• Ivf2020

IVF hösten/vintern 2020

Hej igen alla glada. Här är jag inne på 6e veckan utan mens efter Ma.. Börjar bli något frustrerande att inte komma framåt. Samtidigt är jag lite rädd för ny insättning men vad ska man göra.. De finns ju bara 2 vägar i detta fallet.. :/

• Ivf2020
    Annna84 skrev 2021-03-02 19:10:36 följande:

Hej :) Hoppas att den kommer snart så att du får komma igång. Precis, vi kämpar får jobba vidare för att nå våra mål här i livet. Det ska gå!!

Ja de hoppas jag med. Alltid haft regelbunden cykel tills jag fick MA. Ju är väntan riktigt jobbig.. Ska du göra insättning snart eller har du precis gjort? :)
  • Ivf2020
    Dhalia skrev 2021-03-02 19:16:41 följande:

Segt att mensen inte kommer igång. Förstår dig helt är också livrädd för MA igen, man känner sig så maktlös :(

Jaa men man funderar ju på varför.. Det är ju en hopplös känsla dessutom att inte ha en aning om när den kommer. Inga tecken än heller, blir så frustrerad.. Vill ju göra en ny insöttnindgng, en 4e blasto..
  • Ivf2020
    Dhalia skrev 2021-03-03 07:07:27 följande:

Ja de så olika också för mig har de kommit igång direkt efter cytotec kuren. Men du hade sen negativt test? Tänkte så de inte är kvar rester men de har dem kanske kollat med ultraljud efteråt med?

Jag fick inte ta något test, utan de körde endast med ul på mig, men allt såg jättebra ut enl. Doktorn.. I förrgår fick jag en svaaag liten gammal blödning, men den försvann igen.. Blir ju tokig. Vet ju att jag inte får äl, så att jag är gravid r ju uteslutet dessvärre.. Har dessutom bara 10% fungerande äggledare, på en sida..
  • Ivf2020
    Dhalia skrev 2021-03-05 14:09:08 följande:

Va jobbigt hoppas de ordnar sig snart.

Jodå, när man talar om trollen.. Idag verkar den sätta igång, så troligtvis ägglossning om ca 10 dagar, vilket innebär insättning om drygt 16? Såg nedan att du ska sätta in två embryo, det får inte jag påverka :/ är det större chans då?
  • Ivf2020
    Dhalia skrev 2021-03-05 14:38:31 följande:

Dem väntar inte in nästa mens då? Är detta första efter MA?

Förhoppningsvis är det lite större chans för oss vi har ganska lång historia, försökt i mer än 4,5 år nu plus 4e IVF och typ aldrig till frys, 1 blasto till frys på 3 äggplock. Så nu satsar vi mer :) de ju ganska liten chans att de skulle bli tvillingar i vårt fall.

Nää, ingen inväntan på nästa mens utan det blir pang på :) det är första mensen efter ma, så nu börjar jag med letrozol på söndag och 5 dagar framåt. Det blir mitt 4e insättningsförsök, såg att vi var lika unga ???? jag vill också ha två, men pga pcos vågar dom nog inte.. Fick ut 55 ägg när jag plockade, varpå 10 i frysen.. Så vi får se :) håller så mycket tummarna för dig. När är det insättning?
  • Ivf2020
    Dhalia skrev 2021-03-05 15:45:58 följande:

Ja oj och med 10 i frysen då finns de nog något som kommer gå vägen, ja tror eftersom du också har pcos så är chansen större att du har bra ägg och därmed fina blastocyster :)

Insättningen blir på onsdag förhoppningsvis, hoppas allt går bra bara och inte blir någon katastrof helt plötsligt typ alla ägg omogna eller något haha då dör ja :O

Jag hoppas verkligen de.. Vore skoj att ha några kvar för ett ev syskonförsök med om de så skulle vara.. Joo men de kommer gå bra. Räknade att min insättning borde bli i slutet på mars, så spännande. Håller timmarna för dig sååå mycket!
  • Ivf2020

Som jag är less på min kropp just nu.. :( ni som vet, vet att jag fick MA för ca 2 månader sen. Gjorde en lyckad cytotecbehandling och allt såg bra ut. Mensen kom något sent igång, ca 6 veckor.. Jag har då kört dubbel dos letrozol, då jag inte får ägglossning på natur väg. Provdag 17 här ju med digitala äl-test, som jag ser blir svagare och svagare.. Inget omslag alls. Varför? Jag blir såå ledsen, nu verkar kroppen till o med stängt av hjälpen..

• Ivf2020
    Clemmentina skrev 2021-03-21 07:58:38 följande:

Usch vad jobbigt! :( Kroppen är nog inte helt i balans efter missfallet. Men fortsätt testa! Vilken dag började du testa? Tycker alltså att de blivit svagare? Jag har tagit Letrozole 8 månader och någon gång dröjde det till cd21 eller 22 innan jag fick omslag.

Mina normala cykler ligger mellan 30-32 dagar.. Har fått äl på både dag 14 och dag 17 tror jag.. Jag tycker strecken varit svaga hela tiden, något starkare dag 10 redan. Dom ville jag skulle börja dag 10 för att inte missa något.. Men jag känner mig så ledsen, var ju redo för en insättning igen..
  • Ivf2020
    Clemmentina skrev 2021-03-21 10:18:26 följande:

Himla trist! :( Inte säkert att kroppen beter sig som den brukar efter ett ma dock. Kan komma senare så ge inte upp riktigt ännu. Jag brukar också få ägglossning cd14-15 med Letrozole i vanliga fall. Testar du både morgon och kväll? Ibland är ju stegringen väldigt kort och då kan man missa den om man bara testar en gång per dag. Håller tummarna för positivt inom kort!

Ja, man känner sig ganska vemodig.. Jag får väl ringa in imorn om jag inte fått något.. Jag har fått order om endast morgon och det har funkat förut. Tack snälla, för att du orkar ge mig styrka när du själv också behöver!
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020