Anonym (jag med) skrev 2020-07-23 23:47:13 följande:
Jag skulle också vilja bo i husvagn eller villavagn, fast helst på egen tomt. Jag vill så jättegärna ha en tomt/trädgård men alla hus är så stora hela tiden och jag vill bo litet. Jag bor i en lägenhet nu på 40 kvadrat och jag älskar och hatar det. Det är lagom litet och nästan för stort men jag har ingen uteplats och ingen trädgård och pyssla om. Jag var så avundsjuk på den gamla tanten som bodde i det gamla torpet i villakvarteret där jag växte upp. Hon hade ett pyttelitet torp som bara var storstuga med sitt kök, ganska stort bord och liten soffgrupp, och ett litet rum där hon hade en liten, smal säng, en fåtölj, en liten byrå och nattduksbord. Hon hade en fatastisk trädgård också som var alldeles vild och full med äppel- och päronträd och hallonbuskar och ängsblommor. Usch vad avundsjuk jag var, jag ville bo där jämt. Hon brukade vara barnvakt för mig och några andra grannar när det behövdes.
Sen efter hon dog så var det ett par som köpte fastigheten och slog upp en prålig amerikansk 300-kvadratsvilla med glasfasad på framsidan så alla ser vad de gör 24 timmar om dygnet. Ett riktigt äckligt skrytbygge i ett område med gamla vackra 20-och 30-talshus och några torp och stugor från sena 1700-talet och frammåt med väl uppvuxna trädgårdar.
Förlåt. Jag blir så arg varje gång jag tänker på det. Men i alla fall, jag vill gärna bo i en husvagn eller villavagn så jag förstår TS mamma.
Sånt där torp hade min gammelmormor med, vilken dröm det hade varit. Dessutom med en jättevacker trädgård, som ett paradis när man var liten, fast det var lite trångt ibland, jag fick sova i en garderob i gammelmormors sovrum som barn :)