• Anonym (TS)

    Ska jag vänta på min älskare?

    Min älskare är personen jag vill leva med! Han vill leva med mig med, han ska bara... Är det värt att vänta eller följer han den klassiska mallen för alla otrogna män?

  • Svar på tråden Ska jag vänta på min älskare?
  • Anonym (the thrill is gone)
    Anonym (TS) skrev 2020-08-26 22:04:14 följande:
    Jag är kär i känslan han frambringar i mig! Han har bidragit till mitt välmående, men honom har jag verkligen kunnat vara mig själv och känt mig trygg! Men det är också han, genom sin frånvaro, som fått mig att må som sämst. Mitt mående har påverkats nåt så enormt av honom och hans dagsform. Jag inser den här mannens fel och brister, ändå älskar jag honom. Hans bra och dåliga sidor är ju just det som gör honom till precis den han är. Jag har öppnat mig helt här för er och jag förstår vad ni har för tankar om honom men ni förstår inte hur han fått mig att känna. Ni förstår inte hur mycket "på riktigt" detta varit även om han nu valde som han gjorde. Han följer inte mallen för otrogna män, han var ett svin till make som låg med en annan tjej men han hade inte räknat med att få känslor för den tjejen. Han hade räknat med att leva med sin fru och deras gemensamma barn tills "döden skiljer dom åt" och det tänker han fullfölja. Jag tror, som han säger, att han kommer älska mig lika länge. Men allt det där är i slutändan egentligen skit samma jag är den som står ensam kvar. Men jag står stark!
    Du har mycket kärlek i dig och kommer nog i framtiden lägga den på någon som verkligen besvarar den på riktigt och väljer endast dig.
    Detta är tyvärr bara en av så många män som vill äta kakan och ha den kvar, som tycker de har rätt till allt. 

    Livets hårda skola är inte alltid rolig men man lär sig. Du kan nog komma upptäcka i framtiden att fler gifta/upptagna män vill försöka samma sak med dig men då har du lärt dig läxan hur det är att "vara den andra kvinnan".

    Du var hans hemliga lilla "kick" på sidan av men du förtjänar ju mycket mer.
    Härligt att du står stark :).
  • Anonym (TS)
    Anonym (the thrill is gone) skrev 2020-08-26 22:18:34 följande:

    Du har mycket kärlek i dig och kommer nog i framtiden lägga den på någon som verkligen besvarar den på riktigt och väljer endast dig.

    Detta är tyvärr bara en av så många män som vill äta kakan och ha den kvar, som tycker de har rätt till allt. 

    Livets hårda skola är inte alltid rolig men man lär sig. Du kan nog komma upptäcka i framtiden att fler gifta/upptagna män vill försöka samma sak med dig men då har du lärt dig läxan hur det är att "vara den andra kvinnan".

    Du var hans hemliga lilla "kick" på sidan av men du förtjänar ju mycket mer.

    Härligt att du står stark :).


    Jag kommer aldrig mer vara med en gift man, den läxan har jag verkligen lärt mig! Jag hoppas jag en dag springer på en man som är klockren för mig för som du säger har jag massor av kärlek att ge!!!
  • Anonym (TS)
    Anonym (the thrill is gone) skrev 2020-08-26 22:18:34 följande:

    Du har mycket kärlek i dig och kommer nog i framtiden lägga den på någon som verkligen besvarar den på riktigt och väljer endast dig.

    Detta är tyvärr bara en av så många män som vill äta kakan och ha den kvar, som tycker de har rätt till allt. 

    Livets hårda skola är inte alltid rolig men man lär sig. Du kan nog komma upptäcka i framtiden att fler gifta/upptagna män vill försöka samma sak med dig men då har du lärt dig läxan hur det är att "vara den andra kvinnan".

    Du var hans hemliga lilla "kick" på sidan av men du förtjänar ju mycket mer.

    Härligt att du står stark :).


    Jag kommer aldrig mer vara med en gift man, den läxan har jag verkligen lärt mig! Jag hoppas jag en dag springer på en man som är klockren för mig för som du säger har jag massor av kärlek att ge!!!
  • Anonym (the thrill is gone)
    Anonym (TS) skrev 2020-08-26 22:22:25 följande:
    Jag kommer aldrig mer vara med en gift man, den läxan har jag verkligen lärt mig! Jag hoppas jag en dag springer på en man som är klockren för mig för som du säger har jag massor av kärlek att ge!!!
    Ja det kommer du vännen Solig Hjärta
  • Anonym (TS)
    Anonym (the thrill is gone) skrev 2020-08-26 22:36:03 följande:

