• Anonym (lettehgamesbegin)

Hyckleri-OS

Vilka skulle vinna i Hyckleri-OS?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hyckleri-OS
  • New  Dawn
    Joyho skrev 2020-07-02 12:31:55 följande:

Ja om det inte är hyckleri så vet jag inte vad? Okunskap? Att man är naiv? Bara kommentaren du skriver att man som kvinna kan få mannen att tända bara man sätter på sig sexiga underkläder visar att du verkligen inte förstår grejen med att leva i ett sexlöst förhållande. Vore det så enkelt så skulle det väl inte finnas en enda kvinna som ofrivilligt lever sexlöst med sin partner?!

På vilket sätt med du att folk är hycklare när de ger män och kvinnor olika råd? Ska man alltid ge samma? I så fall vilket råd är det rätta?

Du har verkligen missuppfattat mig. Jag tycker generellt att sexproblem är olika och har olika grund. Jag tror faktiskt aldrig jag gett rådet att använda sexiga underkläder. Jag brukar inte heller fokusera på hudhållsarbete heller, men just detta med underkläder är en tydlig skillnad mellan män och kvinnor då män i mycket, mycket, större utsträckning kan tända på att kvinnan sätter på sig sexiga underkläder än vad kvinnor

gör. Även hushållsarbete kan påverka en kvinna mer än en man.... Om det är ojämt. Jag tror mer sällan det påverkar mäns sexlust. Jag tror att det faktiskt är viss skillnad mellan män och kvinnors sexualitet.

På vilket sätt menar du att jag inte förstår hur det är att leva sexlöst? Måste man tycka att män och kvinnor ska vara exakt lika, och råden alltid desamma för att ha förståelse?

Suck... Jag tror inte att det är så enkelt som att det enda man behöver göra som kvinna, är att sätta på sig sexiga underkläder. Det var ETT EXEMPEL på könsskillnader.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (OS?)

Hyckleri-OS? Är det en tävling? Kanske kan vinna om jag tränar hårt, idag skulle jag inte ha en chans.

• Physalis

Jag håller med New Dawn till stor del. Väldigt ofta när det klagas på hyckleri bland svarar i trådar så finns det stora nyansskillnader mellan trådarna även om problemet på en ytlig nivå är densamma.

Sen finns det ett fåtal trådar där en ts blir taskigt behandlad pga folks fördomar, men då brukar andra ofta komma till undsättning och ifrågasätta det.

Jag skulle säga att båda män och kvinnor är lika stora hycklare för vi alla blir påtvingade samma normer och fördomar.

Korrekturläser som en kratta
  • MsFry
    Anonym (O) skrev 2020-07-01 12:28:07 följande:

Jag är kvinna men svarade ändå kvinnor. Det gäller iaf här på FL.

Svaren de flesta kvinnor skriver här på FL är helt olika om det gäller en man eller kvinna. Jag har sett det själv i mina trådar.

Om jag som kvinna skriver om att min man inte vill ha sex längre så kommer kommentarer om att han nog är otrogen, jag förtjänar bättre o.s.v. Om en man skriver samma sak är det direkt kommentarer om att han måste göra mer hemma, han får acceptera att hon inte vill, sluta att enbart tänka på sex o.s.v.

Sen är frågan om det är samma personer som svarar, det vet jag inte. Men oavsett skriver de inte samma råd i en tråd skriven av en man som i en tråd skriven av en kvinna.

Nu är ju villkoren för män och kvinnor tyvärr fortfarande olika i vårt samhälle och bakomliggande orsaker till ett likartat beteende hos män respektive kvinnor oftast är vitt skilda just pga dessa olika villkor. Därför får män och kvinnor olika råd och kommentarer. Det är knappast konstigt eller hycklande utan en naturlig konsekvens av ett ojämlikt samhälle.

