• Anonym (Osäker)

    Är det för tidigt att fråga dejten

    Jag fick kontakt med en kille på nätet i juni och vi har vi setts 3 gånger IRL nu under sommaren.

    Vi har myst med inte haft sex än. Nu imorgon kväll kommer han hem till mig och kommer sova över. Jag känner mig osäker på hur seriös och intresserad han är av mig.

    Jag vill liksom inte ha sex med någon som bara är intresserad av att få sig ett knull.

    Blir det konstigt om jag frågar hur han känner? Samtidigt kan ju killar säga saker de inte menar bara för att få en att sära på benen.

    Han har varit väldigt på med att få till en ny dejt med mig. Jag har haft semester 3 veckor och varit bortrest så därför nu 3 veckor sen vi sågs senast.

    Tyvärr gått på några nitar tidigare sen jag blev singel för 3 år sen med killar som varit på som sjutton och verkat seriösta men som efter man har haft sex med dem på 3-4 dejten antingen ghostat eller plötsligt blivit väldigt mycket på jobbet för dem osv så kontakten runnit ut ur sanden.

    Jag har varit tydligen redan när vi börjat skriva att jag är ute efter något seriöst. Jag förstår om det kanske inte klickar alltid men då kan man ju skriva det istället för att ghosta eller skylla på att det är mycket just nu.

    Har redan en sk KK som jag haft i snart 3 år som jag träffar några gånger om året så vill hitta någon att inleda en seriös relation med.

  • Svar på tråden Är det för tidigt att fråga dejten
  • Anonym (Mycket bra)
    Anonym (xx) skrev 2020-09-11 18:45:04 följande:

    Det hade jag kunnat om jag hade varit kär och redo för ett förhållande, men det var jag inte då. Vi är vänner på fb men pratar aldrig, jag har inga problem med att han träffade nån annan då jag inte ville ha honom.


    Bra att ändå är vänner. Somliga har svårt efter haft sex då det ändå kan bli svartsjuka på FB.
  • Anonym (Mycket bra)
    Anonym (xx) skrev 2020-09-11 18:45:04 följande:

    Det hade jag kunnat om jag hade varit kär och redo för ett förhållande, men det var jag inte då. Vi är vänner på fb men pratar aldrig, jag har inga problem med att han träffade nån annan då jag inte ville ha honom.


    Vill också nämna att hans relation i Amerika kanske snart är över. Du kan ju "bevaka" honom på det sättet. ;)
  • 19mark82
    Anonym (Osäker) skrev 2020-09-06 17:26:44 följande:

    Vi har setts tre gånger till sen jag gjorde trådstarten senast var igår då vi spenderade från lördag lunch till lunch idag ihop men precis som tidigare är det tyst från honom några dagar efter vi setts.

    Vet inte alls vart jag har honom men vill inte vara jobbig och fråga eller säga att jag börjat gilla honom för gjort det förr och då har dejten dragit sig undan eller kört ghosting.


    hur är sexet med honom? visar han intresse för din njutning?
  • Anonym (Osäker)
    19mark82 skrev 2020-09-11 21:27:34 följande:

    hur är sexet med honom? visar han intresse för din njutning?


    Sexet är det inga problem med ;). Är mer att jag är osäker på hur seriös han är.
  • Ingrid1983

    Ha lite is i magen och låt det gå ett tag till. Sex dejter är inte jättemycket. Om du vill berätta om dina känslor och fråga om hans, är du säker på varför du vill kartlägga det redan nu? Förstår att det kan kännas tidigt för många. Svarar man "ja, det känns fantastiskt" får man ofta äta upp det senare när man lärt känna varandra mer. Det känns ju ofta fantastiskt i början. Jag är noga med att inte säga för mycket, men har ändå många gånger blivit i frågasatt när jag inte vill dejta mer. Det är jobbigt.

