• Anonym (Ts)

Hur många aborter har ni gjort?

Hur många aborter har ni gjort?

Vilken typ och vecka?

Har ni barn idag och isåfall var de svårt att bli gravid igen?

• Svar på tråden Hur många aborter har ni gjort?
  • Anonym (Anonym)

4. Har inga barn, vill inte ha några.

• Anonym
    Anonym (Anonym) skrev 2020-07-17 21:10:06 följande:

4. Har inga barn, vill inte ha några.

Varför steriliserar du dig inte istället för att göra en massa aborter?
  • Miss Skywalker
    Anonym (Aldrig.) skrev 2020-07-17 10:51:54 följande:
    De flesta våldtäkter sker i hemmet, så om du menar att min man skulle våldta mig så är det väldigt enkelt, klart jag behåller? Inget snack om saken.

Hade det varit en överfallsvåldtäkt så skulle jag också behålla MEN det hade varit skittufft psykiskt såklart. Men jag straffar inte mitt barn för andras brott. Punkt.

Sedan upprepar jag att de flesta aborter faktiskt inte sker pga våldtäkter, så sluta komma med samma argument om och om igen. Men jag förstår er, inte så lätt att försvara abort annars.
    Varför tror du att det är ett försvar? Vem fan är du att någon kvinna skulle behöva försvara sina val för dig?
    Jag skrev att du som kallar andra kvinnor för hycklare och egoister är den största hycklaren som dömer andra kvinnor. Du kan aldrig veta i förväg hur du skulle känna den dagen så om du inte har en kristallkula så skämmer du ut dig när du säger aldrig och skammar andra kvinnor. 
  • Anonym (Thea)
    Madida skrev 2020-07-17 20:47:50 följande:

Ts frågar hur många aborter man gjort, och mitt svar är noll. Hur kan det inte vara svar på ts fråga?

Exakt, jag håller med dig.
  • Miss Skywalker
    Anonym (T) skrev 2020-07-17 12:26:36 följande:
    Ett barn är ett barn, oavsett hur det blivit till. Att anklaga abortmotståndare för att vara hycklare är såklart en väldigt enkel taktik, man slipper tänka så mycket. Tänk att man alltid möts av denna aggressiva ton från de som förespråkar abort. 
    Det var alltså abortmotståndaren jag citerade som hade en aggressiv ton och använde ordet hycklare. Läs tråden innan du svarar..
  • Anonym (Suck)
    Anonym skrev 2020-07-18 06:43:31 följande:
    Varför steriliserar du dig inte istället för att göra en massa aborter?
    Varför bryr du dig?
  • Anonym (Aldrig.)
    Miss Skywalker skrev 2020-07-18 16:58:05 följande:

Varför tror du att det är ett försvar? Vem fan är du att någon kvinna skulle behöva försvara sina val för dig?

Jag skrev att du som kallar andra kvinnor för hycklare och egoister är den största hycklaren som dömer andra kvinnor. Du kan aldrig veta i förväg hur du skulle känna den dagen så om du inte har en kristallkula så skämmer du ut dig när du säger aldrig och skammar andra kvinnor. 

Tror du jag bryr mig om varför andra väljer abort? Jag menar försvar för abort ALLMÄNT, inte specifika fall.

Sök upp ordet hycklare, för det passar inte in. Det är inte att hyckla genom att "döma" andra kvinnor. Dessutom kallade jag inte alla som gör abort för hycklare? Utan som svar på era kommentarer, dvs kvinnor som är emot abort men helt plötsligt blir för/anser att det är okej för dem själva bara för att de själva hamnar i samma situation. Om inte det är hyckleri så vad skulle annars vara?

Hade vissa av er abortförespråkare slutat vara så lättkränkta och känt er provocerade av vissas svar i tråden så hade denna diskussion aldrig existerat. Men ni väljer att tjafsa pga andras åsikter. Så vem är skämmig skrev du?
  • Anonym (Sara)

En, i vecka sex, jag har inga barn men har inte försökt bli gravid heller. Att göra en abort påverkar inte förmågan att få barn i framtiden. 

Svar på tråden Hur många aborter har ni gjort?