Inlägg från: Anonym (Förkrossad fru) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förkrossad fru)

Värsta jag varit med om... hjälp

Zaxika skrev 2020-06-19 09:31:26 följande:

Det där är en situation som aldrig kan bli bra. Det är klart att han också våndas över all skit han ställt till med och att han känner sig som ett offer pga sina känslor som han inte tycks kunna styra. Men den som lider allra mest av situationen är DU. Du är den som har blivit sviken av den person som lovat att älska dig och vara dig trogen. Och han har svikit dig upprepade gånger och vill inte ändra sig.

För att kunna läka måste du ta dig bort från situationen. Bli arg. Separera, skilj dig. Ta stöd från dina nära och kära. Och börja starta upp ditt egna liv. Ditt hjärta kommer aldrig bli precis som förut, men vi mognar och utvecklas hela livet. Bara för att han behandlar dig som en soppåse så är du inte det. Du är värdefull och förtjänar respekt och kärlek. Om inte från någon annan, så från dig själv. Sträck på dig, du har inget att skämmas för. Lycka till !

Känner mig helt under isen. Vet inte hur jag ska klara av att bryta upp familjen. Nu är barnet hos mormor och morfar över helgen. Han har berättat om detta för sina föräldrar jag orkar inte!!
    lövet2 skrev 2020-06-19 12:58:01 följande:

Du har fastnat i hur du vill att det ska vara och ser inte verkligheten.

Du ser världens snällaste och underbaraste man och en fantastisk far. Nu vill du att han ska glömma de där dumheterna han hållit på med och satsa på en framtid med dig och ert barn. Eftersom han säger att han mår jättedåligt, så tror du att han ångrar sin otrohet och skäms för den.

Hur ser verkligheten ut? Den som inte du ser, men som alla andra ser?

Jo, din man har alltså i fyllan varit otrogen med en ung tjej. Kanske det var första gången han var otrogen, kanske inte. Det vet du inte. När du upptäckte vad han gjort, så var han full av ursäkter. Ord, bara ord. Ord kostar ingenting. Medan ni går i familjeterapi och du tror att han vill satsa på er två, så håller han kontakten med tjejen och sexchattar med henne. Han beklagar sig över att hon är gift (han vill alltså ha henne själv) och det enda som hindrar honom från att träffa henne är Corona. Du är inget hinder, ert barn är inget hinder, hennes äktenskap är inget hinder, utan det är bara Corona som stoppar honom.

Medan han alltså hela tiden är otrogen mot dig på alla sätt utom rent kroppsligt just nu, så är han också otrogen mot henne. Han har sex med dig. Bra sex. Det vet nog inte hans tjej om.

Så din man är alltså en lögnare, ingen bra far det senaste året åtminstone och otrogen mot två kvinnor samtidigt. Det är ingen olyckshändelse. Han har inte råkat vara taskig mot dig. Han har fullt medvetet behandlat dig väldigt illa, och han fortsätter med det vecka efter vecka. Det är vad jag och andra ser. Du måste öppna dina ögon och se vad din man gör. Vad han gör och inte vad han säger. Ord kostar som sagt var ingenting.

Han har sagt han vill vara med henne om det är hans barn hur ska jag gå vidare herregud..

Om han bara kunde glömma henne... han har varit världens bästa man k tio år. Nånting hände när han träffade henne... Helt förändrad. Tydligen har han också åkt till Finland flera gånger i smyg under förra året :( fy fan måste testa mig. Vi har iofs inte legat på ett tag nu... hur kan jag ha varit så blind?!
    Anonym (???) skrev 2020-06-19 13:20:18 följande:

Hur har han kunnat åka i smyg? 

Hur långt gången är graviditeten förresten?

Han har ljugit. Sagt han vart på grabbresa med fiske och så. Han har erkänt att han inte firade nyår med kompisarna... lägg till att hon har mindre än tre månader kvar av graviditeten alltså jag måste söka hjälp... september är beräknat enligt honom. Aldrig känt mig så sviken.

Han säger att han inte är perfekt och inte kan styra sina känslor och att det har blivit som ett missbruk att höras med henne att han inte vill men att han inte har styrkan att lägga ner med henne. Han menar att han är hundra procent säker på att barnet är hans och han kommer att hjälpa henne att lämna sin man ;( hur kan man göra såhär...

jag åkte till sommarstugan igår med min syster och hennes man ... tack för stödet. Kan inte återvända hem känner jag ;( han har hört av sig men han tror det är bäst vi är isär.

Anonym (???) skrev 2020-06-20 12:56:21 följande:

Och se till att du och barnet kan bo i hemmet, så kan han dra någon annanstans. Var inte mesig, stå på dig med dina rättigheter.

Köp ut honom om du kan, eller så får ni väl sälja så småningom, men jag tror du genast ska ta tag i sådana saker så att inte han är den enda som tänker och plötsligt befinner du dig i nån slags ekonomisk situation där han bestämmer hur att ska vara. 

Jag vet det är inte min starka sida :( vill bara vara med honom men inser att det är svårt. Han säger att han kan låta oss bo hemma. Han vill vara med på hennes förlossning men hon har sagt nej. De ska ses imorn kort så fort det är okej att åka. Känns så jävla skit.

Vad ska jag säga till vår dotter? Allt är så upp och ner... borde vänta tills vi vet mer kanske...

Han ska flytta till en annan lägenhet så vi kan bo hemma

förstår inte hur det kan bli såhär efter 10 år ... nu älskar han henne :( och tar inget ansvar.. har fått ett år nu. Kommer aldrig bli bättre...

Tror inte att han vet men vet inte. Han kanske vet? Jag vill så gärna ta kontakt med honom men vet inte hur jag ska hitta dem. Hittade henne Fb men nu är hennes profil borta nu jätteskumt (??) och minns inte vad han heter. Går heller inte att söka upp folks nummer i Finland verkar det som? Förstår inte...!! De förstår knappt ens varandra. Hur ska de kunna ha barn tillsammans? Tydligen hade de hängt med varandra hela dagen efter och enligt hans kompis hade de sovit ihop hela natten. Är förbannad så jag kokar!

Svar på tråden Värsta jag varit med om... hjälp