• Nico91

BIM Augusti 2020

Hej!

Så kom den oönskade mensen i juli igen.

Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

• Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • toenail
    Stickling skrev 2020-08-09 18:11:19 följande:

Hej allihop!

Jag har nyligen hittat hit till FL och läst hela tråden och försökt klura ut hur man kommenterar :) Jag är 32 år och är inne på andra försöket med sambon, längtar efter första barnet. Är nu på ÄL + 8, med BIM 13/8. Har sen ÄL + 3 haft nån typ av mensvärk dagligen, väldigt diskret men ändå kännbart. Idag tycker jag att det är mer, och jag är såklart orolig att det fakiskt ÄR mensvärk...Det vore inte första gången mensvärken kommer tidigt, dessvärre.

Ni som varit gravida och haft förkänningar innan ni plussat, hur har det varit för er? Har ev magont känts mer och mer eller hållit stabil nivå?

Jag missade det här men wow vad spännande! <3 Snart är det den 13e så hoppas dagarna går fooooort fram tills dess!
  • Msofie
    toenail skrev 2020-08-10 07:56:44 följande:

Vad har varit din sambos rädsla inför barn? Kanske kan ta upp någon av hans rädslor och fråga om min kille kanske är rädd för samma sak..

Jag håller med dig att även jag, med stark barnlängtan, kan undra om jag faktiskt är redo för barn. Men det är ju verkligen så att det aldrig finns en perfekt tid för att skaffa barn. Man kan alltid få ett bättre jobb eller köpa större bostad eller resa mer.. Eller så gör man allt det där med barn också.

I min ilska igår sa jag att han inte kan ge mig förhoppningar utan isåfall säga rakt ut att han inte vill ha barn förrän om x antal år så att jag kan ta ett beslut och gå vidare med mitt liv. Sedan sa jag något i stil med att jag vill veta för då kanske det blir lättare för mig. Då var han väl kanske lite irriterad och sa - okej men bestäm ett datum du då så börjar vi då - Jag svarade då att okej från och med idag, varpå han sa nej. Så det var också en så himla onödig diskussion..

Idag känner jag mig låg. Känns som att jag sörjer någonting, Kan man verkligen känna sig såhär ledsen över något som man aldrig ens upplevt?

Har läst allt du har skrivit TS och jag beklagar verkligen den situationen du befinner dig i nu! Jag tycker inte alls det är orimligt att du känner att du sörjer och att du är sviken på något sätt. Det som är konstigt med processen att skaffa barn, för långa varje fall, att så fort man bestämmer det blir det så verkligt, som att barnet nästan finns i ens huvud och väntar på en (om de makes sense?).

Jag har aldrig varit i din situation och det är svårt att säga hur du ska göra. Det låter nästan som att det handlar mindre om praktiska saker som jobb och pengar, för de verkar inte vara ett större problem riktigt, utan att han inte är redo som person. Sen är det ju en sjukt läskig sak, vet att min kille inte kunde komma de första gångerna för att han blev lite "nervös" typ. Han kanske behöver en liten period nu att vänja sig vid tanken ? Håller med i vad du säger, skaffa barn kommer alltid vara det mest skrämmande som finns. Tänker att det är skrämmande eftersom det är det största man kan göra.

Ni kanske kan fortsätta ha en dialog om saken, låta saker smälta och ta upp alla infallsvinklar. Sen behöver du kanske tyvärr fatta ett beslut om du kan leva med det ni kommer fram till.
  • Anonym (Hoppas ändå)

Lätt illamående, och en mage som är i totalt uppror fick mig att ta ett test.

Tänkte först att de kan va nått ja ätit/druckit under hiken.

Men ser ni nått på dessa?!

(Syns som vanligt tydligare i verkligheten, eftersom den här sidan är lite knäpp).

Ber om ursäkt för flera bilder, men försökte ta ur olika vinklar. För det syns bättre/sämre beroende på hur man vinklar testet.

• CvKs
    Anonym (Hoppas ändå) skrev 2020-08-10 08:09:57 följande:

(Syns som vanligt tydligare i verkligheten, eftersom den här sidan är lite knäpp).

Ber om ursäkt för flera bilder, men försökte ta ur olika vinklar. För det syns bättre/sämre beroende på hur man vinklar testet.

Jag ser ett svagt plus.

Mina ser oxå ut så där. Har även fått svagt på ett pe och ett rfsu. Det som gör mig så frustrerad är att mina är starkare på kvällen än på morgonen. Men tycks ändå inte öka i styrka dag för dag:(

Man vågar liksom inte tro på det.

När har du bim?
  • Anonym (Hoppas ändå)
    CvKs skrev 2020-08-10 08:20:30 följande:

Jag ser ett svagt plus.

Mina ser oxå ut så där. Har även fått svagt på ett pe och ett rfsu. Det som gör mig så frustrerad är att mina är starkare på kvällen än på morgonen. Men tycks ändå inte öka i styrka dag för dag:(

Man vågar liksom inte tro på det.

När har du bim?

Jaaa, ja vågar lixom inte lita på såna här svaga streck. Iofs så är inte mensen beräknad förrns på fredag/lördag. Så än är det ju i tidigaste laget att testa.