    Ja det kommer du vännen  


    Tack :)
  • molly50
    Anonym (TS) skrev 2020-08-26 22:04:14 följande:
    Jag är kär i känslan han frambringar i mig! Han har bidragit till mitt välmående, men honom har jag verkligen kunnat vara mig själv och känt mig trygg! Men det är också han, genom sin frånvaro, som fått mig att må som sämst. Mitt mående har påverkats nåt så enormt av honom och hans dagsform. Jag inser den här mannens fel och brister, ändå älskar jag honom. Hans bra och dåliga sidor är ju just det som gör honom till precis den han är. Jag har öppnat mig helt här för er och jag förstår vad ni har för tankar om honom men ni förstår inte hur han fått mig att känna. Ni förstår inte hur mycket "på riktigt" detta varit även om han nu valde som han gjorde. Han följer inte mallen för otrogna män, han var ett svin till make som låg med en annan tjej men han hade inte räknat med att få känslor för den tjejen. Han hade räknat med att leva med sin fru och deras gemensamma barn tills "döden skiljer dom åt" och det tänker han fullfölja. Jag tror, som han säger, att han kommer älska mig lika länge. Men allt det där är i slutändan egentligen skit samma jag är den som står ensam kvar. Men jag står stark!
    Många av oss förstår hur det kan kännas. Vi har också varit upp över öronen förälskade i någon där allt har känts "på riktigt".
    Men där det senare ändå har spruckit och man har lämnats hjärtekrossad.
    Du skriver själv att du är kär i känslan han frambringat i dig,.
    Och där tror jag du slog huvudet på spiken.
    Det är bilden av det ni hade du är kär i. Inte honom egentligen.
    Du vill gärna tro att det ni hade var på riktigt.
    Men nu vet du ju att det inte var så.
    Hade det varit så så hade han valt dig och inte sin fru.
    Det är det du ska försöka fokusera på. Inte på det som kunde ha varit.
    När du kan göra det så tror jag att det blir lättare för dig att kunna gå vidare och släppa taget.
  • molly50
    Anonym (TS) skrev 2020-08-26 22:16:28 följande:

    Jag vill bara vara tydlig med att det gär INTE är en farlig man! Han kontrollerar och styr inte sin fru utan jag har, för att göra honom till lags, lagt mig platt. Det beror helt på mig... Den här mannen är en mjukis och har fantastiskt många fina sidor!!! Så trots att han varit otrogen mot sin fru och trots att han valt sin familj före mig får ni inte tro att hans dåliga egenskaper är hans främsta!


    Fast svartsjuka och kontrollerande ÄR inga bra egenskaper!
    När mitt ex bländade mig med sin charm så trodde jag inte för ett ögonblick att han kunde vara sån som han senare skulle visa sig vara.
    Det var först när vi ´flyttade ihop som han visade de sidorna.
    Du ska vara glad att din älskare har visat de sidorna innan ni ens hann bli ihop på riktigt.
  • Pinotage
    molly50 skrev 2020-08-27 09:03:54 följande:
    Fast svartsjuka och kontrollerande ÄR inga bra egenskaper!
    När mitt ex bländade mig med sin charm så trodde jag inte för ett ögonblick att han kunde vara sån som han senare skulle visa sig vara.
    Det var först när vi ´flyttade ihop som han visade de sidorna.
    Du ska vara glad att din älskare har visat de sidorna innan ni ens hann bli ihop på riktigt.

    Känner igen mig .... Hade ett förhållande med en kvinna som verkligen bländade mig med sin charm - men dom kontrollerande sidorna och hennes svartsjuka blev bara värre och värre. Det höll på att sluta i total katastrof , men jag kom undan med skinnet och förståndet i behåll. 


    Fem år senare ser jag fortfarande henne som mitt livs kärlek - men det är bara känslan som lever kvar hos mig - det kunde aldrig bli vi. 

  • molly50
    Pinotage skrev 2020-08-27 09:23:31 följande:

    Känner igen mig .... Hade ett förhållande med en kvinna som verkligen bländade mig med sin charm - men dom kontrollerande sidorna och hennes svartsjuka blev bara värre och värre. Det höll på att sluta i total katastrof , men jag kom undan med skinnet och förståndet i behåll. 


    Fem år senare ser jag fortfarande henne som mitt livs kärlek - men det är bara känslan som lever kvar hos mig - det kunde aldrig bli vi. 


    Det är väl ganska typiskt för sådana människor.
    De är bländande charmiga i början och lyckas lura en dit de vill innan de börjar visa sina sanna sidor.
    Jag var dessutom svag av sorg då jag hade mist min pappa alldeles innan vi träffades.
    Och det utnyttjade han...
    Han var dock aldrig mitt livs kärlek.
    Jag är bara glad att jag lyckades bli av med honom.
  • Fjäril kär

    Jag tror att du fastnar för mycket i känslan av unik samhörighet och speciella känslor. Klart ni hade det. MEN.. Kruxet är att alla känner samma unika känsla i sina förhållanden runt om i världen. Det finns givetvis inte två exakt likadana par som delar samma känslor. Alla är vi unika och upplever känslor på olika sätt. Att det slår gnistor om er betyder bara att ni hade stark kemi, men det betyder inte att ni är de enda i världen som upplever det. Vilket också betyder att varje person har möjlighet att känna unik känsla och speciell samhörighet med flera olika partners efter varandra men på olika sätt men man kan ha samma starka upplevelse. Det är därför man varken kan eller ska jämföra känslor och förhållanden med varandra.

    Den kärlek upplever med sin fru och familj är en annan sorts dynamik och unik samhörighet vilket givetvis aldrig skulle kunna upplevas med dig eftersom ni inte delar på upplevelsen att ha barn tillsammans. Dom skapade detta unika tillsammans från början. Med dig skulle det bli något helt annat då ni startar med andra förutsättningar och annat utgångsläge. Vilket skulle bli er unika känsla då ingen av er upplevt just den utgångspunkten.

    Att bli kär i en gift man är alltså inget unikt ur den synvinkeln du vill få det till. Era känslor känner ni bara för varandra av förklarliga skäl som jag beskriver men er historia är bara en i mängden av otrohetshistorier. Det finns inget unikt i att vara otrogen.

    Vill du ha en unik kärlekshistoria som ingen annan upplevt ever så behöver du typ vara dvärg på cirkus som gifter dig med en Massajhövding i Kenya.. DÅ snackar vi The one and only kärlekshistoria...

    Ser du skillnaden?

Svar på tråden Ska jag vänta på min älskare?