lövet2 skrev 2020-06-19 12:58:01 följande:
Du har fastnat i hur du vill att det ska vara och ser inte verkligheten.
Du ser världens snällaste och underbaraste man och en fantastisk far. Nu vill du att han ska glömma de där dumheterna han hållit på med och satsa på en framtid med dig och ert barn. Eftersom han säger att han mår jättedåligt, så tror du att han ångrar sin otrohet och skäms för den.
Hur ser verkligheten ut? Den som inte du ser, men som alla andra ser?
Jo, din man har alltså i fyllan varit otrogen med en ung tjej. Kanske det var första gången han var otrogen, kanske inte. Det vet du inte. När du upptäckte vad han gjort, så var han full av ursäkter. Ord, bara ord. Ord kostar ingenting. Medan ni går i familjeterapi och du tror att han vill satsa på er två, så håller han kontakten med tjejen och sexchattar med henne. Han beklagar sig över att hon är gift (han vill alltså ha henne själv) och det enda som hindrar honom från att träffa henne är Corona. Du är inget hinder, ert barn är inget hinder, hennes äktenskap är inget hinder, utan det är bara Corona som stoppar honom.
Medan han alltså hela tiden är otrogen mot dig på alla sätt utom rent kroppsligt just nu, så är han också otrogen mot henne. Han har sex med dig. Bra sex. Det vet nog inte hans tjej om.
Så din man är alltså en lögnare, ingen bra far det senaste året åtminstone och otrogen mot två kvinnor samtidigt. Det är ingen olyckshändelse. Han har inte råkat vara taskig mot dig. Han har fullt medvetet behandlat dig väldigt illa, och han fortsätter med det vecka efter vecka. Det är vad jag och andra ser. Du måste öppna dina ögon och se vad din man gör. Vad han gör och inte vad han säger. Ord kostar som sagt var ingenting.
Han har sagt han vill vara med henne om det är hans barn hur ska jag gå vidare herregud..
Om han bara kunde glömma henne... han har varit världens bästa man k tio år. Nånting hände när han träffade henne... Helt förändrad. Tydligen har han också åkt till Finland flera gånger i smyg under förra året :( fy fan måste testa mig. Vi har iofs inte legat på ett tag nu... hur kan jag ha varit så blind?!