Inlägg från: Anonym (Desperat) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Desperat)

    Att vara utan sex

    Hej!

    Vi är ett par som varit tillsammans i 25 år nu. Vi har inga barn tillsammans utan har barn på varsitt håll. I början hade vi underbar sex som jag tror dom flesta har i ett förhållande. Men dom sista åren har vårt sexliv avtagit avsevärt. Jag är 55 år och min fru är 4 år äldre en mig alltså 59 år.

    Jag tänder på min fru fortfarande efter alla dessa år och sex är något som jag tycker hör till i ett förhållande om man älskar varandra. Sex är något jag tycker är underbart mellan 2 st som verkligen älskar varandra.

    Nu till det tråkiga, min fru vill inte längre ha sex med mig.

    Är det något som händer med kvinnor när dom blir äldre att sex avtar?

    Är det därför män skaffar yngre när dom blir äldre? Jag ställer dessa frågor för att få ett svar från personer som kanske sitter i samma situation eller från äldre kvinnor som vet mer hur deras sexlust förändras med åldern?

    Jag älskar min fru men det har gått så långt att jag funderar på att det är lika bra att vi går åt varsitt håll pga detta. Jag kan inte leva i ett förhållande där sex inte existerar överhuvudtaget. Jag vill inte heller vara otrogen mot min fru bara för att vi inte har sex.

    Har försökt prata med henne om detta men får egentligen inget bra svar förutom att det nog blir bättre. Men det kommer inte bli bättre. Detta har pågått för länge och jag har väl någonstans hoppats att det skulle bli bättre men har insätt att det kommer inte bli någon förändring från hennes sida när det gäller sexet tyvärr.

    Saknar närheten och sex så vad ska man göra?

    Jag kan inte vara ensam om denna situation? Fler måste ha varit i samma som jag sitter i just nu. Jag vill inte fortsätta leva i ett förhållande där sex och närhet inte fungerar även om jag älskar min fru så kan jag inte fortsätta leva utan detta. Har ni några råd att ge till en desperat sex hungrig man? Otrohet är helt uteslutet från min sida så länge vi är gifta.

  • Svar på tråden Att vara utan sex
  • Anonym (Desperat)

    Jag förstår att detta med sex livet är väldigt individuellt och att vissa kanske klarar sig utan ett sex liv. Men att lägga av med sex vid en åldern av 55 år finns tyvärr inte på kartan för min del i alla fall. Varför skulle jag vara utan någonting som jag verkligen tycker om? Jag vill så länge jag klara av det och hoppas det blir länge i livet :)

    Jag vill kunna ha sex lite överallt med den jag är tillsammans med. Att vara pryd när man har sex är inget för mig, sköter man det bara snyggt och inga andra blir lidande av att se det så kan man egentligen ha sex lite överallt. Spontan sex har ingen dött utan det är även sådant som förgyller sex livet. Vi alla är olika och alla ska självklart göra som dom själva vill och trivs med tillsammans. Men att leva i ett förhållande utan allt detta är inget jag klara av.

    Ett bra sexliv hör till i ett förhållande.

    Sen vill jag självklart inte att man fru ska släppa till bara för att jag vill ha sex, båda ska självklart ha samma intresse när det gäller sex. Att ha sex med någon som inte vill är helt bortkastat.

    Kanske en del tycker att jag är en idiot som resonerar på detta sätt. Har fått höra flera gånger att en del tycker att det finns så mycket annat en bara sex i ett förhållande.

    Självklart är det så men ett bra sexliv i ett förhållande är i mina ögon lika viktigt.

    Ja vad ska man göra? Trodde väl aldrig att man skulle hamna i detta läge när man tänker tillbaka hur allting har varit. Detta är så förbannat frustrerande.

  • Anonym (Desperat)
    Anonym (JW) skrev 2020-07-07 07:57:23 följande:

    Jag är gift med en 57 årig man och i vårt fall så är det han som inte vill ha sex mer än 1 gång per vecka vilket är alldeles för lite för min del så det är nog olika. Jag är 34 om det har något med saken att göra.


    Din man borde var överlycklig :) Tror du och jag skulle passa bättre ihop, vi byter partner så lever alla lyckliga sen.:) :) :) skämt o sido, jag kunde inte hålla mig och skämta till det.

    Hoppas du tar det på rätt sätt?
  • Anonym (Desperat)
    Vanessa89 skrev 2020-07-07 13:29:53 följande:

    Ditt val av användarnamn var iallafall väldigt överensstämmande med signalerna du skickar.. sjukt jävla osmakligt


    Precis vad jag förväntade mig av någon här på forumet fast jag skrev att det var på skämt.

    Men jag är inte förvånad över ditt svar. Vissa människor tål inte vissa skämt och det brukar väl vara dom som är pryda när det gäller sex eller prat om sex överhuvudtaget. Usch fy så få man absolut inte säga, man får ju absolut inte skämta när det gäller sex?

    Självklart får du ha din åsikt om mitt inlägg men att inte kunna se skämtet i mitt inlägg tycker jag bara är tragiskt.

    Jag ber om ursäkt om jag förstörde din kväll med mitt osmakliga "skämt" :)

    Jag hoppas du får en givande kväll ändå.
  • Anonym (Desperat)
    Anonym (Kvinna34) skrev 2020-07-07 15:16:44 följande:

    Det är lika vanligt att männens sexlust minskar med åldern. Testosteronet sjunker för varje år efter 35. 


