Inlägg från: ALLIEVERDO |Visa alla inlägg
  • ALLIEVERDO

    Tips på personliga fina roliga bröllopspresenter

    Hej,

    Fick en liten snabb inbjudan till bröllop om 1 månad. Svägerskan. Jag vill gärna göra något personligt. Hade jag haft massa pengar gadd ju saken löst sig snabbare. Men tyvärr inte.

    Så snälla. Tips på roliga saker och fina saker. Framför allt personliga. ????

  • Svar på tråden Tips på personliga fina roliga bröllopspresenter
  • ALLIEVERDO
    Jagochdublirvi skrev 2020-06-21 11:27:52 följande:

    För det första; Vad har du för budget?

    Här är i alla fall några idéer:

    - En korg med flaska bubbel (måste inte vara det dyraste utan kanske bara någon som du tycker är god), lite jordgubbar, två skumpaglas, fungerar bra med billiga från Ikea, choklad och kanske en picknickfilt.

    - Om du är pysslig av dig så pyssla ihop något sådant som du brukar pyssla.

    - Köp en tom canvastavla och färger och så låt alla gästerna på bröllopet måla och skriva en hälsning

    - Köp två skumpaglas från tex Ikea som du själv målar med glasfärg. Du kan göra det enkelt med brudparets initialer och ett hjärta

    Sen kan du ju alltid ta och kolla runt och se om ni kan gå ihop till en gemensam present. Det kan vara allt från presentkort till en mysig restaurang eller övernattning till spa


    Tack för tipsen ?? gå ihop blir det nog inte med dessa gäster. Nu fick jag en idé, av dina tankar. Kanske hitta ett träd där alla får göra sina fingeravtryck som är närvarande gäster. Jag hade något liknande på mitt bröllop. Hmm.

    Försöker just nu lista ut om min skrivare kan skriva ut med klisterpapper också..

    Kommer ni på fler ideer så snälla skriv dom. Get mig inspiration. Har så mycket annat i livet just nu så detta kom med aningen stress press..
  • ALLIEVERDO
    Henrie skrev 2020-06-21 11:46:49 följande:

    Ett fint träd om dom har trädgård, bjuda dom på en hemlig överraskningsdag med picknick och aktiviteter eller lägga pärlplattor av ett fint foto (finns på panduro)


    Ja sådang pärlplatta foto har jag. Det tror jag hon gjort på dom redan. Annars hade det varit en perfekt idé. Sådant jag vill komma på ????
  • ALLIEVERDO
    Physalis skrev 2020-06-21 14:25:43 följande:

    Kanske kan du hitta någon hobbyartist online som kan måla eller skissa av en bild av paret?


    Åh du där sa du nåt jätte smart.. Har ju en kusin som målar.. Frågan är om hon målar människor... Måste kolla. Tack ????
  • ALLIEVERDO
    Litorina skrev 2020-06-21 14:15:12 följande:

    Sång/dikt/låt. (Om talangen finns, vill säga.)

    Ordna med en tavla som gästerna målar tillsammans. Ge den först ett namn, tex Sommarvigsel, Kärlek i Juli, eller nåt. :)

    En vacker ask med minnen från vigseln.

    Polaroidbilder från festen i fin ask.

    Album med bilder från engångskameror på borden.


    Finns så jäkla många bra idéer om man hade varit på bröllopet... Innan bröllopet ???????? är ju eg de bilderna man vill använda på tex presenter, som är tagna under själva bröllopet.

    Bröllopet blir litet. Endast 14 personer efter och de plus barn i kyrkan.
  • ALLIEVERDO

    Alla. Jag vet inte varför det blir massa frågetecken efter saker jag skriver. Så ni inte tror jag är galen ????????

  • ALLIEVERDO

    Har ni förslag på några fina texter rubriker jag kan skriva ovanför eller på det jag tillslut beslutar mig för.

    Om jag tex får någon att skissa eller måla dom. Vad kan va en fin tex över eller bild version av dom.. ????

    Tex två ringar i ett snöre och joined together

    Eller ja ni vet.. Sådant..

    Jag och min man har Always And Forever som vår "grej" så att säga..

