Inlägg från: Anonym (Förkrossad fru) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förkrossad fru)

Värsta jag varit med om... hjälp

Hej fl. är helt desperat och förstörd vänder mig hit nu. Jag har gråtit hela natten .. jag är gift med världens snällaste och underbaraste man. Han är jättebra pappa till vårt barn och är aktiv hemma och på vår fritid. Vi har varit tillsammans totalt i 11 år.

Fram tills förra året var allting bra. Då åkte han på en kryssning med jobbet och träffade en annan. Det blir värre... Jag märkte väldigt snabbt att någonting inte stod rätt till och ställde honom mot väggen. Han bröt då ihop och berättade att han varit med en annan tjej, yngre också när de varit väldigt fulla i en jäkla hytt! Hela mitt liv vändes upp och ner jag grät vi gick i familjeterapi och allting. Allt kändes bra men han har känts frånvarande sedan dess. Nyligen kollade jag hans telefon (vet man får inte göra så). Han har inte alls brutit med kvinnan. De har skickat intima bilder, han har beklagat sig över att hon är gift (!) hon har också barn att de så fort de öppnar gränserna kan ses igen (hon bor i Finland och kan inte svenska heller). Nu till det sjukaste... hon är gravid!!! Och det lutar åt att det är hans!! Det värsta är att det är han som är pådrivande och han vill veta direkt om det är hans ;( Han hör av sig till henne hela tiden och har gjort hur länge som helst och använder tydligen graviditeten som en ursäkt. Vad fan ska jag ta mig till? Vill inte skiljas från honom ... finns det något hopp kvar? Det har varit tårar här hemma inatt och han säger att han ska försöka glömma henne men att han mår jätte dåligt och vill veta ifall det är hans barn och i så fall vara involverad...

• Svar på tråden Värsta jag varit med om... hjälp
    Anonym (Ty) skrev 2020-06-19 06:51:18 följande:

Vilken fruktansvärd situation du har hamnat i, jag förstår att det måste vara jätte tufft att genomgå detta. Som svar på din fråga om det fortfarande finns något hopp så ställer jag mig mycket tvivelaktig till det.. har har ljugit för dig flera gånger, bedragit dig, gått bakom din rygg. Du blev sårad, förlät honom kanske i utbyte mot att det aldrig skulle hända igen - men så hände det igen. Jag förstår att det kanske inte alltid är så lätt att lämna en person efter så många år ihop, särskilt när man har barn ihop.. men hur ska det kunna återgå till att ni får en bra, tillitsfull relation igen? Kommer du kunna lita på honom igen?

Alltså... jag arbetar med det men kan inte få dem två ur huvudet. Han har aldrig varit otrogen tidigare mot mig någonsin. Det har jag verkligen känt men nu är allt annorlunda.Problemet är att han säger att han inte litar på sig själv gällande henne att han inte vet varför han hör av sig till henne hela tiden och har frågat om det är okej att de har kontakt och att han träffar henne ibland efter att barnet har kommit ... ;( känns inte alls bra. Vet inte hur jag ska ställa mig till det här..
    Anonym (TS) skrev 2020-06-19 07:05:03 följande:

Gick du på bet?

Morgonpigga är de också.

Vad menar du... ?
    Anonym (???) skrev 2020-06-19 07:58:31 följande:

Så ni gick i terapi men han fortsätta ändå ha kontakten. Han satt och ljög i terapin om att han ville vara kvar med dig? Han var ett svin från början av detta och han har inte ändrats. Nu säger han att han ändå vill stanna med dig? Märkligt av honom då att ha haft kontakten kvar i hemlighet! 

Ja. Vi har alltid haft det bra och vi kom i terapin fram till att vi skulle ha total öppenhet mot varandra vilket han har vägrat. Förstår inte hur det har kunnat bli så här. Han är en som helt annan person som jag inte känner sedan förra året... han har sagt att han behöver tid att komma över vad som hänt med henne. Ska jag sätta någon deadline?
    Anonym (Oljebyte) skrev 2020-06-19 07:50:37 följande:

Nej det kommer inte att bli som vanligt igen. Otroheten kan inte göras ogjord. Den kommer ni alltid få leva med i någon form i ert förhållande. Oavsett om barnet är hans eller inte.

Om barnet är hans kommer du få leva med att han betalar för det barnet vilket påverkar er ekonomiska vardag. Och han kommer att vilja träffa barnet och vara en del av deras liv så mycket han kan. Vilket kommer att påverka ert liv jättemycket på många olika sätt och du kommer så småningom att få ta hand om barnet också när det är stort nog att få vara hos er.

Kan du leva med det?

I ett värre scenario har vi ju fortsatt tjafs och bråk eftersom hon är gift. Hur vet ni att hon är ärlig mot sin man? Kanske behöver din man kämpa för att få göra faderskapstest? Kanske hennes man inte vill ha något med din man att göra och vårdnadstvist måste startas?

Kan du leva med det? Kan du stötta honom i sånt läge?

I ett tredje tänkbart scenario är att din man eller hon så småningom måste byta land och flytta närmare varandra pga barnet. Vilket ju inte du kan göra något åt.. Har intima bilder fortsatt att skickas kanske de till och med överväger att testa att vara ihop?

