• Anonym (Förkrossad fru)

Värsta jag varit med om... hjälp

Hej fl. är helt desperat och förstörd vänder mig hit nu. Jag har gråtit hela natten .. jag är gift med världens snällaste och underbaraste man. Han är jättebra pappa till vårt barn och är aktiv hemma och på vår fritid. Vi har varit tillsammans totalt i 11 år.

Fram tills förra året var allting bra. Då åkte han på en kryssning med jobbet och träffade en annan. Det blir värre... Jag märkte väldigt snabbt att någonting inte stod rätt till och ställde honom mot väggen. Han bröt då ihop och berättade att han varit med en annan tjej, yngre också när de varit väldigt fulla i en jäkla hytt! Hela mitt liv vändes upp och ner jag grät vi gick i familjeterapi och allting. Allt kändes bra men han har känts frånvarande sedan dess. Nyligen kollade jag hans telefon (vet man får inte göra så). Han har inte alls brutit med kvinnan. De har skickat intima bilder, han har beklagat sig över att hon är gift (!) hon har också barn att de så fort de öppnar gränserna kan ses igen (hon bor i Finland och kan inte svenska heller). Nu till det sjukaste... hon är gravid!!! Och det lutar åt att det är hans!! Det värsta är att det är han som är pådrivande och han vill veta direkt om det är hans ;( Han hör av sig till henne hela tiden och har gjort hur länge som helst och använder tydligen graviditeten som en ursäkt. Vad fan ska jag ta mig till? Vill inte skiljas från honom ... finns det något hopp kvar? Det har varit tårar här hemma inatt och han säger att han ska försöka glömma henne men att han mår jätte dåligt och vill veta ifall det är hans barn och i så fall vara involverad...

• Svar på tråden Värsta jag varit med om... hjälp
  • Anonym (Maria)

Hoppas du har stryrkan att lämna. Oavsett om han är pappa till någon annan gift kvinnas barn el inte. Som andra skriver medans ni gått till rådgivning har han alltså bara fortsatt med sitt skitbeteende.

Nä, jag hade aldrig klarat av att leva vidare med en sådan man.

Har du möjlighet att skilja dig? Kan du bo hos dina föräldrar alt skicka ut mannen ur ert boende sålänge?

Du kan få ett bättre liv, satsa på dig själv och ditt barn. Lider med dig och gör ont att läsa om den situationen han satt dig i. Vilket fruktansvärt svek.

Han säger att han inte är perfekt och inte kan styra sina känslor och att det har blivit som ett missbruk att höras med henne att han inte vill men att han inte har styrkan att lägga ner med henne. Han menar att han är hundra procent säker på att barnet är hans och han kommer att hjälpa henne att lämna sin man ;( hur kan man göra såhär...

jag åkte till sommarstugan igår med min syster och hennes man ... tack för stödet. Kan inte återvända hem känner jag ;( han har hört av sig men han tror det är bäst vi är isär.

• Anonym (J)
    Anonym (Tjej54) skrev 2020-06-19 17:44:31 följande:

Hade detta varit min situation hade jag skadat honom fysiskt.

Vilket ärkesvin.

Det är inte olagligt att vara otrogen, däremot att misshandla någon.
  • Anonym (???)
    Anonym (Förkrossad fru) skrev 2020-06-20 12:43:18 följande:

Han säger att han inte är perfekt och inte kan styra sina känslor och att det har blivit som ett missbruk att höras med henne att han inte vill men att han inte har styrkan att lägga ner med henne. Han menar att han är hundra procent säker på att barnet är hans och han kommer att hjälpa henne att lämna sin man ;( hur kan man göra såhär...

Ja man får väl se vart detta tar vägen. Kan ju vara så att när det närmar sig förlossning för henne, i Finland (!), kanske hon inser att det blev alldeles för krångligt att ha barn med en man som bor i Sverige. Hon kommer ha alla trumf på hand liksom. Han kommer inte kunna bestämma något om hon vill något annat kring barnet. 

Och vadå "hjälpa att lämna hennes man". Jag kan ha fel men jag får bilden av att din man är helt uppe i det blå och har målat upp framtidsbilder för sig själv som han inte alls vet ngt om. 
  • Anonym (???)
    Anonym (Förkrossad fru) skrev 2020-06-20 12:44:36 följande:

jag åkte till sommarstugan igår med min syster och hennes man ... tack för stödet. Kan inte återvända hem känner jag ;( han har hört av sig men han tror det är bäst vi är isär.

Nu ska du se till att ta allt stöd du kan, och så ska du se till att det blir så bra som möjligt för dig och ert barn. 
  • Anonym (???)
    Anonym (???) skrev 2020-06-20 12:52:56 följande:
    Nu ska du se till att ta allt stöd du kan, och så ska du se till att det blir så bra som möjligt för dig och ert barn. 
    Och se till att du och barnet kan bo i hemmet, så kan han dra någon annanstans. Var inte mesig, stå på dig med dina rättigheter.
    Köp ut honom om du kan, eller så får ni väl sälja så småningom, men jag tror du genast ska ta tag i sådana saker så att inte han är den enda som tänker och plötsligt befinner du dig i nån slags ekonomisk situation där han bestämmer hur att ska vara. 
    Anonym (???) skrev 2020-06-20 12:56:21 följande:

Och se till att du och barnet kan bo i hemmet, så kan han dra någon annanstans. Var inte mesig, stå på dig med dina rättigheter.

Köp ut honom om du kan, eller så får ni väl sälja så småningom, men jag tror du genast ska ta tag i sådana saker så att inte han är den enda som tänker och plötsligt befinner du dig i nån slags ekonomisk situation där han bestämmer hur att ska vara. 

Jag vet det är inte min starka sida :( vill bara vara med honom men inser att det är svårt. Han säger att han kan låta oss bo hemma. Han vill vara med på hennes förlossning men hon har sagt nej. De ska ses imorn kort så fort det är okej att åka. Känns så jävla skit.

Vad ska jag säga till vår dotter? Allt är så upp och ner... borde vänta tills vi vet mer kanske...

• Anonym (Liz)
    Anonym (Förkrossad fru) skrev 2020-06-20 14:17:55 följande:

Vad ska jag säga till vår dotter? Allt är så upp och ner... borde vänta tills vi vet mer kanske...

Överlåt åt din man att prata med sin dotter, varför skall du behöva ta ansvar för hans skit?

Om det inte går och du måste förklara för henne varför han inte är hemma med er kanske du kan säga att pappa gjort något som gjort dig ledsen, men att han får berätta för dottern vad det är som hänt när de ses.

Och TS, berätta för dina föräldrar så att du kan få stöd av dem. Du har inte gjort något som du behöver skämmas för, skammen är helt och fullt mannens att bära.
Svar på tråden Värsta jag varit med om... hjälp