    Det har jag tyvärr inte märkt :) vilket jag är glad över. Får inte skriva för mycket för vissa tar illa vid sig och tycker det är osmakligt :(
  • Anonym (Desperat)

    [quote=80508869][quote-nick]Anonym (JW) skrev 2020-07-07 14:20:08 följande:[/quote-nick]

    Till trådstart:

    Absolut jag är på????.

    Jag vet inte hur många ggr det har bråkats om det och då ska han ha någon vid sidan av mig istället????

    Jag hade tänkt mig att ta dessa semesterveckor till att komma fram till något vettigt.

    Det är ju nästan att man blir lite sugen :) Kanske allt har en mening.?Hahaha

    Nu får man snart ett svar att detta var också jävligt osmakligt från en viss person :)

    Men jag bjuder på detta.

    Det som förvånar mig i denna tråd är att det finns män som inte vill längre, ändå så har dom yngre tjejer vilket är ännu mer förvånade att lusten inte finns. Jag tycker dom borde vara jävligt tacksamma som är tillsammans med någon som vill så ofta.

    Ni som har äldre män vad var det som gjorde att ni blev tillsammans? Har ni varit tillsammans länge? Även om man har varit tillsammans länge så tycker jag att sex livet inte ska försämras med tiden, men tydligen så är det mer vanligt en vad jag har trott.

  • Anonym (Desperat)
    Joyho skrev 2020-07-07 17:37:33 följande:

    Jag tror inte att anledningen att man blir tillsammans är nåt annorlunda mot de som har förhållande med nån jämnårig. I mitt fall handlade det om att jag blev kär. Sen har jag alltid dragits till äldre män. Det är nåt jag tänder på. Både fysiskt och mentalt. Vi har varit ihop i drygt 11 år nu.


    Sant. Varken känslor eller kärlek har någon ålder. Det är bara siffror som tur är. :)
  • Anonym (Desperat)
    Anonym (Varför) skrev 2020-07-07 21:37:07 följande:

    Varför runkar du inte? Måste du ha sex för att få orgasm?


    Jag tror du har levt själv för länge och inte haft en kvinna vid din sida om du inte inser vad detta handlar om. Så fortsätt du med ditt runkande :)
  • Anonym (Desperat)
    Anonym (suck) skrev 2020-07-08 11:15:47 följande:

    För att svara ts så är jag kvinna 40 plus och min sexlust har inte minskat med åldern. Tvärtom har den gynnats av att jag är självsäkrare och erfarnare än när jag var yngre.


    Det är bara till att gratulera att du känner dig självsäkrare och erfarnare. Hoppas lusten inte minskar när du blir ännu äldre :)
  • Anonym (Desperat)
    Kirenaj68 skrev 2020-07-08 15:38:12 följande:

    Vad det dig han vände sig till?


    Anonym (alltså) skrev 2020-07-08 15:15:13 följande:

    Det är ju helt otroligt... hur du först bedyrar att du älskar din fru och så vidare, för att i nästa andetag så fort en (yngre) kvinna skriver att hon gillar sex så är du igång. Tror du det skulle få din fru att vilja ha mer sex med dig? 

    Sett detta i flera trådar där till synes oskyldiga män vill ha hjälp med sin relation. Sluta vara så slemmiga så kanske era fruar gillar er.


    Vissa människor kan inte skilja på skämt och allvar. Skämtar man när det gäller sex så ska det vara så jävla tabu belagt.

    Folk som skriver här här inne behöver inte vara en kvinna som svarar eller att åldern stämmer som dom skriver.

    Herregud människa ta inte allt så jäkla allvarligt.

    Har jag kontaktat människan överhuvudtaget? Folk som svara här kan vara anonyma som jag varken vet kön på , ålder eller hur personen ser ut? Inget av detta kan man vara säker på till 100 %.

    Så vad tror du egentligen?

    Kan till 110% garantera att du är en kvinna. För skämtar jag om detta då menar jag allvar tydligen.

    Jag vet inte vilken erfarenhet du har av män men tydligen så är den inte så bra med tanke på ditt sätt att anklaga mig. Men är man som Pruskiluskan eller Kommandoran då kan man inte se det ironiska i det man skriver utan tar varje ord på allvar och tar det till att allt som han skriver är det han vill. Det är bara så tragiskt med er som har ett tunnelseende och inte kan skilja på skämt eller allvar. Hade jag varit intresserad av en yngre kvinna då hade jag väl inte valt en som var äldre än mig?
  • Anonym (Desperat)
    Kirenaj68 skrev 2020-07-08 15:38:12 följande:

    Vad det dig han vände sig till?


    Som svar på din fråga så är det NEJ.

    Om du är så nyfiken så finns allt att läsa i tråden jag har skrivit. Vissa bitter k kan inte ta skämt när man diskuterar sex. Det konstiga i allt detta är att om en kvinna skriver någonting opassande i en tråd då hör man ingen åsikt om det. Men så fort en man skriver något på skämt då tas det på allvar direkt. Det är bara så jävla tragiskt hur vissa människor är.

    Att skämta när det gäller sex får man absolut inte göra det fyy fyy. Vissa tar väldigt illa vid sig.
Svar på tråden Att vara utan sex