Jag kan stötta honom med barnet så länge jag vet att det är mig han vill vara med. Har problem med smygandet... han har ringt henne till och från gymmet och de har även fortsatt skicka olämpliga bilder. Han har bett om det flera gånger. Det sårar mig så mycket. Vi har bra sex. Jag vet inte vad hennes man säger om allting...
    Anonym (???) skrev 2020-06-19 08:34:25 följande:

Jag hade haft oerhört svårt att fortsätta tillsammans med denne man. Du skriver ju själv att ha vägrat gå med på total öppenhet - men då kommer man aldrig ur en sådan här kris! Det visar väldigt tydligt att han inte klarat av att tänka sig in helt i din situation: "älskling, snälla, jag vill stanna hos dig men jag vill ändå inte vara helt ärlig" (alltså du ser ju hur det låter) Han vill så att säga både ha kakan och äta den, kanske inte i betydelsen av att ha mer sex med denna kvinna, men just att han har det här som en liten hemlig del i sitt liv och han vägrar ge dig den öppenhet som krävs för att man kanske ska kunna laga. 

Det är som du skriver, som en helt annan person än den man trodde att man kände. Jag hade valt att separera. Jag hade också kontaktat hennes man för att försöka ta reda på om han vet något. Det skulle ju eventuellt kunna vara makens barn och då blir det här en jäkla cirkus om din man går och tänker en massa saker kring detta barn.

Jag tänker att hade detta gällt mig, så hade jag inte klarat av detta i "nöd och lust" utan sagt: "vi separerar, du får reda ut din sörja på egen hand och du är inte villig att jobba på vårt förhållande helhjärtat eftersom du fortsatt att ha konversation med henne, du har dolt detta, vägrat ha total öppenhet. det visar bara hur lite prioriterad jag är, vår familj är. Jag kan inte vara den som ska upprätthålla alltsammans medan du springer runt och har hemligheter och kanske längtar efter en annan" 

Men vad f-n fortsätter han att BE om bilder på henne? Alltså du hör ju, han säger att han vill reparera med dig men han gör inget för att det ska kunna bli så. Snacka går ju, är en gammal floskel men den är väldigt sann: det är hundra gånger enklare att säga rätt ord, att säga det den andre vill höra, men det är så oerhört svårt att visa detta i praktiken. Så, mitt råd är att inte lyssna på vad han säger, titta på vad han gör.

Han säger att han bryr sig om barnet och jag förstår honom ändå i detta. Jag förstår bara inte varför han måste kontakta henne tre fyra gånger per dag på telefon och på sms. Jag har sagt att jag kommer att lämna honom om han inte slutar. Han har bett mig nu om att de kan ha kontakt ett par gånger i veckan för att stämma av typ... han bad henne om bilder senast i förrgår. Mår så jävla piss rent ut sagt.

Han har sagt nu att han vägrar att bryta med henne :( ja som det är nu är det flera gånger per dag...

Han vill se hela henne utan kläder typ topp less o där nere o på henne bakifrån och så. Hon är ju gravid så hennes mage är ju där men ja. Känns så konstigt. Han säger han vill planera med henne ifall det är hans hur de ska göra och det gör man inte över en dag säger han... Är så förvirrad just nu.

Anonym (???) skrev 2020-06-19 09:08:27 följande:

Men bilder på vad? Magen eller sexiga bilder?

Kontakt ett par gånger i veckan - det är ju skitmycket! 

Stämma av vad exakt? Har du ställt den typen av tuffa frågor till honom? Låt honom inte komma undan med generella svar utan pumpa honom på exakt vad han får ut av detta? Han ska uttala orden för så länge han bara tänker på henne och inte säger det rakt ut så är han kvar i den där bubblan. Tvingas han uttala ord, som att han är kär i henne, eller tycker hon är så sexig - ja då blir det genast lite smutsigt och han inser förhoppningsvis mer av hur det är för dig. Men som sagt, så länge man kommer undan med "ha lite kontakt några ggr i veckan" utan att behöva klargöra exakt vad och varför så kan han säkert intala sig själv at det inte är så farligt. 

Om det handlar om barnet så är det enda som behöver stämmas av, om han är pappa eller inte och det kan de inte testa förrän barnet är fött. 

Nej, gå inte med på det - noll kontakt för att han ska visa att han verkligen vill satsa på dig. Kan han inte gå med på det är det ett tydligt svar på att han inte prioriterar ert. Han kan skriva till henne att de bryter nu men att hon ska höra av sig när det är dags att ta reda på vem som är pappan. Du ska också se att han skriver detta och att han faktiskt skickar iväg det. Du ska också få se vad hon svarar. Gör detta väldigt klart för honom i ett samtal där DU sätter reglerna! Det handlar inte om att förhandla, han vill ha kontakt några ggr i veckan, men det är du som sitter med makten i din hand nu faktiskt, men jag tror inte riktigt att du har insett det. 

Han har sagt nu att han vägrar att bryta med henne :( ja som det är nu är det flera gånger per dag...

Han vill se hela henne utan kläder typ topp less o där nere o på henne bakifrån och så. Hon är ju gravid så hennes mage är ju där men ja. Känns så konstigt. Han säger han vill planera med henne ifall det är hans hur de ska göra och det gör man inte över en dag säger han... Är så förvirrad just nu.
    Annita skrev 2020-06-19 09:50:18 följande:

Han beter sig fruktansvärt svinigt åt mot dig, jag förstår att du känner att du går sönder och hoppas att du hittar ilskan inom dig istället för underkastelse.

Men tänker på _ert_ barn - hur pass närvarande pappa är han just nu?

Han tar ansvar men känns som att han helt gått upp i detta mentalt ;( han är ju med på aktiviteter och sådär och är engagerad annars
    Fjäril kär skrev 2020-06-19 09:34:46 följande:

Då har du inget annat val än att separera.

Ja ;( vill bara han ska släppa detta och satsa på oss igen. Förstår inte hur han kan vara så engagerad i henne och ett barn som han inte ens vet är hans?? Men han är helt säker på att det är hans.
Svar på tråden Värsta jag varit med om... hjälp