    Min inställning, som gammal tant numer, är att det inte är killen som ska välja mig, utan jag väljer eller väljer bort honom. Han gör förstås också sitt val, men det kan inte jag påverka. Varför ska jag grubbla och gå och vänta på bekräftelse och känsloyttringar, när jag ändå inte kan veta vad han tänker? Det är ju mina känslor för honom som är intressanta. Jag tror även de personer jag dejtat känt av detta, jag är inte "uppe i dem" utan i mitt eget liv med mina intressen, även om det är kul att lära känna en ny person förstås. Jag tar gärna initiativ, är ganska rak i mitt sätt, men kan också glömma bort/inte ha tid att höras och ses. Som jag uppfattat det uppskattas den här inställningen av motparten, har aldrig blivit ghostad tex och alla dejter där jag varit intresserad har lett till fler, oavsett när i dejtingstsadiet vi haft sex. Jag tycker inte du kan avgöra om han är seriös eller ej, klart vissa bestämmer sig för att "den här sommaren ska jag ha sex med 50 Pers," och dom är ju inte så seriösa med att hitta kärlek. Men i alla andra fall kan man överraska både sig själv och sin dejt med att både bli störtförälskad och att all nyfikenhet bara dör över en natt. Man kan inte riktigt styra det. Om du kan, försök ta det mer för vad det är just nu. Jag har svårt att dejta ängsliga människor som behöver min bekräftelse, tråkigt nog är det oftast det som gör att jag tappar intresset. Jag har inte riktigt tid med någon där jag måste ta han om och ta ansvar för dens känslor och osäkerhet, jag gillar trygga personer. Elakt men sant.

  • Anonym (Va?)
    Anonym (Osäker) skrev 2020-09-12 08:46:45 följande:

    Sexet är det inga problem med ;). Är mer att jag är osäker på hur seriös han är.


    Varför tror du han bara är ute efter kk?
  • Anonym (ooo)
    Anonym (Osäker) skrev 2020-09-06 20:15:47 följande:
    När jag dejtat med folk jag möt IRL innan nätdejting så har jag inte upplevt det problemet men med många killar jag träffat online så här jag märkt hur de backat när jag sagt att jag börjar få känslor och då har de innan varit på som sjutton och sen när man själv blivit intresserad så har de ghostat.
    Fast är det inte lika bra att få veta det tidigt, än att du ska gå runt och dejta flera månader och sen få veta att de inte var seriösa? 
  • Anonym (xx)
    Anonym (Mycket bra) skrev 2020-09-11 19:14:22 följande:

    Vill också nämna att hans relation i Amerika kanske snart är över. Du kan ju "bevaka" honom på det sättet. ;)


    Men jag vill inte ens ha den här killen, visst han är snygg och rik men jag hade inte tillräckligt starka känslor för honom. Hade jag blivit blixtkär skulle jag velat ha honom fast jag var nyseparerad - och hade vi träffats något år senare när jag varit mer redo för en relation hade jag kanske gett det en chans och fortsatt dejta honom för att se om känslorna växte fram. Men vi träffades inte i rätt skede i livet liksom.

    Jag är ihop med en annan kille nu, han har ett helt vanligt jobb som timanställd och är inte alls rik, men han är min soulpartner - och för hans skull hade jag kunnat flytta till månen imorgon om det var så.
  • Anonym (Osäker)
    Anonym (Va?) skrev 2020-09-12 10:29:44 följande:

    Varför tror du han bara är ute efter kk?


    Saknar lite drivet och han är lite dålig på att ta initiativ. Trodde vi skulle ses nu till helgen då vi pratade om det lite löst i tisdags. Sen hörde jag av mig i torsdagskväll och frågade om helgen men då svarade han sent på kvällen att han skulle höra av sig imorgon dvs igår men han har inte hört av sig.

    Jag kommer inte skriva något mer till honom. Jag känner igen mönstret med från en jag dejtade förra året. Den killen ville plötsligt lämna helgen öppen och inte boka upp någon ny dejt efter vi dejtat ett tag och sen så slutade han höra av sig.

