• Ivf2020

IVF hösten/vintern 2020

GlitterLina skrev 2021-04-03 21:57:03 följande:

Ikväll tog jag första dosen av sprutan Menopur

Va skönt att vara igång igen. Lycka till!
  • Ivf2020

Nu börjar det jobbiga. Ruvardag 7 imorgon, planerad mens på tisdag.. Så mentalt skadad så det är jobbigt. Helt säker jag såg pyttelite blod på pappret, men jag vet inte.. Jag har någon enorm mensvärk och skit med, jag vill ju inget annat att de ska ta sig.. Men gud så ont jag har i magen idag. Känns som mensen kommer på beräknad dag på tisdag.. :(

• Ivf2020
    Clemmentina skrev 2021-04-04 20:48:03 följande:

Åh vad jag hoppas att det är växtvärk och inte mensvärk. Förstår om det är jobbigt nu. Håller tummarna! Här kom min blödning igång igår efter äggplocket.

Jag vet inte.. Helt säker på att jag såg lite blod men nu kör hjärnan slut på mig. Brukar alltid få en liten blödning innan beräknad mens för att sedan på startdagen komma igång rejält.. Men va kul för dig! Kommer inte ihåg, räknas den som mens? Eller behöver du vänta till nästa cykel nu?
  • Ivf2020
    Clemmentina skrev 2021-04-04 21:10:06 följande:

Det behöver inte vara kört för det. Jag fick ju mens en gång precis som jag skulle på bim. Måste vänta ytterligare en cykel tyvärr.

Men åh, då förstår jag att du önskar att tiden går fort.. Ja, jag hoppas p att undvika fler blödningar nu, vore skönt med ett litet plus..
  • Ivf2020
    Annna84 skrev 2021-04-05 11:22:51 följande:

Hoppas hoppas att mensen inte kommer. Hur känns det idag? Kram

Mensvärk konstant.. Riktigt molvärk idag.. Inga gravidsymptom alls i övrigt. Så rädd. Har mer vart nervös förut, men nu är jag rädd pga. Ma. Bim är imorgon, så har det inte kommit mer blödningar då funderar jag på att ta ett test, är dock bara på ruvardag 7 idag..
  • Ivf2020
    Dhalia skrev 2021-04-05 20:32:46 följande:

Va jobbigt hoppas det bara är lite blod från att den bäddar in sig och inget dåligt. När har du testdag?

Jag har inte testdag förrän lördag.. Det var ju en sen insättning på cykeldag 19 för mig denna gång. Men beräknad bim är imorgon. Brukar dock alltid få småblödningar innan. Har inte vart så jobbigt de 3 gångerna innan, men denna gången är det galet jobbigt. Plus att det är 5 dagar kvar till testdag. Dom dagarna är långa...
  • Ivf2020
    Clemmentina skrev 2021-04-05 21:04:30 följande:

Förstår att det är jobbigt. Men nu hoppas vi att mensen inte kommer imorgon! Blir det ett test imorgon?

Jag vet inte.. Jag r så kluven mot tjuvtest.. Kanske väntar tills onsdag iallafall, men jag vill ju egentligen vara veta om mensen inte kommit.. Men rd8 känns tidigt.
  • Ivf2020
    Annna84 skrev 2021-04-05 21:22:28 följande:

Testa imorgon, är du gravid så kommer du att se det på RD8. Väntan är värre än att veta tycker jag. Jag håller tummarna <3

Tror du det? Jag kommer ju bli så ledsen om det är negativt.. Är så rädd på något sätt. Har ju några test från rfsu kvar.. Det sista digitala tänkte jag ta testdag.. Jag får tala med sambon.. Han tycker inte jag ska testa tror jag.. Han är nog nervös han med.
  • Ivf2020
    Annna84 skrev 2021-04-05 21:40:19 följande:

Usch, det är fruktansvärt jobbigt att få negativt test, men jag tycker att det är mycket värre att få beskedet när mensen kommer, plus att väntan är fruktansvärd. Men nu tror vi på att du får ett plus imorgon :)

Ja, jag funderar.. Kanske sparar mig till onsdag, om inte mensen kommer inatt. Denna värken tycks ju tyda på det dessvärre.. Får försöka hitta på annat, men har den inte kommit på onsfag så.. Då får jag nog ev testa. Mensen kan ju vara sen med...
  • Ivf2020

Vad tror ni? Är det ett streck till? Rd8 med 5dagars, bim idag.. Men ingen tillstymmelse till mens p morgonen iaf.. Mensvärken är dock kvar, den är olidlig nu.. Så jag är rädd, kroppen kanske bara jävlas lite..
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020