• Anonym (L)

    Bonusbarn OCH långdistans?

    Har ingen erfarenhet av långdistansförhållande men kan ändå säga min åsikt angående detta.

    Hur länge har ni varit ett par och hur gammal är du? Det verkar som att du vill ha barn i framtiden. Har du pratat med honom om det? Tänker så att ni inte står där en dag och så vill han inte ens ha fler barn och så har ni slösat tid på varandra.

    Du tycker att det känns lite jobbigt att han har barn sedan innan och det förstår jag och det går ju inte att ändra på, så du måste bestämma dig om du kan leva med det eller inte. Själv är jag också osäker på om jag hade kunnat leva med en man som har barn sedan tidigare, men jag vet inte. Älskar man verkligen personen så går det väl.

    Du måste bestämma dig för om du är med på det som är eller om det inte går för dig och för att komma fram till det så får du väl fundera, helt enkelt.

    Hur pass mycket äldre än dig är han?

    Tänker också på det här med distansen. Distansförhållande kan ju vara rena mardrömmen och personligen så hade jag aldrig gett mig in i det, av olika anledningar. Spela roll om man behöver pendla i typ en timma med bil, men 60+ mil är för långt ifrån. Det här beror ju mycket på hur du och han är som person. Klarar ni av att vara ifrån varandra länge? Eller vill ni kunna träffas när ni vill?

    Förr eller senare så kommer någon att behöva flytta, om ni ska vara tillsammans och ja, då är det du som måste flytta. Du vet att det är du som kommer att behöva flytta, i sådana fall, men är du villig att göra det? Om ingen av er tänker flytta på sig så lär nog inte ert förhållande hålla i längden, så du måste vara beredd på att flytta. Förstår att det känns trist att lämna din stad där du har dina nära och kära, men du får väl se till att hälsa på dem ofta och de kanske kan hälsa på dig också.

    Du tycker att det känns jobbigt redan nu med distansen och jag vet ju inte hur länge ni har varit tillsammans. Hur känner han? Du säger att du har ett bra tag kvar av din utbildning. Frågan är ju om du/ni ens pallar distansen tills dess att du är klar med din utbildning?

    Jag tror att ni behöver ha ett samtal om ert förhållande och vad ni känner, hur ni ser på förhållandet och hur ni tänker angående framtiden.

    Se bara till att du är säker på den här mannen, att ni reder ut alla frågetecken och att du känner dig säker på att det är han du vill leva med, för annars har du flyttat 60+ mil för ingenting.

Svar på tråden Bonusbarn OCH långdistans?