    Tillslut efter jag skickat och bett om svar vad som hänt så berättade han att han träffat någon annan.

    Visst killen jag dejtar nu kan ha haft fullt upp igår eller trött efter jobbet men tycker han kunde hört av sig idag.
  • Anonym (Va?)
    Anonym (Osäker) skrev 2020-09-12 16:15:05 följande:

    Saknar lite drivet och han är lite dålig på att ta initiativ. Trodde vi skulle ses nu till helgen då vi pratade om det lite löst i tisdags. Sen hörde jag av mig i torsdagskväll och frågade om helgen men då svarade han sent på kvällen att han skulle höra av sig imorgon dvs igår men han har inte hört av sig.

    Jag kommer inte skriva något mer till honom. Jag känner igen mönstret med från en jag dejtade förra året. Den killen ville plötsligt lämna helgen öppen och inte boka upp någon ny dejt efter vi dejtat ett tag och sen så slutade han höra av sig.

    Tillslut efter jag skickat och bett om svar vad som hänt så berättade han att han träffat någon annan.

    Visst killen jag dejtar nu kan ha haft fullt upp igår eller trött efter jobbet men tycker han kunde hört av sig idag.


    Ok hmm, kan ju vara så att han tycker du är dålig på att ta initiativ och är osäker på vad du vill. Kom du med ett konkret förslag om tid, dag och aktivitet nu i helgen? Visar du lite driv?
  • Anonym (Osäker)
    Anonym (Va?) skrev 2020-09-12 17:49:55 följande:

    Ok hmm, kan ju vara så att han tycker du är dålig på att ta initiativ och är osäker på vad du vill. Kom du med ett konkret förslag om tid, dag och aktivitet nu i helgen? Visar du lite driv?


    *suck* det här jag gjort hela tiden typ. Det är snarare att jag upplever att han varit lite dålig på att ta inativ till att ses. Han har fortfarande inte hört av sig och jag kommer inte höra av mig jag.

    Det var jag som skrev i tisdags att vi kanske kunde laga middag ihop hemma hos mig i helgen. Han svarade det kanske vi kan göra.

    Sen hörde jag av mig i torsdags och frågade om vi skulle ses i helgen. Då svarade han att han skulle skriva mer imorgon och att han behövde sova.

    Han har inte hört av sig trots att han varit online så antar att han inte är intresserad längre. En kompis menade att jag var för "på" med att fråga men jag vill kunna boka upp min helg med istället för att vänta på att han kanske hör av sig.

    Vi har haft trevligt de gånger vi setts men saknar lite driv och inativ så tror inte han varit så intresserad.

    Han är helt enkelt inte intresserad.
  • Anonym (Per)

    Inget illa menat men f-n vad du är på.

    Man hinner ju inte ens sakna dig.

  • Anonym (Hihi)
    Anonym (Per) skrev 2020-09-12 19:26:02 följande:
    Inget illa menat men f-n vad du är på.
    Man hinner ju inte ens sakna dig.
    Två dagar emellan är att vara för på? Vad är ok enligt dig?
  • Anonym (Va?)
    Anonym (Osäker) skrev 2020-09-12 18:35:40 följande:

    *suck* det här jag gjort hela tiden typ. Det är snarare att jag upplever att han varit lite dålig på att ta inativ till att ses. Han har fortfarande inte hört av sig och jag kommer inte höra av mig jag.

    Det var jag som skrev i tisdags att vi kanske kunde laga middag ihop hemma hos mig i helgen. Han svarade det kanske vi kan göra.

    Sen hörde jag av mig i torsdags och frågade om vi skulle ses i helgen. Då svarade han att han skulle skriva mer imorgon och att han behövde sova.

    Han har inte hört av sig trots att han varit online så antar att han inte är intresserad längre. En kompis menade att jag var för "på" med att fråga men jag vill kunna boka upp min helg med istället för att vänta på att han kanske hör av sig.

    Vi har haft trevligt de gånger vi setts men saknar lite driv och inativ så tror inte han varit så intresserad.