De värsta hycklarna på FL är dessa incells som klagar på kvinnor. Eller slöa män som klagar på sexbrist.
  • New  Dawn
    MsFry skrev 2020-07-03 11:06:27 följande:

Nu är ju villkoren för män och kvinnor tyvärr fortfarande olika i vårt samhälle och bakomliggande orsaker till ett likartat beteende hos män respektive kvinnor oftast är vitt skilda just pga dessa olika villkor. Därför får män och kvinnor olika råd och kommentarer. Det är knappast konstigt eller hycklande utan en naturlig konsekvens av ett ojämlikt samhälle.

De värsta hycklarna på FL är dessa incells som klagar på kvinnor. Eller slöa män som klagar på sexbrist.

Ja, jag håller med om första stycket.

Vissa olikheter kommer vi dock aldrig undan. Jag tror inte vi ska sträva efter det heller. Exemplet underkläder är en sak. Män (som grupp) kommer alltid lättare att tända på att se kvinnokroppen, särskilt om den visas upp i sexuellt syfte, än kvinnor(som grupp). Män kommer alltid kunna tänka sig ha sex med fler antal kvinnor, än kvinnor med män. Vissa saker är biologiska.

Jag tycker inte incels är hycklare heller. Deras erfarenhet att det är svårt att hitta tjejer är en verklighet. Inte ett hyckleri. Problemet med dem är att de inte vill ändra sig, utan fastnar i att problemet ligger i att kvinnor inte tar initiativ. Det är en del av problemet, men att sitta hemma och vara bitter för att kvinnor har lättare att hitta en random man är ändå sjävvalt. Dock inte ett hyckleri.

Slöa män hycklar inte när de klagar på sexbrist. De hanterar sin situation dåligt bara.

Hycklare är att tex vara ögontjänare att "bluffa" och luras, och jag tycker exemplena som kommer här i tråden inte har med det att göra.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (man)
    MsFry skrev 2020-07-03 11:06:27 följande:

Din kommentar är ett praktexempel på hyckleri. Minskad sexlust hos kvinnor är ett jättestort problem (varför tror du annars att det finns ett eget subforum för det här?) och beror i de flesta fall INTE på att mannen blivit slö. Lika litet som att minskad sexlust his en man beror på att kvinnan blivit det. Man tar sig för pannan.
  • MsFry
    Anonym (man) skrev 2020-07-03 12:02:41 följande:

Din kommentar är ett praktexempel på hyckleri. Minskad sexlust hos kvinnor är ett jättestort problem (varför tror du annars att det finns ett eget subforum för det här?) och beror i de flesta fall INTE på att mannen blivit slö. Lika litet som att minskad sexlust his en man beror på att kvinnan blivit det. Man tar sig för pannan.

Ja man tar sig för pannan, åt din aningslöshet.

Så många kvinnor kämpar ihjäl sig med hem, familj och jobb. På det förväntas hon vara kåt, glad och tacksam på en man som allt som ofta har attityden att hon har för höga krav, inte släpper in honom i projektledandet eller vad nu för slö ursäkt han kan komma på för att slippa ta ansvar. Så ta dig för pannan allt du vill, du har uppenbarligen ingen aning om varför du gör det dock.
  • Anonym (man)
    MsFry skrev 2020-07-03 12:08:53 följande:
    Ja man tar sig för pannan, åt din aningslöshet.

