• Härnösand

    Hjälp kag tänder bara på äldre!

    Hej!

    Jag har ett "problem" och det är att jag tänder bara på äldre kvinnor. Allt ifrån 40 upp till 70. Åldern spelar ingen roll så, så länge dom inte är jämngamla med mig som är runt 30 snåret.

    Problemet är att ingen jag pratar med verkar vara intresserad av mig, jag ser helt ok ut. Muskulös med endel tatueringar. Jag har försökt varierande datingsidor men lyckas inte träffa en äldre. Detta är alltså inte bara enbart för sex utan för en relation.

    Ni som varit/är i samma sits hur gör ni?

    Och ni som är äldre än 30 och kan tänkas ha en relation både kärlek och sex relation. Hur tänker ni?

    Tack för svar :) fråga om det är något. Och dumma påhopp kan vi strunta i att skriva.

  • Svar på tråden Hjälp kag tänder bara på äldre!
  • Anonym (Går)
    MammAmma skrev 2020-06-24 09:46:04 följande:

    Smaken är ju som baken. Många kvinnor, oavsett ålder, vill ha äldre män. Jag har aldrig nånsin förstått mig på den preferensen, inte ens som tonåring, och skulle inte ens bromsa mig själv i att träffa yngre killar om jag hade bättre självkänsla.


    Menar du att det är nån slags Kris om kvinnor gillar yngre?
  • MammAmma
    Anonym (Går) skrev 2020-06-24 09:49:21 följande:

    Menar du att det är nån slags Kris om kvinnor gillar yngre?


    Hur utläser du det ur mitt svar?
  • Anonym (Går)
    MammAmma skrev 2020-06-24 09:50:21 följande:

    Hur utläser du det ur mitt svar?


    Det där du skrev om självkänsla. Jag tolkade det helt fel
  • Anonym (Signatur 43 år)
    MammAmma skrev 2020-06-24 09:46:04 följande:

    Smaken är ju som baken. Många kvinnor, oavsett ålder, vill ha äldre män. Jag har aldrig nånsin förstått mig på den preferensen, inte ens som tonåring, och skulle inte ens bromsa mig själv i att träffa yngre killar om jag hade bättre självkänsla.


    Det är väl just självkänslan som gör att man dras till äldre män. Man vågar ta för sig helt enkelt.
  • Miss Sunny
    Anonym (Signatur 43 år) skrev 2020-06-24 10:10:39 följande:
    Det är väl just självkänslan som gör att man dras till äldre män. Man vågar ta för sig helt enkelt.
    Nån gillar äldre, andra yngre. Det gäller båda kön, verkar som många blir provocerade av att nån äldre kvinnor föredrar yngre män. Vad är problemet ?
  • MammAmma
    Anonym (Signatur 43 år) skrev 2020-06-24 10:10:39 följande:

    Det är väl just självkänslan som gör att man dras till äldre män. Man vågar ta för sig helt enkelt.


    Nja. Jag dras inte till äldre män, trots lite kass självkänsla emellanåt, så det beror nog på annat
  • MammAmma
    Anonym (Går) skrev 2020-06-24 09:55:48 följande:

    Det där du skrev om självkänsla. Jag tolkade det helt fel


    Ah. Jag menade ju förstås att om jag haft bättre självkänsla så hade jag "jagat" ännu yngre killar. Och vågat mig på att visa intresse för snyggare män också.

    Pga självkänslan undviker jag killar som jag anser vara "out of my league" och jag vågar inte flörta med nån eftersom det känns förmätet av mig och jag tänker även att det skulle bli dålig stämning om de visar sig vara upptagna xD
  • Anonym (Signatur 43 år)
    MammAmma skrev 2020-06-24 11:54:44 följande:

    Nja. Jag dras inte till äldre män, trots lite kass självkänsla emellanåt, så det beror nog på annat


    Menade att det är oftast självkänslan som styr åldersskillnad oavsett åt vilket håll.
  • MammAmma
    Miss Sunny skrev 2020-06-24 10:31:05 följande:

    Nån gillar äldre, andra yngre. Det gäller båda kön, verkar som många blir provocerade av att nån äldre kvinnor föredrar yngre män. Vad är problemet ?


    Precis. Det är som vilken preferens som helst ju.

    Jag dejtade en man som inte för allt i världen kunde tänka sig en blond kvinna, medan många inte bryr sig om hårfärg. Precis som att en del inte ser ålder som en faktor, medan andra främst dras till en viss åldersgrupp.
  • Lejon10

    Är 53 år o har en sexdröm om 70+ kvinnor

    Det är något speciellt med er äldre kvinnor

  • Anonym (Går)
    MammAmma skrev 2020-06-24 12:00:05 följande:
    Ah. Jag menade ju förstås att om jag haft bättre självkänsla så hade jag "jagat" ännu yngre killar. Och vågat mig på att visa intresse för snyggare män också.
    Aha jag tolkade dig helt fel där så ännu yngre menar du killar som är 19-20 då? 
  • MammAmma
    Anonym (Går) skrev 2020-06-24 16:19:12 följande:

    Aha jag tolkade dig helt fel där så ännu yngre menar du killar som är 19-20 då? 


    Nej. Jag är inte nere och fiskar i min sons ålder.
  • Anonym (Går)
    MammAmma skrev 2020-06-24 20:05:31 följande:
    Nej. Jag är inte nere och fiskar i min sons ålder.
    Hur ska du undvika det
  • MammAmma
    Anonym (Går) skrev 2020-07-16 15:38:45 följande:

    Hur ska du undvika det


    Du ser, jag ser till att ta reda på saker och ting om en person innan jag ligger med honom. Så det är lätt att undvika.
  • Anonym (M)

    Jag tänder inte endast på äldre men visst är det så att mogna kvinnor alltid tilltalat mig. Tror det är en kombination av att vi ofta har bra personkemi och kan ha djupare samtal samtidigt som jag känner mig mer avslappnad omkring dem.

    Sen är det nog lite av det olämpliga i det som lockar också - finns ju rätt många som inte tycker att det passar sig med en ung man och en betydligt äldre kvinna. Just den biten kanske har klingat av något i takt med att jag själv blivit äldre men är trots allt fortfarande relativt ung.

  • Lejon10

    En70+ kvinna är en sexdröm jag vill uppleva

    Dom utstrålar något speciellt äldre kvinnor

Svar på tråden Hjälp kag tänder bara på äldre!