    Han är helt enkelt inte intresserad.


    Ok visste inte att du hade gjort det, jag hade nog lagt ner en kille rätt fort om jag känt att han var dålig på att ta initiativ redan från början. Hade direkt gått vidare till ngn som visat mer intresse, orkar liksom inte slösa tid på killar som verkar måttligt intresserade.

    Ne men håller med dig, hör inte av dig med, gå vidare och dejta nästa kille, för du har väl ngn mer kille på g att dejta? =)
  • Anonym (Va?)
    Anonym (Per) skrev 2020-09-12 19:26:02 följande:

    Inget illa menat men f-n vad du är på.

    Man hinner ju inte ens sakna dig.


    Jag tycker inte hon är på, i början ska man ju vara lite ?på? så att man fattar att den andre är intresserad, känner jag inte av att den andre är intresserad så går jag ju vidare
  • Anonym (Osäker)
    Anonym (Va?) skrev 2020-09-12 20:18:51 följande:

    Ok visste inte att du hade gjort det, jag hade nog lagt ner en kille rätt fort om jag känt att han var dålig på att ta initiativ redan från början. Hade direkt gått vidare till ngn som visat mer intresse, orkar liksom inte slösa tid på killar som verkar måttligt intresserade.

    Ne men håller med dig, hör inte av dig med, gå vidare och dejta nästa kille, för du har väl ngn mer kille på g att dejta? =)


    Nä bestämt mig för att ta en pause på minst 2 år nu med allt som har med dejting att göra :)

    Nätdejting blir det aldrig mer igen. Uppenbarligen faller jag för fel typ av killar på nätet.
  • Anonym (Va?)
    Anonym (Osäker) skrev 2020-09-12 20:58:09 följande:

    Nä bestämt mig för att ta en pause på minst 2 år nu med allt som har med dejting att göra :)

    Nätdejting blir det aldrig mer igen. Uppenbarligen faller jag för fel typ av killar på nätet.


    Ja det låter som en bra idé om du känner att det är vad du behöver, men jobba på dig själv då också, och ta inte bara en paus bara för att.

    Men vilka sidor har du använt dig av? Finns ju mer seriösa sidor. Jag har träffat alla mina killar på nätet, några har det lätt till långa förhållanden med.
  • Ingrid1983
    Anonym (Osäker) skrev 2020-09-12 20:58:09 följande:

    Nä bestämt mig för att ta en pause på minst 2 år nu med allt som har med dejting att göra :)

    Nätdejting blir det aldrig mer igen. Uppenbarligen faller jag för fel typ av killar på nätet.


    Men hur mycket gillade du honom då om han inte ens var så intresserad? Märker man att någon drar ut på kontakten och håller den väldigt spontan, så kanske man följer det mönstret lite och drar ner sina förväntningar, bromsar sina känslor, pratar lite med andra osv. Jag förstår att det inte passar alla och att du behöver veta, men då hade jag istället slutat höra av mig alls och inte lagt nån energi alls på snubben. Jag menar inte att dissa eller tala om för dig vad du ska göra. Menar bara att du absolut kan nätdejta och lära dig att styra känslor och förväntningar på ett sätt som gör att du inte tar stryk av det.

    Jag tänker att ni inte är mer än bekanta än, och att det är så du måste se det även om det blir sex och så. Man kan göra nätdejting kul och träffa massa roliga människor! Eller så är du transparent med att du blivit lite bränd och går in med attityden att ingen kan bli mer än en vän, platoniskt, förrän det gått i alla fall 3 månader. Så märker du ju vilka som ändå är nyfikna och vill lära känna just dig. Då tror jag också att du skyddar ditt hjärta.
  • Anonym (Osäker)
    Ingrid1983 skrev 2020-09-12 22:06:57 följande:

    Men hur mycket gillade du honom då om han inte ens var så intresserad? Märker man att någon drar ut på kontakten och håller den väldigt spontan, så kanske man följer det mönstret lite och drar ner sina förväntningar, bromsar sina känslor, pratar lite med andra osv. Jag förstår att det inte passar alla och att du behöver veta, men då hade jag istället slutat höra av mig alls och inte lagt nån energi alls på snubben. Jag menar inte att dissa eller tala om för dig vad du ska göra. Menar bara att du absolut kan nätdejta och lära dig att styra känslor och förväntningar på ett sätt som gör att du inte tar stryk av det.

