt soc är överbelastat! Om föräldrar regelbundet missköter sina barn och inte går att resonera med anmäler man. Om annars välfungerande föräldrar har EN tokig vana pratar man med den och reder ut det!
    Nej, det behöver inte vara regelbunden misshandel. Orosanmälan gör man när man är orolig för att ett barn far illa. Behövs inte bevis eller att det är något återkommande. 
    Överlag väntar folk för länge med att orosanmäla, om dom gör det öht. Så nej, det är inte så att folk anmäler till höger och vänster för skojs skull. 
Svar på tråden Alkohol mot tandvärk på barn?