• Ivf2020

IVF hösten/vintern 2020

Dhalia skrev 2021-04-11 19:57:57 följande:

Min svägerska hade samma med andra kände hon inget och fick någon slags blödning som hon trodde va mens. Vi går ju runt och känner efter så mycket i vanliga fall gör man ju inte det utan man tänker ju på annat. Vi har avstått nu kanske senare att man vågar sig på om allt visar sig bra men just nu vågar vi inte. Hur tänker ni senare då om allt är okej?

Ja, jag tänkte fråga på mvc på onsdag vad hon tror om detta. Jag är jätterädd men vi saknar ju närheten med.. Men fy, vad jag tycker tidne går långsamt till maj :(
  • Ivf2020
    Dhalia skrev 2021-04-12 16:03:36 följande:

När man läser så ska de ju inte va någon fara egentligen men sen läser man om man har fått många missfall så var de att man bör avstå då. Nu vet jag inte om de gäller att man har haft då problem med blödningar och så, och de har jag inte haft men a nu är man ju orolig. Aa den här tiden går så långsamt men de kommer gå snabbt när de väl är nära. :)

Åh, är det idag du ska in förresten?

Själv sitter man här, går in i vecka 6 imorn. Värk i sidorna ifram, samt vid ryggslutet. Suget på kaffe finns inte heller.. (dricker ju endast koffeinfritt).. Men inget annat. Inte ens dom där förbenade brösten som ömmar.. Detta är ju mer mentalt prövande än att ruva näst intill :(
  • Ivf2020
    Dhalia skrev 2021-04-13 07:18:58 följande:

De om 2 dagar till, så jäkla rädd för att de ska va ännu ett MA bara. Till mig har korsryggen/ländryggen blivit mycket bättre ibland ilar de till, minimalt med molvärk som varar högst någon minut. Blir orolig av de. Men de kanske inte kommer alls då för vissa kommrr vissa symtom och inte andra. Min första graviditet hade jag inte alls ont i ryggen som nu de senaste 2 ggr, kände ingenting då och då levde den ändå till 8+2 men nu kände jag direkt vid plusset i v3+4 typ att jag fick ont redan. Varit så olika hela tiden nästan.

Det kommer gå väl.. Men föregår att du är nervös/rädd. Jag ska till mvc imorn, hade vart skönt om dom kunde få in mig något tidigare än början p å vecka 9. Fick inte en dag tidigare än 8+0. Om jag förstått rätt kan man se från vecka 7 hyfsat bra? Dom hittade ju inget foster alls hos mig, endast gulesäck och fostersäck, så jag år livrädd. Känns som jag hittar på vissa symptom med vad nojig man blir?! :(
  • Ivf2020
    Dhalia skrev 2021-04-13 14:49:27 följande:

Ja de känns som en evighet, man vill ju bara se hjärtat slå :( idag kändes brösten knappt ömma nu så tror inte de här kommer sluta bra så blev det sist :(Fast idag kändes brösten knappt ömma alls. Så jag tror inte det kommer sluta bra så blev det sist några dagar innan så började allt avta. :/

Ååh, det är bara din kropp som kompenserar tror jag. Jag hoppas sååå mycket för dig. För mig såg dom ju inget foster när jag gjorde vul i 8+2, så jag fick starta med cytotec direkt. Det var inget andra ultraljud någon vecka senare där inte.. Är det din första du väntar på?
  • Ivf2020
    Dhalia skrev 2021-04-13 15:34:09 följande:

Jag tror inte de, de därför ryggen blev bättre och molvärken nästan obefintlig... Jag har alltid fått ett andra ultraljud för att man ska vara helt säker eller de så dem säger. Fick tom ett till UL när jag va i v10 och den hade stannat i v8. Aa de första barnet isf, som vi kämpat för så länge nu :( är det ert första?

Jag tror molvärken är sådan att den gör upp och ner.. Jag tycks vara inne i ett negativt vt skede i livet, så frö mig skulle det inte förvåna mig om det blev ett ma till, trots att jag verkligen önskar allt annat. Känner tmig så ledsen.. Det är första barnet för oss med. Men det borde vara vår tur va? :=
  • Ivf2020
    Dhalia skrev 2021-04-14 22:29:21 följande:

Ja läste de också att de kan va så, plöjt gamla trådar på familjeliv hela dagen där gravidsymptomen kommer och går haha. De så jag känner mig också, de minsta att de lutar åt ett så känns de som om de kört men när man läser om alla andra som också haft så och slutat bra så känns de mer hoppfullt. Aa känner nu har man fått gå igenom en del så de räcker :(

Jag håller helt med dig. Jag har sökt på ömma bröst på familjeliv så sökhistoriken är ingen fin syn.. Haha :) idag har jag faktiskt dock ömma bröstvårtor, medans brösten känns som vanligt.. Och drömmer, jag drömmer hela nätterna. :( var hos mvc igår, så hoppas verkligen jag får komma dit i juni som planerat. Frågade också om ett tidigare vul men sahlgrenska hann helt enkelt inte, dom hade fullt upp där ändå. Så jag får väl snällt vänta.. Håller sååå mycket tummarna för dig idag, så du anar inte!!
  • Ivf2020
    GlitterLina skrev 2021-04-15 11:34:42 följande:

Gick inget vidare idag! Snyft!

Det gjorde svinont & dem fick hållapå ett tag för denna gång va det väldigt svårt att komma åt äggblåsorna :(det fanns 7 stycken men dem lyckades bara få ut 3 stycken :( :( :( & än vet vi inte om dessa 3 är "mogna" för att bli befruktade. Förra gången fick man ju ut 13 stycken mogna, så då va ju procenten högre att några klara sig & blir befruktade. Men dem bokade in återföring för lördag så hoppas vi att det blir så!!! Denna gång skulle dem hjälpa spermierna att bli injicerade i äggen för bättre chans.

Håll hårt att dessa få lyckas bli befruktade så att jag får någon återföringen!

Men fina du!

Vi håller tummarna för alla 3 ägg och att alla tar sig. Det är ju inte mängden som räknas, den första kan ju mycket väl vara guldägget.

Jag förstår dock att det är jobbigt. Hoppas du får bli ruvare nu på lördag, som jag önskar det!
  • Ivf2020
    Dhalia skrev 2021-04-15 15:27:35 följande:

Hjärtat slog!!! Helt chockad och grät så mycket

Men åååh. Grattis till dig fina du!!
  • Ivf2020
    GlitterLina skrev 2021-04-16 14:25:04 följande:

Så jäkla ledsen :( kliniken ringde precis

Alla 3 ägg va mogna men ingen befruktades! Dem valde att inte injecera in spermierna för att dem tyckte att förra året fick det bra utan

Så nu finns det inget att återföra :(

Men nej! Förbannade skit rent ut sagt.. Det är så orättvist :( hur mår du?
  • Ivf2020
    Always choklad skrev 2021-04-19 22:15:06 följande:

Hej

Satte in en oval blastocyst idag. Såg lite ut som ett påskägg med cellerna där i. De förklarade att där är det som skall vara fostret sen moderkakan å så mycket informativt + gjorde inte ont alls denna återföring, trodde inte riktigt det var klart då det gick så smidigt. De brukar få krångla lite och sist klämde de mig med den där saken man använder för å spärra upp med.

Så då börjar fas 2..

Det lät ju spännande. Varför var den oval? :) underbart att vara ruvare, vi håller tummarna för att det är guldägget :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020