Hyckleri-OS
Vilka skulle vinna i Hyckleri-OS?
Vilka skulle vinna i Hyckleri-OS?
Ja om det inte är hyckleri så vet jag inte vad? Okunskap? Att man är naiv? Bara kommentaren du skriver att man som kvinna kan få mannen att tända bara man sätter på sig sexiga underkläder visar att du verkligen inte förstår grejen med att leva i ett sexlöst förhållande. Vore det så enkelt så skulle det väl inte finnas en enda kvinna som ofrivilligt lever sexlöst med sin partner?!
Hyckleri-OS? Är det en tävling? Kanske kan vinna om jag tränar hårt, idag skulle jag inte ha en chans.
Jag håller med New Dawn till stor del. Väldigt ofta när det klagas på hyckleri bland svarar i trådar så finns det stora nyansskillnader mellan trådarna även om problemet på en ytlig nivå är densamma.
Sen finns det ett fåtal trådar där en ts blir taskigt behandlad pga folks fördomar, men då brukar andra ofta komma till undsättning och ifrågasätta det.
Jag skulle säga att båda män och kvinnor är lika stora hycklare för vi alla blir påtvingade samma normer och fördomar.
Jag är kvinna men svarade ändå kvinnor. Det gäller iaf här på FL.
Svaren de flesta kvinnor skriver här på FL är helt olika om det gäller en man eller kvinna. Jag har sett det själv i mina trådar.
Om jag som kvinna skriver om att min man inte vill ha sex längre så kommer kommentarer om att han nog är otrogen, jag förtjänar bättre o.s.v. Om en man skriver samma sak är det direkt kommentarer om att han måste göra mer hemma, han får acceptera att hon inte vill, sluta att enbart tänka på sex o.s.v.
Sen är frågan om det är samma personer som svarar, det vet jag inte. Men oavsett skriver de inte samma råd i en tråd skriven av en man som i en tråd skriven av en kvinna.
Nu är ju villkoren för män och kvinnor tyvärr fortfarande olika i vårt samhälle och bakomliggande orsaker till ett likartat beteende hos män respektive kvinnor oftast är vitt skilda just pga dessa olika villkor. Därför får män och kvinnor olika råd och kommentarer. Det är knappast konstigt eller hycklande utan en naturlig konsekvens av ett ojämlikt samhälle.
De värsta hycklarna på FL är dessa incells som klagar på kvinnor. Eller slöa män som klagar på sexbrist.
Din kommentar är ett praktexempel på hyckleri. Minskad sexlust hos kvinnor är ett jättestort problem (varför tror du annars att det finns ett eget subforum för det här?) och beror i de flesta fall INTE på att mannen blivit slö. Lika litet som att minskad sexlust his en man beror på att kvinnan blivit det. Man tar sig för pannan.
Svepande generaliseringar som missar poängen. Visst finns det män som beter sig som du beskriver och då är det knappast konstigt att kvinnan tappar lusten. Och visst drar kvinnor i många fall större lass i hemmet. Men bara för att det finns betyder det inte att det alltid eller ens allra oftast är så. Du behöver bara gå in på vilket diskussionsforum om klimakteriet som helst för att se sida efter sida av kvinnor - och ibland män - som klagar över att de tappat sexlusten och inte för att deras män är lata och oansvariga. Det finns många kvinnor här på FL som säger samma sak - och för den delen många kvinnor som klagar över att deras män tappat lusten utan att det för den skull beror på dem. Att reflexmässigt försöka kränga in varje fall på bristande sexlust i någon slags könsrollsmall tyder på extrem okunnighet. Att dessutom hävda att det alltid är mannens fel är hyckleri.