    Jag tänker att ni inte är mer än bekanta än, och att det är så du måste se det även om det blir sex och så. Man kan göra nätdejting kul och träffa massa roliga människor! Eller så är du transparent med att du blivit lite bränd och går in med attityden att ingen kan bli mer än en vän, platoniskt, förrän det gått i alla fall 3 månader. Så märker du ju vilka som ändå är nyfikna och vill lära känna just dig. Då tror jag också att du skyddar ditt hjärta.


    Då jag blivit sårad tidigare med killar som lovat guld och gröna skogar typ redan från början så höll jag mig rätt neutral den här gången med mina egna känslor både att känna efter och visa dem.

    Han verkade helt ok killen. Tycker vi haft det roligt och trevligt de gånger vi setts.

    Tyvärr har jag lite svårt att gå in helt neutralt i något då jag tappar lätt intresset för personen då. Jag har försökt men har killen friendzonat killen då.

    Liksom i mina tidigare relationer när jag dejtat folk IRL längre än 2-3 gånger eller när det blivit lång relation av det hela så här man endå snackat efter 4 månader ungefär om man ska bli ihop eller ej.

    Det har aldrig hänt tidigare förrutom med nätdejtar att man träffats några veckor upp till 3-4 månader och den andre bara plötsligt gått upp i rök.

    Kanske med dagens teknik med att det är enklare förr kunde man ju springa på varandra då man ibland tillhörde samma kompiskrets eller att man sprang på varandra ute på krogen.
  • Ingrid1983
    Anonym (Osäker) skrev 2020-09-13 00:19:06 följande:

    Då jag blivit sårad tidigare med killar som lovat guld och gröna skogar typ redan från början så höll jag mig rätt neutral den här gången med mina egna känslor både att känna efter och visa dem.

    Han verkade helt ok killen. Tycker vi haft det roligt och trevligt de gånger vi setts.

    Tyvärr har jag lite svårt att gå in helt neutralt i något då jag tappar lätt intresset för personen då. Jag har försökt men har killen friendzonat killen då.

    Liksom i mina tidigare relationer när jag dejtat folk IRL längre än 2-3 gånger eller när det blivit lång relation av det hela så här man endå snackat efter 4 månader ungefär om man ska bli ihop eller ej.

    Det har aldrig hänt tidigare förrutom med nätdejtar att man träffats några veckor upp till 3-4 månader och den andre bara plötsligt gått upp i rök.

    Kanske med dagens teknik med att det är enklare förr kunde man ju springa på varandra då man ibland tillhörde samma kompiskrets eller att man sprang på varandra ute på krogen.


    Ja. Kan vara att han fortfarande är ute och fiskar fast ni dejtar, hade en sån också, hopplöst. Hade inte tagit bort mitt konto men var aldrig inne, så en gång hemma hos honom så gick jag in och kollade hans konto på morgonen och då hade han varit inne samma morgon och sonderat terrängen.. Känns ju sådär. Folk blir väl inte nöjda idag, finns alltid andra som kanske har precis allt. Killar är ju mer så än tjejer, men antar att de hellre är ensamma än att nöja sig då helt enkelt. Orättvist eftersom tjejer ofta sväljer mer och är bättre på att vårda relationer. Jag borde konfronterat honom, men vi hade ju inte uttalat något om vad vi hade. Nu har jag i alla fall en man som bara ser mig och som jag inte hittat på nätet! Din kärlek kommer också, tro mig.
Svar på tråden Är det för tidigt att fråga dejten