• Anonym (Trådstartaren)

    Hon luktar illa där nere

    Har världens finaste flickvän sedan 4 år tillbaka. Men 9/10 gånger luktar hon väldigt stark när vi har penetrerande sex. Jag kan omöjligen förklara vad det luktar, men tillräckligt för att jag ska vilja hålla andan. Det har varit så sedan vi träffades och jag har aldrig tagit upp det med henne. Kan helt enkelt inte komma på ett bra sätt att kommunicera det.

    Inte kan det vara bakteriell vaginos? Jag har tidigare varit med andra som luktar värre nämligen (10/10). Detta är dock ca 7/10.

    Kvinnor, snälla hjälp mig (oss).

  • Svar på tråden Hon luktar illa där nere
  • Anonym (Eva)
    Anonym (Trådstartaren) skrev 2020-07-25 08:27:07 följande:

    Tack för svaren hittills.

    Hon håller god hygien men använder ingen intimtvål.

    Jag har under mina singelår haft sex med många och vet vad som är normal lukt och inte.

    Hur tycker ni att jag ska ta upp det med henne utan att göra för stor sak av det, och där målet är att hon utreds av gyn? Hon har ju varit hos gyn några gånger under våra år tillsammans men pga rutinkontroll och då har beskeden varit att allt är som normalt. Men jag tror hon behöver utredas...vet bara inte hur jag ska ta upp det.


    Hade hon haft ett problem så hade nog gyn reagerat. Om hon då luktar konstant. Jag märker själv att jag luktar annorlunda vid sex. Känner av en starkare lukt än vad jag normalt luktar.

    Det kan vara så att detta är hennes normala lukt och att du säga att hon alltid luktat illa när ni har sex är ett rött hårt slag speciellt när hon inte kan ändra på det. Mitt tips är att säga att du börjat känna av en annorlunda doft de senaste gångerna. Föreslå att hon kanske borde kolla upp det. Nämn inget att hon luktat så i fyra år.
  • Anonym (Anonym)

    Det kan vara att du själv inte är ren nog, och hon får obalans av dig. Det är en möjlighet.

  • Anonym (Tri)

    Ingen barnmorska eller gynekolog som själv reagerade när det gällde mig. Samtidigt så är man ju alltid nytvättad när man går dit liksom. Absolut utredas säger jag.


    Anonym (Trådstartaren) skrev 2020-07-25 08:27:07 följande:

    Tack för svaren hittills.

    Hon håller god hygien men använder ingen intimtvål.

    Jag har under mina singelår haft sex med många och vet vad som är normal lukt och inte.

    Hur tycker ni att jag ska ta upp det med henne utan att göra för stor sak av det, och där målet är att hon utreds av gyn? Hon har ju varit hos gyn några gånger under våra år tillsammans men pga rutinkontroll och då har beskeden varit att allt är som normalt. Men jag tror hon behöver utredas...vet bara inte hur jag ska ta upp det.


  • Anonym (Kim)

    Köp mjölksyretabletter till henne och Acos intimtvål.

    Hade likadant och två veckor senare var det borta. Åt tabletterna i 3-4 veckor och använder tvålen bara nu, HR enligt killen aldrig luktat igen.

  • Anonym (EP)
    Anonym (Trådstartaren) skrev 2020-07-25 08:27:07 följande:

    Tack för svaren hittills.

    Hon håller god hygien men använder ingen intimtvål.

    Jag har under mina singelår haft sex med många och vet vad som är normal lukt och inte.

    Hur tycker ni att jag ska ta upp det med henne utan att göra för stor sak av det, och där målet är att hon utreds av gyn? Hon har ju varit hos gyn några gånger under våra år tillsammans men pga rutinkontroll och då har beskeden varit att allt är som normalt. Men jag tror hon behöver utredas...vet bara inte hur jag ska ta upp det.


    Vad är "god hygien" enligt dig?
  • riversnroads

    Alltså, det känns lite konstigt att du hållit på det i 4 år. Utför du oralsex också?

    Jag är superkänslig för äckellukter och vältrar mig i goda parfymer osv. Tycker att hon borde känna sin egen doft.

    Men å andra sidan kanske hon har haft den lukten hela livet och därför inte reflekterar över det.

    Ni tillsammans kan ju också ge dålig lukt, när ni blandar er flora. Sperma är ju känt för att ge äckellukt i underlivet, blä. Och vissa är helt kompatibla som mig och min man.

    Men pls, säg något. Tänk inte på hur utan sig bara något.

    Typ: hoppas du inte tar illa upp men det luktar sjukt starkt här nere, mår du bra, har det hänt något, har du uvi?

  • Anonym (Trådstartaren)

    Först vill jag bara tacka alla konstruktiva svar, ni tjejer här inne är grymma. Vissa motfrågor känns dock helt irrationella, så dessa tänker jag inte besvara.