Så många kvinnor kämpar ihjäl sig med hem, familj och jobb. På det förväntas hon vara kåt, glad och tacksam på en man som allt som ofta har attityden att hon har för höga krav, inte släpper in honom i projektledandet eller vad nu för slö ursäkt han kan komma på för att slippa ta ansvar. Så ta dig för pannan allt du vill, du har uppenbarligen ingen aning om varför du gör det dock.
    Svepande generaliseringar som missar poängen. Visst finns det män som beter sig som du beskriver och då är det knappast konstigt att kvinnan tappar lusten. Och visst drar kvinnor i många fall större lass i hemmet. Men bara för att det finns betyder det inte att det alltid eller ens allra oftast är så. Du behöver bara gå in på vilket diskussionsforum om klimakteriet som helst för att se sida efter sida av kvinnor - och ibland män - som klagar över att de tappat sexlusten och inte för att deras män är lata och oansvariga. Det finns många kvinnor här på FL som säger samma sak - och för den delen många kvinnor som klagar över att deras män tappat lusten utan att det för den skull beror på dem. Att reflexmässigt försöka kränga in varje fall på bristande sexlust i någon slags könsrollsmall tyder på extrem okunnighet. Att dessutom hävda att det alltid är mannens fel är hyckleri.
  • MsFry
    Anonym (man) skrev 2020-07-03 12:21:51 följande:

Svepande generaliseringar som missar poängen. Visst finns det män som beter sig som du beskriver och då är det knappast konstigt att kvinnan tappar lusten. Och visst drar kvinnor i många fall större lass i hemmet. Men bara för att det finns betyder det inte att det alltid eller ens allra oftast är så. Du behöver bara gå in på vilket diskussionsforum om klimakteriet som helst för att se sida efter sida av kvinnor - och ibland män - som klagar över att de tappat sexlusten och inte för att deras män är lata och oansvariga. Det finns många kvinnor här på FL som säger samma sak - och för den delen många kvinnor som klagar över att deras män tappat lusten utan att det för den skull beror på dem. Att reflexmässigt försöka kränga in varje fall på bristande sexlust i någon slags könsrollsmall tyder på extrem okunnighet. Att dessutom hävda att det alltid är mannens fel är hyckleri.

Klimakteriet är absolut en orsak till bristande sexlust. Men kvinnor som befinner sig i småbarnsåren är knappast i klimakteriet. De flesta som hänger på FL och klagar på sina bristande sexliv är just människor med småbarn. Ser inte supermånga trådar gällande andra än den kategorin här....

Nej det är inte hyckleri att hävda att det oftast är mannens fel. Man kan ha olika åsikter om skuldbördan men hyckleri är det ej.

Det kan finnas många orsaker till bristande sexlust men en av de allra största orsakerna bland just småbarnsföräldrar är brist på energi och allmän trötthet. Vilket ofta är ett problem som kvinnor, i småbarnsperioden, tampas med i större utsträckning än män.

Jag pratar nu alltså om inlägg på familjeliv, inte hur det ser ut i övriga samhället.
  • Anonym (man)
    MsFry skrev 2020-07-03 12:36:04 följande:
    Klimakteriet är absolut en orsak till bristande sexlust. Men kvinnor som befinner sig i småbarnsåren är knappast i klimakteriet. De flesta som hänger på FL och klagar på sina bristande sexliv är just människor med småbarn. Ser inte supermånga trådar gällande andra än den kategorin här....

Nej det är inte hyckleri att hävda att det oftast är mannens fel. Man kan ha olika åsikter om skuldbördan men hyckleri är det ej.

Det kan finnas många orsaker till bristande sexlust men en av de allra största orsakerna bland just småbarnsföräldrar är brist på energi och allmän trötthet. Vilket ofta är ett problem som kvinnor, i småbarnsperioden, tampas med i större utsträckning än män.

Jag pratar nu alltså om inlägg på familjeliv, inte hur det ser ut i övriga samhället.
    Bristande sexlust i småbarnsåldern är ett övergående och för det mesta lättlöst problem. Bristande sexlust i klimakteriet och senare är ett stort och extremt svårlöst problem som drabbar mer än hälften av alla par förr eller senare. Det finns gott om inlägg av män och kvinnor som har passerat småbarnsåldern på FL. Väldigt många av männen som klagar på sexbrist här har partner i 40-50årsåldern så det är knappast så att det bara är småbarnsföräldrar på FL - i varje fall inte på Sex och samlevnad.
Svar på tråden Hyckleri-OS