Jag har för mig att jag fick starkare på eftermiddagen förra graviditeten.

Hållar tummarna för att dina streck ökar snart! När har du BIM?
  • PelloBello
    Anonym (Hoppas ändå) skrev 2020-08-10 08:09:57 följande:

Jag ser nåt svagt :).
  • CvKs
    Anonym (Hoppas ändå) skrev 2020-08-10 08:27:34 följande:

Jaaa, ja vågar lixom inte lita på såna här svaga streck. Iofs så är inte mensen beräknad förrns på fredag/lördag. Så än är det ju i tidigaste laget att testa.

Jag har för mig att jag fick starkare på eftermiddagen förra graviditeten.

Hållar tummarna för att dina streck ökar snart! När har du BIM?

Min mens var sen 7 dagar förra månaden. Så utgår man ifrån sista mensen ska jag ha mens om 6 dagar.

Utgår man ifrån hur det skulle ha varit hade jag bim igår. Jag har testat svagt sen i torsdags.

Är säker på att jag hade äl nånstans mellan 25-29/7 ialf.

Åh då håller jag tummarna för dig att du får starkare plus om någon dag :)
  • toenail
    Msofie skrev 2020-08-10 08:06:07 följande:

Har läst allt du har skrivit TS och jag beklagar verkligen den situationen du befinner dig i nu! Jag tycker inte alls det är orimligt att du känner att du sörjer och att du är sviken på något sätt. Det som är konstigt med processen att skaffa barn, för långa varje fall, att så fort man bestämmer det blir det så verkligt, som att barnet nästan finns i ens huvud och väntar på en (om de makes sense?).

Jag har aldrig varit i din situation och det är svårt att säga hur du ska göra. Det låter nästan som att det handlar mindre om praktiska saker som jobb och pengar, för de verkar inte vara ett större problem riktigt, utan att han inte är redo som person. Sen är det ju en sjukt läskig sak, vet att min kille inte kunde komma de första gångerna för att han blev lite "nervös" typ. Han kanske behöver en liten period nu att vänja sig vid tanken ? Håller med i vad du säger, skaffa barn kommer alltid vara det mest skrämmande som finns. Tänker att det är skrämmande eftersom det är det största man kan göra.

Ni kanske kan fortsätta ha en dialog om saken, låta saker smälta och ta upp alla infallsvinklar. Sen behöver du kanske tyvärr fatta ett beslut om du kan leva med det ni kommer fram till.

Haha, att barnet finns i ens huvud och väntar. Jag förstår precis vad du menar med det!

Jag tror också det är mer att han inte är redo som person snarare än något annat. Har svårt att förstå vad som gör att han inte är redo för han är ingen som vill ut och festa eller liknande. Han lever ju ett ganska stillsamt familjeliv med mig. Så det skulle inte bli en dramatisk förändring med ett barn på så vis att han aldrig mer kan vara ute och festa till 03 eller dra på en weekend helt spontant eller något sånt, eftersom att han ändå aldrig gör sånt.

Det känns jobbigt att behöva prata om det igen. Vi har inte pratat så mycket sedan vårt telefonsamtal. Han försökte skriva lite till mig igår men jag var ganska kortfattad och hade ingen lust att prata.

Jag hoppas vi kan prata ut idag och att han vågar vara ärlig med sina tankar och även kanske vara mer lyhörd gällande mina tankar
  • Emelie 01

Jag som är testtokig tog så klart ett nu 4 dagar innan BIM och så klart var det negativt. Jag känner det liksom på mig varje gång, att det är negativt. Det kan ha varit för tidigt att testa och så tog jag ett digitalt vilket jag tidigare har fått utslag på senare än vanliga.. men det var de jag hade hemma. 

Det börjar bli frustrerande nu, vi har sex kring ÄL varje månad och flera dagar. Använder Clearblue fertilitetsmonitor så den indikerar varje gång.. mensen kommer prick 14 dagar efter att jag fått fullt utslag. Så det känns som vi är rätt på det. Känner hur det tårar sig i ögonen, 6 försöket är misslyckat,. 

Det är väl bara att ta nya tag men just nu känns det skit. Rynkar på näsan

• Mikkans
    Emelie 01 skrev 2020-08-10 10:39:07 följande:

Jag som är testtokig tog så klart ett nu 4 dagar innan BIM och så klart var det negativt. Jag känner det liksom på mig varje gång, att det är negativt. Det kan ha varit för tidigt att testa och så tog jag ett digitalt vilket jag tidigare har fått utslag på senare än vanliga.. men det var de jag hade hemma. 

Det börjar bli frustrerande nu, vi har sex kring ÄL varje månad och flera dagar. Använder Clearblue fertilitetsmonitor så den indikerar varje gång.. mensen kommer prick 14 dagar efter att jag fått fullt utslag. Så det känns som vi är rätt på det. Känner hur det tårar sig i ögonen, 6 försöket är misslyckat,. 

Det är väl bara att ta nya tag men just nu känns det skit. 

Åh, du/ni är inte ensamma! Vi är många som kämpar länge länge. Glöm inte att snittiden är försök på 7 månader och 1 år är inte ovanligt men man kan göra en utredning efter 1 år. Kram.
Svar på tråden BIM Augusti 2020