    Till saken hör att både jag och hon är noggranna med att duscha åtminstone en gång om dagen. Båda tränar mycket, oftast två gånger per dag. (Jag är dessutom omskuren).

    Hon doftar annars helt underbart, jag fullkomligt älskar hennes dofter. Men just underlivet förbryllar mig.

    Jag går ner på henne och kan slicka länge, men koncentrerar mig kring klitoris och aldrig slidmynningen, för jag vet att det kan lukta illa och vill inte utsätta mig för det i stunden.

    Jag tror inte hon har någon referens, därav tror jag att hon tror att hennes doft är normal, men det är det inte. Om jag får det på händerna vill jag tvätta det med tvål direkt. Det verkar inte vara BV (det är ju vedervärdigt), men det är ändå tillräckligt illa för att ta död på lusten.

    Jag hoppas innerligt inte att det helt enkelt är hennes normala doft, men om det är så vill jag ändå inte på nåt sätt lämna henne, får helt enkelt vänja mig (som att lära sig älska en mogen ost).

    Men vill samtidigt för min och hennes skull, verkligen gå till botten med det här. Spelar ingen roll om jag kmr i henne eller inte, detta har jag hunnit undersöka under våra år :)

    Tycker att en del svarar som att de tar illa vid sig, ber er att försöka hålla det konstruktivt. Jag har varit med tillräckligt många för att veta vad som anses normal och inte som sagt, och är en bra bit över 30.

    Uppskattar som sagt era förslag, ska försöka ta upp det på ett lättsamt sätt. Men det är ändå sjukt svårt...

  • Anonym (EP)
    Anonym (Trådstartaren) skrev 2020-07-25 23:11:33 följande:

    Först vill jag bara tacka alla konstruktiva svar, ni tjejer här inne är grymma. Vissa motfrågor känns dock helt irrationella, så dessa tänker jag inte besvara.

    Till saken hör att både jag och hon är noggranna med att duscha åtminstone en gång om dagen. Båda tränar mycket, oftast två gånger per dag. (Jag är dessutom omskuren).

    Hon doftar annars helt underbart, jag fullkomligt älskar hennes dofter. Men just underlivet förbryllar mig.

    Jag går ner på henne och kan slicka länge, men koncentrerar mig kring klitoris och aldrig slidmynningen, för jag vet att det kan lukta illa och vill inte utsätta mig för det i stunden.

    Jag tror inte hon har någon referens, därav tror jag att hon tror att hennes doft är normal, men det är det inte. Om jag får det på händerna vill jag tvätta det med tvål direkt. Det verkar inte vara BV (det är ju vedervärdigt), men det är ändå tillräckligt illa för att ta död på lusten.

    Jag hoppas innerligt inte att det helt enkelt är hennes normala doft, men om det är så vill jag ändå inte på nåt sätt lämna henne, får helt enkelt vänja mig (som att lära sig älska en mogen ost).

    Men vill samtidigt för min och hennes skull, verkligen gå till botten med det här. Spelar ingen roll om jag kmr i henne eller inte, detta har jag hunnit undersöka under våra år :)

    Tycker att en del svarar som att de tar illa vid sig, ber er att försöka hålla det konstruktivt. Jag har varit med tillräckligt många för att veta vad som anses normal och inte som sagt, och är en bra bit över 30.

    Uppskattar som sagt era förslag, ska försöka ta upp det på ett lättsamt sätt. Men det är ändå sjukt svårt...


    Min erfarenhet är att, om nu obalans i sidan är uteslutet som skäl, att det luktar illa om man bara tvättar underlivet vid dusch och inte varje gång man kissat också. Därav hygienfrågan vad det innebär för er. Gäller både män och kvinnor.
  • Anonym (Trådstartaren)
    Anonym (EP) skrev 2020-07-25 23:19:39 följande:

    Min erfarenhet är att, om nu obalans i sidan är uteslutet som skäl, att det luktar illa om man bara tvättar underlivet vid dusch och inte varje gång man kissat också. Därav hygienfrågan vad det innebär för er. Gäller både män och kvinnor.


    Jag förstår.

    Kan berätta att hon torkar sig varje gång efter kiss, och tvättar sig med vatten när hon duschar.

    Jag tror personligen på någon slags obalans då hygienen är god som sagt.
  • Anonym (EP)
    Anonym (Trådstartaren) skrev 2020-07-25 23:32:38 följande:

    Jag förstår.

    Kan berätta att hon torkar sig varje gång efter kiss, och tvättar sig med vatten när hon duschar.

    Jag tror personligen på någon slags obalans då hygienen är god som sagt.


    Okej. Det är inte en nivå på hygien vi skulle stå ut med här, men man är ju olika.
Svar på tråden Hon luktar illa där nere