    Behöver tips. Tack alla. Hade man haft mer tid hade det varit lättare

  • ALLIEVERDO
    Jagochdublirvi skrev 2020-06-22 09:31:33 följande:

    Hur bra koll har du på deras kompiskrets? Med lite detektivarbete (tex via Facebook om inte annat) kan du kanske kunna luska reda på kontaktuppgifter till deras kompisar, kontakta dom och fråga om de vill skicka en videohälsning till brudparet. Hälsningen skickar de sedan till dig och du sammanställer det till en film med något videoredigeringsprogram. Jag brukar använda iMovie. På så vis får alla de släkt och vänner som i vanliga fall kanske hade närvarat vid bröllopet möjlighet att visa att de tänker på brudparet och du kan ge en väldigt personlig present till dom som jag kan garantera att de kommer att bli rörda över. Det enda som krävs av dig är lite tid och lite detektivskills och behöver inte kosta ett öre.


    Ååh det va ju en superbra idé och så min stil. Älskar foto och film..

    Meeen skiter sig nog för de är väldigt lite på Facebook och har inte bra koll på kompisae. Kunde gjort med släkt ev men blir också lurigt så ingen känns utanför. Blir jävla gnäll.

    Å hinna få tag i alla osv då jag just nu ökar i tid på jobbet med en utmattning och ja livet allmänt. Men ååh detta hade ju varit så kul. Hmm.

    Brukar I movie funka på mobilklipp?
  • ALLIEVERDO

    Någon som vet om det finns nån sida eller program där man själv kan göra nån slags ritning eller få omgjorda bilder i skiss och sätta ihop osv visioner av en egen tavla eller annat? Hade eg velat ha någon som kan måla en vision jag har av deras hus, familj, väg hit och framtida väg ttp med datum. Har som sagt en vision. Men inte lätt att då tag i nån och kostar en del med, vilket vi inte har råd med just nu då detta bröllop kom väldigt ekonomiskt fel tid å så snabbt.

    Så fundera på om man kunde trixa på nåt sätt själv tro ????

  • ALLIEVERDO
    Themis skrev 2020-06-28 16:09:48 följande:

    Det första jag hade frågat mig är: Uppskattar brudparet personliga presenter?

    Att andra älskar att dreja vaser, sticka sjalar i neongarn, göra cupcakes med 200 olika spritsmunstycken eller hålla på med scrapbooking är roligt för dem, men kanske inget som alla tycker är fint eller en bra present. 

    Jag brukar fokusera på vad mottagaren faktiskt önskar sig/vad deras inredningsstil är snarare än på vad jag själv skulle vilja ge bort.


    Sant så sant. Dock vet jag att iaf frugan gillar personligt så hon sjölc hjälpt att ge mig personliga presenter och sjölc gillar det. Men sen vill man ju ändå inte ha vad som helst. Så försöker få det till pedoanligr men ändå nåt vettigt hmm. Svårt. De har precis byggt nytt hus med så man vill ju inte förstöra deras inredning med nåt de inte gillar heller hehe. Jätte svårt veta va de vill ha och behöver. Då bröllopet blev så kort varsel
  • ALLIEVERDO

    Såå synd att jag har så kort tid på mig nrä jag kommer på massa idéer.

    Nu har jag 2 idéer som jag behöver er hjälpa TT brainstorma och se om nåt funkar.

    Alt ett. En fin hjärta lykta med ev bröllops datum på och skriva nån fin text vers som innehåller första gnistan, låga och föralltid brinna..

    Någon som är bra på stt då ihop nåt fint med det?

    Alt 2. Roligt ge en korg med fina praktiska eller roliga saker som behövs när de nu är gifta.. Förslag tack ???? så jag snabbt kan börja leta..

    Alt 3. En låda med små lådor i där de ska öppna för varje årsdag de närmsta 5 eller 10 och det ska va nåt son påminner om ni vet bomulls bröllops osv. Meeen.. När jag söker blir jag inte klok. För det står ju inte samma på alla sidor. Så hur ska man veta vad som gäller?? Samt vad en del ämne ens är haha. Eller vad man kan hitta. Återigen tips mottages gärna på små saker som är roliga eller praktiska elelr romantiska i dessa teman. Ska se om jag får med bild på det jag menar

Svar på tråden Tips på personliga fina roliga bröllopspresenter