• Nico91

BIM Augusti 2020

Hej!

Så kom den oönskade mensen i juli igen.

Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

• Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • CvKs

Hej tjejer.

Jag tror att jag ger upp start. Har sedan i torsdags testat svagt positivt med olika tester.

Så det verkar inte ha tagit sig ordentligt denna gång heller. Testade med ett rfsu nu på morgonen. Negativt.

Suck,känner mig så uppgiven.

Brösten ömmar,illamåendet hållet i sig men har ingen som helst molvärk. Jag får nog ringa gyn idag för en kontroll. Kolla så att man inte har någon cysta eller sånt så stör. Man tycker ju att testerna borde ha blivit starkare vid det här laget. Kommer inte mensen innan söndag testar jag såklart igen.

Här är en bild på testet imorse.

• Bäbiiiis
    Anonym (Längtar) skrev 2020-08-10 22:17:05 följande:

Får du ett streck på ÄL+5 är det spökstreck. Finns en anledning till att det inte är någon mening att testa så tidigt och det är att ägget inte hunnit fästa än. Spara dina pengar och vänta tills ägget har haft en chans att fästa och börja producera det hormon som mäts med gravidtest. Förra gången plussade jag på ÄL+9 men det var så jäkla tidigt att det lika gärna kunnat vara spök. Först dagen efter litade jag på resultatet.

Spökstreck vet jag inte vad det är för något. Menar du ett defekt gravtest? Eller så pass låga hcg-halter att strecket nästan blir för svagt för att se? Eller ett test som regerat på hcg som sedan sjunker igen pga ett mkt tidigt missfall...? Defekta test är ju tråkigt att drabbas av men det är nog rätt ovanligt.

Sen tror jag inte man ska vara så kategorisk och säga att det tar si eller så många dagar för ägget att fästa. Infästningsprocessen är lång och sannolikt börjar hcg utsöndras redan innan ägget har fäst. Att det står vanligtvis 5-6 dagar på många mammasidor betyder inte att det alltid är exakt 5-6 dagar. Googlar man hcg tabell hittar man mängder av tabeller som visar hur hcg höjs vecka för vecka och inom första veckan efter äl kan halten bli så hög som 50 hCG IU/L om man har lite tur.

Läste bl.a denna artikel (som visserligen är ganska gammal):

fof.se/tidning/2007/5/artikel/har-faster-agget

Om ni andra hittat fler vetenskapliga artiklar om detta får ni gärna länka. Alltid kul att lära sig mer.

Jag plussade vid äl+6 förrförra grav om än väldigt väldigt svagt. På äl +9 var det desto tydligare så att det är möjligt betvivlar jag inte men säkert ovanligt.

Hur som helst skulle jag inte kalla detta test som jag tog igår för positivt eftersom jag inte vet om strecket verkligen finns där eller bara är inbillning. Men för ca 18 kr per test känns det helt ok att mitt i denna olidliga väntan unna mig nöjet att testa tidigt.
  • Mylilla86
    CvKs skrev 2020-08-11 06:22:00 följande:

Hej tjejer.

Jag tror att jag ger upp start. Har sedan i torsdags testat svagt positivt med olika tester.

Så det verkar inte ha tagit sig ordentligt denna gång heller. Testade med ett rfsu nu på morgonen. Negativt.

Brösten ömmar,illamåendet hållet i sig men har ingen som helst molvärk. Jag får nog ringa gyn idag för en kontroll. Kolla så att man inte har någon cysta eller sånt så stör. Man tycker ju att testerna borde ha blivit starkare vid det här laget. Kommer inte mensen innan söndag testar jag såklart igen.

Åh nej, så tråkigt :/

Verkar ju tyvärr illavaralande om testerna inte ökar :/ Ja ring gyn och be om en tid <3 Håller såklart tummarna ändå att det skulle kunna gå vägen!
  • Bäbiiiis

Hej tjejer.

Olika testar är ju olika känsliga. Har du testat med samma märke varje gång?
  • CvKs
    Bäbiiiis skrev 2020-08-11 09:01:57 följande:

Olika testar är ju olika känsliga. Har du testat med samma märke varje gång?

Första jag tog i torsdags var ett PE.

Sen har jag testat med cb plus. Det är dom som är tydligast. Tog även ett llyods testa tidigt i söndags som visade svagt. Digitala sa inte gravid i fredags.

Jag har bim nån dag mellan i söndags och nu på söndag. Så jag kan ha passerat men det kan ändå vara förtidigt.Dessa svaga test man får gör att man bara vill fortsätta testa tills det blir starkare. Testnarkoman som man är haha.
  • Anonym (Hoppas ändå)

Hej tjejer.

Förstår precis hur du känner! <3

Jag fick ju ett fullt synligt, om än svagt streck på CB igår.

Idag negativt på digitalt, och knappt synbart streck/skugga på vanliga CB.

Störd som man är, så tog jag även en rfsu sticka. Även där tycker jag mig se ett ytterst svagt streck.

Men nu tänker ja släppa det här fram till helgen.

Pluggar på distans och har en träff med klassen nu i slutet på veckan. Så jag kommer unna mig lite bubbel, och ha en rolig tid med de. Så får vi se om mensen dyker upp till helgen eller inte.

Bara så less på att ha en mage som är i uppror, ömma tuttar, å lätt illamående :/
  • Bäbiiiis
    CvKs skrev 2020-08-11 09:25:19 följande:

Första jag tog i torsdags var ett PE.

Sen har jag testat med cb plus. Det är dom som är tydligast. Tog även ett llyods testa tidigt i söndags som visade svagt. Digitala sa inte gravid i fredags.

Jag har bim nån dag mellan i söndags och nu på söndag. Så jag kan ha passerat men det kan ändå vara förtidigt.Dessa svaga test man får gör att man bara vill fortsätta testa tills det blir starkare. Testnarkoman som man är haha.

Jag förstår dig helt. Väntar precis på att få hem babyplan early pregnancy som läser av hcg-halter från 10 ml/ml.

Håller tummarna för dig!
  • CvKs
    Bäbiiiis skrev 2020-08-11 09:55:57 följande:

Jag förstår dig helt. Väntar precis på att få hem babyplan early pregnancy som läser av hcg-halter från 10 ml/ml.

Håller tummarna för dig!

Ja det är galet.

Jag bifogar 2 st bilder. Översta bilden är tagen i söndags kväll och den undre är tagen igår med morgonurin. Pluset syns mer irl och är svagt blått.

Jag kanske vara inbillar mig?

Har ialf fått samma lika på typ 6 sånna test.

Verkar vara starkare pä kvällen. Skumt. Lycka till när dina test kommer :)

• jowald

Känns som negativt men ändå känns de som det syns något svagt? Någon som ser något?

• Bäbiiiis
    jowald skrev 2020-08-11 10:03:02 följande:

Känns som negativt men ändå känns de som det syns något svagt? Någon som ser något?

Jag tycker att jag ser något väldigt svagt. Spännande!!!
Svar på tråden BIM Augusti 2020